2015-11-02, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Frågan är om inte botten är nådd. 0,8% är ganska mycket. och tyska PMi släpps 9,55. Borde väl hämta lite innan det?
Mm sitter också och tänker i dem termerna, för idag iaf, sedan kan det bli vidare nergångar senare dagar
2015-11-02, 09:01
Medlem
Ok OMX nord eller syd?
2015-11-02, 09:02
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzleflow
Mm sitter också och tänker i dem termerna, för idag iaf, sedan kan det bli vidare nergångar senare dagar

I dax futures så är vi strax under mitt inköpspris för långa i fredags. Får se hur de blir. Vill garanterat komma ur dom innan kl 10

Edit, Nu på plus

Gick ur långa nu. Jag får nöja mig med 25 punkter från i fredags
Senast redigerad av Grandesporros 2015-11-02 kl. 09:08.
2015-11-02, 09:29
Medlem
Tror vi är på dagshögsta (och kanske veckohögsta) ungefär nu och köpt nya korta. Både DAX och OMX men mest OMX eftersom Sverige nästan bara har dåliga nyheter vilket snart "måste" visa sig på index.

(sålde de jag hade över helgen ganska tidigt)

edit: köpt lite till. stoploss vid ca 1497 på OMX och ca 10870 på DAX.
Senast redigerad av Burkgurka 2015-11-02 kl. 09:39.
2015-11-02, 09:42
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tror vi är på dagshögsta (och kanske veckohögsta) ungefär nu och köpt nya korta. Både DAX och OMX men mest OMX eftersom Sverige nästan bara har dåliga nyheter vilket snart "måste" visa sig på index.

(sålde de jag hade över helgen ganska tidigt)

edit: köpt lite till. stoploss vid ca 1497 på OMX och ca 10870 på DAX.

Riktningen framföver kommer nog gå efter tyska PMI beskedet kl 9,55. Om det är över förväntan så...
2015-11-02, 09:45
Medlem
Citat:
Riktningen framföver kommer nog gå efter tyska PMI beskedet kl 9,55. Om det är över förväntan så...

Jo, det är såklart möjligt men alla andra "förväntningsindex" har varit under förväntan senaste dagarna så jag räknar kallt med att det gäller även det tyska. Men agerar snabbt om jag har fel.
2015-11-02, 10:00
Medlem
Citat:
Jo, det är såklart möjligt men alla andra "förväntningsindex" har varit under förväntan senaste dagarna så jag räknar kallt med att det gäller även det tyska. Men agerar snabbt om jag har fel.

Gick ju halvbra, trots allt. Nån "AVA" köper ju till överpris och fick sålt till nästan samma kurs som jag köpte för trots 40 punkter upp. (tror i och för sig fortfarande vi skall ner så har köpt andra papper till "rätt kurs")
2015-11-02, 10:07
Medlem
Citat:
Frågan är om inte botten är nådd. 0,8% är ganska mycket. och tyska PMi släpps 9,55. Borde väl hämta lite innan det?

Det blev ju riktigt bra till slut.
2015-11-02, 10:24
Medlem
Rejält drag idag. För mig lite överraskande och är glad jag kom undan med bara några hundralappar minus när det drog iväg. Har nya DAX-korta inköpta till rätt pris på ca 10900. Mycket tight stoploss. Fortsätter vi över 10920 ger jag upp och gör något annat resten av dagen.
2015-11-02, 10:26
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Det blev ju riktigt bra till slut.
man är borta nån timme så ser man det här haha Aja jag sålde med vinst iaf. men detta hade jag aldrig vågat hoppats på! Men som sagt att sitta med papper över siffrorna är ett lotteri och jag är nöjd med mitt beslut.
2015-11-02, 10:27
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Rejält drag idag. För mig lite överraskande och är glad jag kom undan med bara några hundralappar minus när det drog iväg. Har nya DAX-korta inköpta till rätt pris på ca 10900. Mycket tight stoploss. Fortsätter vi över 10920 ger jag upp och gör något annat resten av dagen.

Skulle inte korta nu , alla medelvärden pekar rakt upp.

EDIT: Brittisk PMI starkt över förväntan, om vi fortsätter ( USA med förstås) såhär kan väl räntehöjningen ske i dec? jag hoppas iaf på det. Då har vi nog snabba pengar på björnar att hämta
Senast redigerad av Grandesporros 2015-11-02 kl. 10:38.
2015-11-02, 10:56
Medlem
Knepig dag. Har satsat på kort, sålt med lite vinst, köpt nya, allt gick upp 1% men någon köpte till överpris och jag kom undan bra, köpt nya när någon sålde till underpris, allt fortsatte upp, då sålde jag till någon som köpte till överpris. Så trots 100 punkters uppgång under tiden jag haft korta DAX har jag knappt förlorat något pga andra aktörers klantighet. Tack tack.

Har nya korta till bra pris. Känner ju att jag lika gärna kan fortsätta eftersom jag pga ovan har råd med det. Tror fortfarande vi slår i taket på den nedåtgående trenden och ramlar rakt nedåt snart. Slår vi igenom så är det 5-10% upp som gäller, men så länge vi håller oss kvar i den nedåtgående trenden så satsar jag på den hästen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in