Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
+4 är definitionsmässigt den starkaste sortens analys. Jag är inte van vid att man sätter +4 på bland-DNA öht, men om man gör det, så menar man därmed att analysen är precis lika säker som om ingen blandning förelegat.
Med reservation avlyssning live så fick jag det till att hon sa nåt om förr så bla bla bla men nu ses +4 som starkt bla bla (om blandning) och det som drar ner är i så fall metoden LCN.
Jag ska se om jag kan återfinna video vid tillfälle och dubbelkolla.
Det fanns ju "rent" DNA/blod från NB, men det kan ju vara typ nåt sånt här hon talade om:
Jackan
Citat:
Analysen för ett område på höger ärm (d) visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten talar starkt för att del av DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +3)
Jeans
Citat:
I ytterligare en undersökt besudling på avigsidan vid knäppningen fram påvisades blod. Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen av DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius (Grad +4)