2015-11-02, 11:23
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
När en mördare erkänt kan det ju ge något att få höra motivet från GM på plats, men nu kommer man inte få något från GM, blott ett livstidsstraff (som förvisso är det strängaste i Sveriges, i min mening, patetiska lagstiftning), jag förstår inte hur det kan ge någon "closure" på det hela. Tyvärr.
Men vi vet inte om mördaren i slutet av rättegången kommer att erkänna och berätta.
För det fall han skulle få för sig detta vill nog gärna BO:s familj närvara och höra detta direkt från GM.
Det lär dock inte hända, han bör dock erkänna och ta på sig hela ansvaret och på så sätt friskriva frun och den yngre brodern från allt ansvar.
Skammen är för stor, brottet är för vidrigt och perverst för ett erkännande.
Och ja, du är en idiot i det fall du tycker det är konstigt att BO:s familj sitter med när deras familjemedlem får upprättelse så långt det är möjligt inom ramarna för vårt rättssystem.
Tråden är full av dem,idioter.
2015-11-02, 11:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tor-Björn har slirat på sanningen i polisförhör.
Fråga: Jag förstår när man är ute såhär att man får olika områden. Du sa att här konstaterade du att det var en lögn. Där har ingen varit och letat.
Det var vad jag trodde där och då.
Vi var där hela torsdagen och vi kom dit fyra stycken fordon. Jag uppfattade ett fordon till och det fanns vid Missing people.
Det ÄR MPS som finner dem suspekta och det är just det som leder till gripandet - det är ovidkommande det du ältar. Det som är intressant är riktningen han pekar mot och anser att det är "waste of time".
2015-11-02, 11:28
Medlem
Jag tycker att NLT är bättre än GP då de rapporterar mycket snabbare. Och tydligt och utförligt.
2015-11-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag tycker att NLT är bättre än GP då de rapporterar mycket snabbare. Och tydligt och utförligt.

Semir gör ett dunderjobb. Detta får han 5/5 pennor för
2015-11-02, 11:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevilmf
Semir gör ett dunderjobb. Detta får han 5/5 pennor för

Absolut.
Det känns nästan som att sitta med i rättssalen i hur han skriver.
2015-11-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Tror inte de kan tidsbestämma sperman.
"Kika på flickor vid caféet" ser polisen som sannolikt då han hade utsikt mot caféet.
Själv svarar han i förhör att det är "privat", vill ej ge närmare detaljer utan säger det hänt förut, "i våras".
Att berätta om sådana seanser är väl för vem som helst det mest skämiga. Som jämförelse kan nämnas BTK:s aktiviteter när han inte ägnade sig åt levande offer (hans egna bilder finns på webben) - han försatte sig, iklädd kvinnounderkläder, i diverse tvångssituationer. Vid ett tillfälle höll han på att fastna i sitt eget arrangemang. Obs, jag påstår inte att detta var vad MGM ägnat sig åt, bara att vi inte har någon susning om eller fantasi nog för att förstå detta.
2015-11-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Borde inte fakta vara bättre skäl för misstankar?

NB blev alltså misstänkt på polisens och MPS-killens magkänslor.

Japp.Mynnade som bekant ut i +4 DNA bevis b l a.
2015-11-02, 11:34
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag har följt detta fall sen 11 juni, jag har läst alla tidningsartiklar, tittat på alla videosnutar och läst hela FUP.
Jag tror inte att NB är skyldig till detta brott.
Men visst, jag är vare sig professor eller advokat.
Har dock rätt till att ha en åsikt.

Då måste du ha något som styrker din åsikt om den ska vara trovärdig och kunna förklara bort alla bevis etc som finns mot den åtalade. Annars är det nonsens snack och helt oseriöst!
2015-11-02, 11:36
Medlem
Trollsvanss avatar
Sicken dum fråga försvaret ställer.

N har väl inte lämnat byrsan så man kan se henne. Om hon är täckt med kläder är det väl meningen att hon skulle gömmas och ingenting man ser när man tittar in.
Däremot önskar nog vittnet att han sett och tittat lite mer noga. Han behöve inte fundera på om han kunde räddat henne, hon var ju mördad redan innan hon blev placerad i byrsan.

Och såklart är det ingen lukt efter bara nån dag...
2015-11-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ÄR MPS som finner dem suspekta och det är just det som leder till gripandet - det är ovidkommande det du ältar. Det som är intressant är riktningen han pekar mot och anser att det är "waste of time".

Tor-Björn har avsiktligt(?) vilselett. DE VAR DÄR DAGEN INNAN MED MILITÄRFORDON. DET VAR INGEN LÖGN SOM MGM FOR MED.
Obehagligt men sant för dig.

Detta visar hur dålig polisutredningen har varit och hur tunnelseendet är livsfarligt för rättssäkerheten.
2015-11-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tor-Björn har avsiktligt(?) vilselett. DE VAR DÄR DAGEN INNAN MED MILITÄRFORDON. DET VAR INGEN LÖGN SOM MGM FOR MED.
Obehagligt men sant för dig.

Detta visar hur dålig polisutredningen har varit och hur tunnelseendet är livsfarligt för rättssäkerheten.
Okej, hur många till har vittnat om att militären varit i området?
2015-11-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Japp.Mynnade som bekant ut i +4 DNA bevis b l a.

Minimala DNA bevis räcker inte särskilt inte som det , enligt polis, är kontaminerat när det gäller vissa DNA-spår (IB:s).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in