2015-11-02, 21:22
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Mycket i det här fallet tyder på att det inte är ett brott av stundens ingivelse, alltså att det finns en viss planering. Borde han då inte ha en kniv redo i ladan?

En hantverkare har alltid kniv i fickan
2015-11-02, 21:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej det tror inte jag heller, och är övertygad om att rätten idag fick motivet klarare för sig.Kan dock tänka mig att det kan komma att diskuteras i rätten kring detta och blir inte förvånad om de begär en preciserad analys av snaran och dess konstruktion. Litar inte 100 på nämndemännens kompetens tyvärr....
Kanske viktigt att detta bör klargöras för att uppsåtet att döda ska bli fullständigt klart och att de inte får det till ett `övergrepp som gick fel`.
Ja, jag vet vad du menar - men det lär ha gått så in i helvete fel att det inte finns risk att överleva.
Det är liksom hängslen och livrem i detta mord - tejp över andningsvägar, snara/strypt/hängd..
2015-11-02, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Även i sina fritidskläder? Han var väl inte arbetsklädd den där söndagen?
2015-11-02, 21:23
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:

Jag tror att det slogs fast att han hade en kökskniv i bilen.
2015-11-02, 21:24
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
nej...http://i.imgur.com/B0HBBd4.png

Jo kan han inte det? Det är just exakt emot den väggen (med utsikt över korridor) vid dörren de hittat hans sperma.
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag vet vad du menar - men det lär ha gått så in i helvete fel att det inte finns risk att överleva.
Det är liksom hängslen och livrem i detta mord - tejp över andningsvägar, snara/strypt/hängd..

Trodde inte folk begår såna brott på hemmaplan. Jag menar om han är sjuk sadist borde han åkt iväg en bit
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag förstår inte heller att alla medier skriker att NB ljuger.
Vi har uppenbarligen ingen rättssäkerhet och heller inga oberoende medier.
Jag är chockad.
Jag har följt rättegången hela dagen och känner inte igen den bild som media ger.
Medierna framhåller i princip allt som åklagarsidan sagt och ser det som sanning.
Bryr sig inte ens om den mycket erfarne kriminalkommissariens synpunkter som försvaret kallat, trots att denne man är mycket mer kunnig och erfaren än någon av mordutredarna i Skövde.

Eller oxå är det du som hör det du vill höra!
Du kanske kan förklara de besvärade bevisen som finns, den åtalades DNA i form av blod på in- och utsida på LH jeans? Det kunde inte ens den erfarne kriminalkommisarien
Medlem
Citat:
Som vad? Hela kroppen? Kan inte va nyttigt att se för vanliga outbildade.
Förmodligen helt korrekt och säkert något man helst skulle slippa se. Men jag är ändå intresserad och har letat i tråden - mitt stora intresse för kriminalteknik gör att jag gärna tar en titt. Har sökt i tråden men ej funnit:

Kan någon skicka dessa till mig via länk i PM (bör väl inte bumpas i onödan kan jag känna)?
2015-11-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tor-Björn har avsiktligt(?) vilselett. DE VAR DÄR DAGEN INNAN MED MILITÄRFORDON. DET VAR INGEN LÖGN SOM MGM FOR MED.
Obehagligt men sant för dig.

Detta visar hur dålig polisutredningen har varit och hur tunnelseendet är livsfarligt för rättssäkerheten.
Således var det inte bara på fredagen han slog sina lovar kring rishögen och byssjan. Han var tydligen där på torsdagen också och skaffade sig förstahandsuppgifter om hur sökandet fortskred.
Beträffande magkänsla: utifrån magkänsla kom man fram till att mot Martorp skulle man koncentrera sina sökinsatser. Är det ett procedurfel? Utifrån magkänsla kom man fram till att de tre litauerna skulle man fråga ut lite närmare. Är det ett procedurfel? Sedan gjorde man genomgripande fynd vid Martorp. Mer påtagliga komponenter las till magkänslan avseende litauerna. Det är så allt framåtskridande går till. Man anar något. Kanske vagt. Denna aning följer man upp. För att alla skall bli nöjda skall man alltså aldrig följa upp det man bara anar. Först när något står fram i eldskrift och blixtbelysning får man alltså ställa sig frågan "finns det nåt med substans i detta?"
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Som vad? Hela kroppen? Kan inte va nyttigt att se för vanliga outbildade.

Nu vet jag inte vilka bilder som läkt men normalt finns fyndplats med offer och märken och annat intressant av utredningsskäl då såklart.

Möjligt att man inte har med sådant i förundersökningen nu för tiden men det låter ytterst märkligt i så fall.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:

Fast nu var han visserligen ute i sina träningskläder såvitt jag vet. Men i vilket fall borde det ha funnits en kniv i ladan kan jag tycka, framförallt om han planerade ett eventuellt mord där. Är ju ingen slump att han tar sig dit för att spionera på tjejerna. De var väl potentiella offer för honom, men tror även han hade andra idéer med tanke på joggaren. Talar för att han säkert var ute och körde ibland i trakten för att leta. Beror väl på också hur länge han haft idéerna.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Det finns ingen vänlig själ som kan länka till de sekretessbelagda bilderna, för oss som bara har Acrobat Reader?

https://www.anony.ws/i/2015/11/02/Acr6702750308352-60951.jpg
https://www.anony.ws/i/2015/11/02/Acr670275030835220046.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in