2015-11-01, 18:00
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vad menar du med det?

Jag menar att det är inte ovanligt att militären och militärpolisen är på Kinnekulle då här finns militära anläggningar. Kan ju vara bra att få hjälp i sökandet av kollegor som känner till området
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Adriana hade sett rökande på sid 984, och påpekade att det troligen finns fimpar.

Fast om det nu var NB, även om det ligger fimpar där så går det inte att tidsbestämma dem, och då gör det varken till eller från att testa dem.
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ytterligare ett djupt hål i fupen. Inte heller undersökte de var skadorna från bilen kom ifrån. De "glömde" visst också att fotograferar sparrisen som godsägaren kör omkring med i bilens bakre små utrymmen där vanligtvis diverse biltillbehör brukar ligga. Inte sparris.

Polisen har lagt sig platt för militärer och godsägare - och andra svenskar.

Militärer och Godsägare , OK .
Andra Svenskar ? menar du då alla vi som inte är Militärer eller Godsägare ?
Då blir ju det hela Sveriges befolkning ( utom turister och gästarbetare ) .
Har jag fattat rätt ?
2015-11-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Ja, det är svårt att se något behov i att censurera de bilderna. Bra att någon annan tog upp det. har örnat dem för att se om jag missat något.

Det tror jag nog.

Förstår inte varför de är censurerade eller att de ens skulle finnas en kropp bakom kläderna på dunken.

Gissar att polisen bytt ut bilderna under de svarta cencurrutorna i detta fuppdokument.

IB svimmade ju av att se en av bilderna under förhöret i Litauen, så det är nog andra bilder i den riktiga sekretessversionen.
Klädhögen är nog bortplockad till att börja med.
2015-11-01, 18:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Fast om det nu var NB, även om det ligger fimpar där så går det inte att tidsbestämma dem, och då gör det varken till eller från att testa dem.
Jo, om mannen rökte och ingen fimp går att knyta till NB... Men du har rätt i att om NB:s DNA finns på någon fimp så går det inte att visa att han är mannen, så det går inte att binda NB med någon fimp, bara fria. Så analys var nog inte så intressant.
2015-11-01, 18:04
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Ja det är väl klart att hon levde innan hon dog? Haha Fattar noll vad du menar :P

Ja det var just så jag menade. Det var ett ironiskt svar.

Den ende som kan svaret är NB.

Hon saknar vissa tecken på att ha dött av strypning, andra visar på det. Rejäla skador kring halsen visar att hon har hängt.

Att hon har hängt och har dött av strypning då är ju ett tecken på att hon dog upphängd. Frågan är hur medveten hon var där?

Han kan ju tvingat henne att hänga sig själv?

Hon kan ha varit medvetslös redan när hon hängdes?

Troligen har hon dött av det av sin egen tyngd av hängning.
2015-11-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tidsschemat ger utrymme bara för att döda, men det kanske räcker för NB. Det sexuella har han resten av livet på sig för. Jag tänker att han kanske dödade för att ha minnet av dödandet att använda i sina fantasier.

Ja vem vet. Vi vet inte i alla fall.

Jag har redan från början varit inne på att NB var en medhjälpare och att han fick order att tysta ner Lisa. Ingent annat. Men jag kanske har hel fel.
2015-11-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant

Jag har redan från början varit inne på att NB var en medhjälpare och att han fick order att tysta ner Lisa. Ingent annat. Men jag kanske har hel fel.

NB fick frågor i rätten om han skulle kunna ha städat upp efter någon annan i detta fall. På den frågan svarade han att han aldrig skulle göra något sådant. Risken att NB "bara" skulle varit medhjälpare och städare är därmed minimal.
2015-11-01, 18:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant

Då borde han berätta vem han hjälpte och därmed öka på chansen att endast straffas för brott mot griftefriden, livstids fängelse eller ett kort fängelsestraff.
2015-11-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Mobilen? Adrianas vittnesmål så långt...
s1312 Irian uppger att när hon tidigare sagt på det viset, så var hon förvirrad. Nu har hon återfått
medvetandet. Hon säger att Nerijus pratade med sin mamma vid 19-tiden. Även Gustav har
sett Nerijus vid 19-tiden. Därför måste Nerijus varit hemma redan kl 19:00.

s. 1312, KVINNAN SOM VAR UTE OCH SPRANG DEN 6 JUNI
Irina berättar om att hört om en flicka som var ute och sprang, det var polisen som berättade
om det i ett tidigare förhör. Flickan som var ute och sprang, hade tidigare på dagen varit i
ladan där Nerijus och Aivaras jobbade. De blev då presenterade för varandra, av Arne
Jönsson. Arnes son Henrik och tjejen var med. Detta skedde på kvällen den 6 juni. Det var
Aivaras och Nerijus som berättade om mötet för Irina. Dem berättade för henne om det på
kvällen efter arbetet den 6 juni. Irina var inte med vid mötet.

S984 uppgift lämnat 150613 04:15
Wilhelm Klingskor uppger att hans dotter Adriana joggade i området den 6 juni. När hon
kom fram till en rastplats vid "Blomberg" blev hon in vinkad av en man som stod vid en bil
och som ville ha vägbeskrivning till "Medelplana". Hon visade på en karta och ville sedan
springa vidare.
Mannen var inte helt nöjd med detta utan ville upprepade gånger att Adriana skulle gå in i
bilen och visa vägen. Adriana anade oråd och sprang istället iväg.
Adriana kan visa platsen. Troligen finns det fimpar kvar då mannen rökte utanför bilen

s985 förhör på telefon 150608
Mannen var ljus/blont kort hår. Han var ca 30 – 35 år och han bar typ fritidskläder
vit/grå/svarta. Han talade engelska med henne. Han såg ut som en polack säger Adriana. Hon
tyckte att det var något bekant med honom. Kanske han jobbar åt hennes svärfar Arne
Jönsson.

S 987. Förhör telefon 150614 Adriana
Adrian har tidigare sett en av det två litauerna som jobbar på Blomberg. Det var när hon var
och tittade på bygget av silon på lördagen några timmar innan hon var ute och joggade. När
den killen som sedan kom fram till henne när hon joggade så tänkte hon att det var samma
person hon sett vid silobygget. Killen vid bilen kändes kortare så hon vet inte om det var
samma person men hon reagerade över att de var lika.

När hon sedan joggade var hon inte så intresserad av att stanna men hon tänkte att om det var
den som jobbade åt Arne Jönsson så skulle hon så klart stanna. Hon vet inte om det var
samma person vid bilen som den hon sett vid silobygget, den vid silon var väldigt lång, den
vid bilen var inte så lång.

Om du skulle se personen igen, kommer du ihåg ansiktet så att du skulle kunna peka ut
honom? Adriana säger att hon tror det men vet inte säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
GJ förehavanden, samt Adrianas märkliga vittnesutsaga.

I FUP så är det Adrianas far Wilhelm Klingspor som ringer och meddelar polisen 04:15 på natten att hans dotter blivit tillfrågad om vägbeskrivning under hennes joggingtur. Står först i FUP men är daterat som 150613, felaktigt datum?

Adriana träffar NB samma kväll i ladan 150606 som detta skulle inträffat. Var där med AJ och H J. Känner hon inte igen mannen hon träffat någon timma tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hon förhördes iaf 8/6 ang detta. Jag har för mig att jag läst nånstans att hon anmälde det tidigare men det fanns då inga spaningsuppslag. Det togs på allvar när Lisa försvann. Hittar inte var jag läst det nu.

Sid 985 i FUP.

Här finns uppgifter i tråden. Se det fetade. Om hon förhördes måndagen den 8 juni måste, antar jag pappan ringt på morgonen måndagen den 8 juni. Dagen efter LH försvann.
2015-11-01, 18:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Eller också sökte han inte en person utan en typ. Båda dessa kvinnor var av hans typ.

Han sökte troligtvis ett offer. Inga krav i övrigt.
2015-11-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Alstrar värme?
Precis, vad är du frågande till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in