2015-11-02, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ledsen att det blir mycket text men jag tycker det är viktigt att belägga vad jag skriver och tycker här.
Vedervärdigt - det går att dra spoiler. Vi kan vara överens om att vi inte är... överens. Har aldrig varit, kommer aldrig bli.
2015-11-02, 22:09
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nä, men eftersom han rimligen kommer att dömas till livstids fängelse, så kommer han att överklaga. Alla som döms till livstid gör det. Det finns ju inget att förlora.

Ja. Eller nej, han har inget att förlora. Och det kostar honom ingenting mer än att rättsprocessen ska ta ytterligare en runda i hovrätten. jag är också övertygad om att ingen kommer att tjäna på ett överklagande mer än advokaterna. De som förlorar på det är naturligtvis vi skattebetalare, men inte minst offrets familj som än en gång måste pinas med en rättegång.
2015-11-02, 22:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag håller inte med om dina tider och att vittnena är säkra.
Vittnen 18:30 - 19:30

Förhör med Rundqvist, Jan Arvid; 2015-06-12
s.351 (313) ~ 18:37

Kan det ha varit en annan dag här trots kvittot? Vem är tjejen på mopeden och är hon hörd?

Förhör med Johansson, Clas Thomas; 2015-06-11 (med fru/flickvän)
s.390 (352) ~ 19:30

Kan det ha varit en annan dag, dom var ju ute och gick på lördagen också då NB arbetade? Jag tror nog att NB sov så länge han kunde på sin enda lediga dag på veckan.

Vem är vittnet som ser NB komma från Martorp vid tiden kring halv åtta?

Jag håller dom vittnen som känner den litauiska familjen och verkligen känner igen bilen högre, familjen Jönsson som bor bredvid. Det borde polis och åklagare också göra.

GJ och HJ möts i allén och prata med varandra omkring kl 19:00, IB och NB har sett dom åka eller komma men det är röriga berättelser, men dom vidhåller dom. GJ är osäker på om han sett dom och hejat men polisen bryr sig inte mer, det passar dom tydligen.

Förhör med Jönsson, Gustav; 2015-08-27
s.240 (202)

Detta utnyttjas sedan ful av polisen i förhör med NB och IB.

Nedan är ett mycket trovärdigt förhör av en människa som känner den litauiska familjen väl och dessutom bor granne, hon har också en mycket bra hålltid.

Förhör med Fernandez Coto Jönsson, Ascension; 2015-06-15
s.225 (187) ~ 18:15

Polisen har valt att nästan helt bortse från familjen Jönsson både vad det gäller vittnesmål och deras fordon (förutom BMW som verkstaden anmälde som misstänkt). Nåja, Adriana och hennes äventyr på lördagen tror dom i alla fall på ...

Jag anser att NB troligen var hemma kl 18:15 och kanske även kl 19:00.

Ledsen att det blir mycket text men jag tycker det är viktigt att belägga vad jag skriver och tycker här.
JR var på väg till pizzerian, där han fick kvittot med tiden 19:31.
2015-11-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Eftersom jag anser mig ha fått svar på frågorna vem, varför, hur, när så är det bara
en fråga kvar som intresserar mig: Han han gjort det förut? Denna omänskliga, onda balt
vid namn Nerijus Bilevicius ? Snart livstidsdömd och som i somras
såg till så att en ung svensk flicka bragtes om livet på det mest fasansfulla och utstuderat
grymma sätt och samtidigt skickade in hennes familj i en mardröm, i en livslång sorg
och saknad.

Det är vad som är kvar att få reda på om han mördat nån annan flicka/kvinna under
liknande förfärliga omständigheter. Offer som kanske inte ens saknas nånstans.
Bara avskummet själv vet svaret på den frågan och han lär väl inte vara villig att
skapa någon klarhet på den punkten med tanke på hur han hittills valt att agera;
förnekelsens strategi.

Det är vidare sällan man sett någon GM vara så bunden vid sitt dåd som detta monster
till flickmördare. En teknisk bevisning i överflöd, en rad vittnesmål som än mer förstärker
skulden, försöket att skapa ett falskt alibi som brodern och frun inte ställde upp på när
allt kom omkring. Utgången är så given som den någonsin kan vara i det här fallet.
Inte minst efter somliga av dagens vittnesmål i rätten.

35-årige Nerijus Bilevicius från Litauen överföll Lisa Holm i avsikt
att utsätta henne för ett obeskrivligt lidande som skulle leda till hennes död och allt
detta iscensattes för att den avskyvärde, djupt ondskefulle balten skulle få utlopp för sina vidriga
sexualsadistiska fantasier. Han njuter av hennes skräck, dödsångest och
rent fysiska lidande och lampkupan bär sin vittnesbörd om vad det handlar om.
Det blev Lisa som blev hans offer. Det kunde ha blivit någon annan lika gärna. Lisa
råkade vara på fel plats vid fel tidpunkt. Som det brukar heta.
För balten hade hon inget värde som människa. Hon var bara ett objekt för hans lustar.
För balten med sin uppenbara djupgående psykopati, har inga andra människor något värde.
Bara han har ett värde. Andra finns till bara för att tillfredsställa
hans behov. Utnyttja efter behag.
Empatilös, manipulativ, primitiv, ond. Den mannen slog ner i idyllen och
satte sitt avtryck. Må han må dåligt framöver i alla sina återstående dagar.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/lisa-holm-bevisen-haller-for-livstids-fangelsestraff/

Här har vi en person som var kritisk först men väl ställd inför utredningsmaterialet insåg
att hans oro varit obefogad och nu berömmer hanteringen av ärendet och folket som
varit involverade i den.
Så förståndiga är inte alla av trådens alternativfigurer. De bryr sig inte om fakta och bevisning,
de fortsätter köra sitt meningslösa race ändå. Fortsätter smutskasta en mördad dotters
pappa som två riktigt illvilliga små kr*p tillåtit sig. Fortsätter svartmåla här och där.
Det är sån dynga som förstört den här tråden. Fylld med ren ärekränkning som den är.
Har närmast slutat läsa här och kommentera. Och det gäller forumet i stort.
Det stinker för mycket.

Ett monster i människoskepnad går i varje fall mot den oundvikliga livstidsdomen och
hans tappert kämpande advokat får drygt en mille för besväret och en familj är
sönderslagen.

Har inte bedömt om GM som är gripen för Mordet var rätt eller inte. Men när jag läser dessa sidor. Så förstår jag precis vad du syftar och säger. Sidorna är ett utdrag. Text nedan. Pratar du med Nerijus när han är hemma?Jag tror vi rökte bara. Han var redan ombytt
Åker han sedan igen då?
Jag gick och tittade på film och hörde hur han åkte iväg. Han stängde dörren. En serie går
40-50 minuter och sedan träffade jag hustrun i köket och då var han inte hemma och då var
klockan ca 17.30. Hustrun säger till mig han bytte om men jag förstår inte varför.
En annan dag så säger han till mig. Var inte dum berätta inte för snutarna att jag har bytt om
Hur länge är han borta?
Det är svårt att säga. Jag har inte tittat på klockan. Det var efter 18. Om jag hade gjort jobbet
så hade det gått snabbt. Att fixa en plåtbit tar 20 minuter,
Du tror att han är iväg för att fixa fönster?
Jag tror att han fortsätter med plåtarbetet
Vad var det för kläder han stoppar i maskinen?
Det var likadana byxor men hängslen men mycket äldre. Han tar likadana nya på sig.
Du berättar att Irina säger att hon tvättat hans byxor…Varför berättar hon det?
Det var för henne väldigt konstigt. Varför skulle han byta om för att fortsätta jobba vidare och
varför var han så smutsig.
Varför berättar hon det för dig?
Jag vet inte. Vi satt i köket, det var ett samtal.
Du sade att byxorna var smutsiga, såg du det?
Jag såg inte byxorna men hans fru. Det var jord och hon hade frågat honom var har du rullat dig?
Hon frågade honom hur han kunde vara så smutsig med jord om du håller på med plåt.
Berättade hon detta för dig?
Ja.
Vad hade han svarat henne?
Han var inte där då. Det var nästa dag vi var ihop alla tre.
På natten visade sig polisen.
Sedan hörde jag hur hon säger till honom Det kanske är du som har mördat henne när
kläderna varit så smutsiga. Han säger till henne dra du härifrån eller berätta det för polisen
din dumma kärring.
Du säger att det var nästa dag vi var ihop alla tre.
Förklara detta då du tidigare sagt att han kom hem och att ni alla var hemma efter han
kommit hem efter det jobb han utfört?
Det var en väldigt kort stund när vi drack kaffe. De gick till sitt rum och sedan såg jag dem
aldrig mer.
På dagarna är vi tillsammans men på kvällen går vi i varsitt rum. När han är med sin fru vill
jag inte gå dit.
Då kan du egentligen inte säga att han har varit hemma efter kaffet i och med att du
inte såg honom?
Kanske han inte har varit hemma. 100% jag kan inte påstå men jag tror det för att deras dörrar
alltid är stängda. Oftast när jag går och röker ute så brukar de ansluta.
Anslöt de något till rökningen efter den tid han kom hem under kvällen?
Det var rätt sent, precis innan mörkret föll så rökte vi tillsammans. Det var lite mörkare.
Vilken tid kan det ha varit?
Kanske vid 22 tiden
Gick du ut och rökte själv efter kaffe och emellan 22 tiden?
Nej det gjorde jag inte. Jag gick sedan och lade mig vid 22.30-23.
Efter din bror kommit hem befann du dig i ditt rum hela tiden?
Ja
Med fönster ifrån parkeringen där bilen står?
Ja jag har fönstret emot fältet.
Så du kan inte ha sett från ditt om han åkt iväg innan de åkte till affären men efter att
han kommit hem från jobbet han skulle göra med fönstret?
Nej. Inte till 100%
Jag hör ljud men vem som åker kan jag inte veta.
Detta att han och frun åkte och handlande kl. 20. Hur vet du det?
Jag var i köket och satte på kaffe och de kom fram och frågade om jag behövde något.
Hur länge hade du varit i köket då?
Inte länge. Jag rökte när de åkte och satt sedan framför datorn.
Dock måste jag påstå att frun och brodern på något sätt förstått eller tvingats in i det av GM.
2015-11-02, 22:16
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Också en arbetskniv. Du kapar knappast silvertejp med en potatis/bröd kniv ...

Silvertejp river man av. Behövs ingen kniv
2015-11-02, 22:17
Medlem
Där tror jag att du kan ha träffat huvudet på spiken faktiskt - frun kanske var med och skulle hjälpa till, därav hennes DNA på LH:s trosor som var neddragna till anklarna.
Men vi vet inte vem som mördade LH. De kanske fick order om att flytta LH från en rik godsherre eller någon annan. Därför vet de ingenting om själva mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tänk om det är så sjukt att han har kommit tillbaka till byssjan någon natt mellan mordet och när hon hittas och försökt göra sig av med den. Sen upptäcker han att den inte går att dra ut. Som ni är inne på kanske han inte hade tänkt på det innan. Han är förmodligen inte den skarpaste kniven i lådan.

När Lisa hittades visste vi inte nånting knappt om hennes skick och var hon fanns exakt. Många frågade sig därför om det bara var en tillfällig plats och att gärningsmannen skulle transportera kroppen vidare så fort pådraget lagt sig. Tänk om det bara var så enkelt att han inte kunde få ut kroppen?
2015-11-02, 22:17
Medlem
Klart är att hon lyckats riva/bita sin mördare så att han har blodat ner henne. Det är det som kommer fälla honom nu och familjen ska ta med det som hennes sista styrkebesked i detta jordeliv. Såg henne igen idag på vine för att någon hade länkat det. En mycket vacker flicka med ett leende av guld.

Hoppas han erkänner imorgon det jävla svinet och att han får ett riktigt helvete i fängelset.
2015-11-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Det finns ingen vänlig själ som kan länka till de sekretessbelagda bilderna, för oss som bara har Acrobat Reader?
Här är den ena:
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fpostimg.org%2Fimage%2F704 v5uf0t%2F
2015-11-02, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda

Den hotar han med+skär snöre med.
2015-11-02, 22:19
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Finns det chans att kropps bilderna läcker ut som i Elin Krantz fallet?
Ja, det finns det. Så småning om.
Senast redigerad av Gilla 2015-11-02 kl. 22:21.
2015-11-02, 22:21
Medlem
Citat:
Jag håller inte med om dina tider och att vittnena är säkra.
Vittnen 18:30 - 19:30

Förhör med Rundqvist, Jan Arvid; 2015-06-12
s.351 (313) ~ 18:37

Kan det ha varit en annan dag här trots kvittot? Vem är tjejen på mopeden och är hon hörd?

Förhör med Johansson, Clas Thomas; 2015-06-11 (med fru/flickvän)
s.390 (352) ~ 19:30

Kan det ha varit en annan dag, dom var ju ute och gick på lördagen också då NB arbetade? Jag tror nog att NB sov så länge han kunde på sin enda lediga dag på veckan.

Vem är vittnet som ser NB komma från Martorp vid tiden kring halv åtta?

Jag håller dom vittnen som känner den litauiska familjen och verkligen känner igen bilen högre, familjen Jönsson som bor bredvid. Det borde polis och åklagare också göra.

GJ och HJ möts i allén och prata med varandra omkring kl 19:00, IB och NB har sett dom åka eller komma men det är röriga berättelser, men dom vidhåller dom. GJ är osäker på om han sett dom ochhejat men polisen bryr sig inte mer, det passar dom tydligen.

Förhör med Jönsson, Gustav; 2015-08-27
s.240 (202)

Detta utnyttjas sedan ful av polisen i förhör med NB och IB.

Nedan är ett mycket trovärdigt förhör av en människa som känner den litauiska familjen väl och dessutom bor granne, hon har också en mycket bra hålltid.

Förhör med Fernandez Coto Jönsson, Ascension; 2015-06-15
s.225 (187) ~ 18:15

Polisen har valt att nästan helt bortse från familjen Jönsson både vad det gäller vittnesmål och deras fordon (förutom BMW som verkstaden anmälde som misstänkt). Nåja, Adriana och hennes äventyr på lördagen tror dom i alla fall på ...

Jag anser att NB troligen var hemma kl 18:15 och kanske även kl 19:00.

Ja!!! Men tyvärr verkar ingenting spela någon roll. Polisen bestämde sig med en gång för att dessa litauer var skyldiga. De verkar inte ha något intresse av att ta reda på sanningen. Och media håller helt med åklagaren. Vi har uppenbart en låg rättssäkerhet och polisens makt verkar oerhört stor eftersom media inte vågar ifrågasätta åklagaren. Jag är oerhört besviken på svenskt rättsväsende. Vi är uppenbarligen inte lika inför lagen. Om någon av den svenska och rika klanen Jönsson med sina adliga vänner hade blivit misstänkt hade de fått en helt annan behandling än vad de tre litauerna fått. Måtte NB få en bättre försvarare till hovrätten.
2015-11-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda

OK. Då måste du ha mer handkraft än jag, eller mer troligt bättre teknik

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in