2015-11-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
WTF!!!!??? men det här är ju inte riktigt klokt !!!!!!!!!!!

IR frågar:
I det här fallet, hur såg den ut, kan du beskriva?

Rättsläkaren svarar:
– Jag har sett en snara som var åtdragen åt halsen. Som jag har skrivit i mitt protokoll på begäran av kriminaltekniker har jag inte själv gjort någon närmare besiktning på snaran.

Lugna ner dig ett par hack va...Krimteknikerna ville väl inte att rättsläkaren skulle förstöra eventuella DNAspår.Klappmongo.
2015-11-02, 15:02
Medlem
Semir Hasanbegovic: – Kanske borde jag nämna lite av min erferenhet.
15:02, 2 November 2015
Semir Hasanbegovic: Kan du tänka dig att själv redogöra för ditt arbete med det här och hur du har bedömt dödsdag avseende Lisa?

Inger då?
2015-11-02, 15:02
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Spontant så tycker jag att hunden åtminstone borde ha hitta dunderladdningen i lampkupan som inte såg intorkad ut...

Det är snarast ett tecken på hundens dagsform varit mycket dålig. Sådant händer.
2015-11-02, 15:03
Medlem
Bajjamannen87s avatar
John Granlund på Aftonbladet live ger inte speciellt mycket detaljer från förhören. Trist
2015-11-02, 15:03
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja vad är detta? Varför begärde krimteknikerna det??
För att det är väl inte hans jobb först och främst? Det är väl kriminalteknikernas ansvar?

Han vill väl bara se hur snaran sitter runt halsen och sedan undersöka vad den gjort med kroppen!
2015-11-02, 15:05
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
John Granlund på Aftonbladet live ger inte speciellt mycket detaljer från förhören. Trist
Tror att det är jävligt svårt att hinna både lyssna vad båda säger och sedan skriva ner utan stavfel samtidigt som nästa fråga kommer.
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är beredd att hålla med till en viss del, kanske inte så långt att det sträcker sig till mened. Men väldigt osäker identifiering och kanske lite vinklat. Beskrev hon inte fel bil dessutom, men visst det är lätt hänt när man är osäker. Vi vet dessutom inte vad för bil Nerijus använde vid den exakta tidpunkten. Tror fortfarande det finns en bil som Polisen missat, som använts till att plocka upp Lisa.
BMWn tex?
Den släppte polisen ifrån sig lite Väl fort.
Utan att ha gått igenom den ordentligt.

Jämför med baltomobilen, som polisen höll kvar till domedagen.

Men, det är ju klart, Godsherren SA ju Själv att "BMWn har inget med det där att göra!"

Och om en Godsherre säger något sådant, till sina hantlangare (poliserna), då är det bara att lyda. Godsherrar står ju långt över alla misstankar, och dessutom har polisen Alltid, genom årens lopp, stått till maktens förfogande.
Det sitter liksom i lantsortspolisens gener att alltid lita på Godsherren, Greven, Brukspatron, eller annan maktfigur.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Blir du bunden en snabb stund, med jackan och sen hotad därefter Då tror jag tyvärr inte att man gör något motstånd.

Vad du tror spelar ingen roll, det är vad rättsläkaren säger i domstolen som vi har att förhålla oss till.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Som sägs på tv4 nu, rättsmedicin är i stort alltid den svagaste delen för åklagaren, speciellt dödstillfälle.
"Det finns ingen 100% sanning" - Därför tar man del av polisens undersökning för att lägga pusslet på plats. Det är så det går till, inget jag hittar på.

Du verkar tro att det ska gå till som i CSI... 100% alltid.
Du och Inger borde sluta titta på serier och kolla på hur det ser ut i verkligheten.

Vet du vad objektivitet är? Vet du vetenskap är? Du verkar tro att polisen sysslar med det. De gör de inte. De har ingen vetenskaplig - akademisk utbildning. Polisen har i det här fallet konstant och tydligt varit subjektiva och styrts av en tro - hypotes.
2015-11-02, 15:06
Medlem
Colossos avatar
Fast vad spelar det för roll om hon hänges eller inte? Dom borde försöka att bortförklara hur Nerijus blod kom på flickans jacka och vad hans frus DNA gör i Lisas trosor.
2015-11-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Tror att det är jävligt svårt att hinna både lyssna vad båda säger och sedan skriva ner utan stavfel samtidigt som nästa fråga kommer.

NLT ger en bättre rapportering.
2015-11-02, 15:07
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Överrumplad direkt med hjälm på och hotad med kniv mot halsen, då hade jag inte vågat göra motstånd iaf. Säkert något sådant som har hänt

Jepp. Troligen har han lockat över Lisa till ladan först för att minska risken för att bli upptäckt och sedan slår han till därinne. Sannolikt har han tänkt ut innan vad han ska göra och förberett snaran direkt när han ser att den näst sista tjejen lämnar (Julia, på moped). Då vet han att Lisa är kvar ensam eftersom han har span på dem från sitt runkställe, sedan går han ner dit. Stämmer bra in med tidsangivelserna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in