Citat:
Ursprungligen postat av
Dripatologi
Polisen avsökte byssjan invändigt med tjänstehund o utvändigt med dito utbildad för krim/liksök, ingen av hundarna markerade... Likhundar kan känna vittring vid gynsamma förhållande typ 25 m under vatten o drygap 1 m under jord
Då var nog liket inte under kraftig förruttnelse. Det var ju tydligen rätt så kallt dessa dagar... kallaste sommardagarna i smhi´s historia om jag inte minns fel, å andra sidan så säger de så om alla möjliga vädertyper.
Jag har luktat på lik som legat i rumstemperatur i tre dygn, och jag lovar att den lukten inte går att dölja ens för en människa som har bra mycket sämre luktsinne än en halvdöd hund. Jag kanske har fel, men jag har för mig att det stod att det var en hundförare från missing people som tittat in i byssjan. Jag ska kolla upp det i fupen, för hade det varit en likhund så hade den nog hittat de få molekylerna som funnits i den höga koncentrationen av kolvätemolekyler som var... obs jag hittar bara på det där med kolvätemolekylerna... det kan väl heta vad som helst men jag menar lukten av bensin eller diesel.