2015-11-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nu har jag sett dom sekretessbelagda bilderna fy fan säger jag bara Stackars Lisa jävla as som gjorde detta inför dödsstraff nu!

De sekretessbelagda, eller de två i FUP som var maskade?
2015-11-01, 19:20
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Förstås ljuger NB . Han har sett Lisa och hanterat hennes döda kropp. Men var det han som lockade eller tvingade henne in ladan och kvävde henne? För det första så måste NB i så fall ha hängt utanför kafet en lägre tid. Alla vet att kafet stänger 18 men städningen osv tar väl olika tid, beroende på hur mycket fanns att göra. Jag inte se att Lisa skulle ha gått i ladan frivilligt om en tandlös litauer hade bett henne om det. Men kanske om en stiligare karl bad henne om det. Hennes fingeravtryck finns på tejprullen. Hur kan man förklara det? Några vittnen har också sett en bil utanför lådan som inte stämmer med litauerna a bil. NB må ha runkat hur mycket som helst i ladan men om han var så het på gröten så förstår inte varför han inte våldtog Lisa. Om han nu var så sugen på henne. Han hade gott om tid på sig. Han kunde knappast veta att LIsas familj skulle sakna henne så snabbt. Vad NBs avföring i ladan beträffar så tror att fick ont magen när han insåg att det var ett pådrag efter Lisa och att han hade lämnat massa DNA efter sig för att först figurera ett självmord genom. hängning och sedan nödtorftig gömma henne i Martorp.

Jag har funderat på det också , tror förklaringen är att han har ju stora potensproblem !
En liten impotent råtta .
2015-11-01, 19:20
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag vet inte, men vart kommer en andre gärningsman in i bilden.
Är det AB el. vem är det

Man har undersökt data loggar och övriga misstänkta utan ett enda hårstrå. För mig är det väldigt märkligt.
I aktivitets loggarna satt AB vid datorn men det gjorde inte NB, vilket tör att hans alibi är putsväck.
Han sa tydligt i rätten att han spelat onlinespel vid försvinnandet, så var det inte.
Inget inlogg ingen aktivitet

Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Filtar värmer om det finns något med temperatur under så att säga. Häng en filt på ett element utan värme. Återkom när filten blivit varm, så lovar jag att ändra uppfattning.

Men om du drar ut sladden på elementet svalnar det och så gör även filten
2015-11-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Filtar värmer om det finns något med temperatur under så att säga. Häng en filt på ett element utan värme. Återkom när filten blivit varm, så lovar jag att ändra uppfattning.
I detta fall fanns initialt ett lik med troligen ca 37gr temp... Fråga nu någon nära/kär om du kan få en filt, för du är så varm... Återkom gärna sen
2015-11-01, 19:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Är det nån som har koll på vilket vaktbolag som bevakade ladan åt polisen och vilka tider det skedde?
FUP sidan 619:
Citat:
Plats och tider för undersökningen:
Blombergs säteri, Götene. Undersökningen påbörjades den 8 juni 2015 kl. 13:30 och avslutades den 26 juni 2015.

Avspärrning:
Ja, med polisens blå/vita plastband samt skyltar med gällande lagstiftning.

Bevakning:
Ja, polispersonal/vaktbolag.
2015-11-01, 19:22
Medlem
Citat:
Men om du drar ut sladden på elementet svalnar det och så gör även filten

Ja det var precis det jag skrev? Läs om, läs rätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Fimpen är bara ett utav många hål i fupen. De bildar ett mönster som visar att polisen inte är förutsättningslösa.
Du kanske kan avfärda en detalj men inte ett mönster.
Vad har fimpen, om den ens fanns där, för betydelse? Om det hade varit någon annans än NBs så betyder det inte att NB kunde ha varit där 6 juni. Hade det varit NBs så kunde han ha kastat den någon annan dag än 6 juni.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte, men ingenting talar för att det inte var så. NB rörde sig i området lördag och söndag, han var i ladan på lördagen har jag för mig, Adriana såg honom där när AJ m.fl också var där.

Han har nämnt en tröja som var hans som hängde i ladan som någon förklaring till hans DNA. Om han var där på lördagen och blodade ner sina handskar skulle han talat om det och inte bara nämnt tröjan.
2015-11-01, 19:23
Medlem
Citat:
De frågade Adriana under förhör om han rökte. Hon svarade Nej.
Så jag håller med.
Ev blandar de ihop något fimp fynd
Jag tror att hon vacklade mellan att svara Ja och att inte säga något om saken vid de olika förhören. Dessutom kunde ju frågan möjligen förstås på två sätt: "Rökte han (vid tillfället) ?" eller "Var han en rökare (luktade rök/hade gula tänder) ?"

För min del kokar allt ihop till att en eventuell rökare kunde ha varit den aktuelle, att en fimp i så fall skulle kunna vara sökbar, att polisen eventuellt letade efter men åtminstone hittade en fimp i närheten av sammanträffandet men att denna fimp inte tillmättes värdet av ytterligare undersökning. Jag har det ju enkelt, för jag tror polisen om gott.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Minnesmästarinnan - du syftar på den kvinna som faktiskt var nära att falla offer för NB? Javisst, i rätten kunde hon erinra sig doften av cigarettrök, vilken hade legat och pyrt i hennes undermedvetna.

De är inte alls rätt lika. Och framförallt inte vad gäller utstrålningen. Att hon ändå var osäker på nr 10 hade sin grund i att det ansikte hon mötte den 6/6 såg smalare ut. Och jämför man bilder på NB så ser han närmast plufsig ut på bilden från fotokonfrontationen.

Hur kunde hon då peka ut honom i rätsalen?
Då han nu magrat av, då han inte äter, o denna psykiska press han haft under dessa mån, då han suttit inlåst!
Jag kände knappt igen honom, i rätsalen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
I detta fall fanns initialt ett lik med troligen ca 37gr temp... Fråga nu någon nära/kär om du kan få en filt, för du är så varm... Återkom gärna sen

Håller filten 37 grader i nästan en vecka i en kall byssja?

Så, alstrar kalla ting värme bara för man lägger textilier på?
2015-11-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Öppna pdf sidan med sek. bilden i illustrator. Ta bort översta lagret. Poff

Ok tack, men Sorry där gick det över min förmåga.
Sek. I illustrator?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in