2015-11-01, 14:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag lovade mig själv - och er - att jag inte skulle skriva mer i denna tråd.
Men jag kan inte låta bli att lägga ut denna länk.
Någon mer än jag som tycker att LJ verkar lite nervös inför måndagen?

http://www.skovdenyheter.se/article/johansson-vill-inte-paverka-ratten/

Ja glad värkar han ju i alla fall inte.
Jag tror att han är ganska nervös angående dödstidpunkt ändringen som han och åklagaren framtvigade på mystisk vis av rättsläkaren EFTER att rättsläkaren hade lämnat in sin slutgiltiga obduktionsprotokoll med det mest precisa dödstidpunkt som han hade kunnat komma fram till, nämligen mellan den 7 och 12 Juni.

Advokaten kommer ju med sin egen rättsläkare i morgon och då ska det bli spänande att höra vad
hen har att säga om den saken
2015-11-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, jag hittade inte den uppgiften i FUP utan det var en blodfläck jag såg i ett inlägg och missuppfattade.
Ber om ursäkt för det.
Jag har editerat och lagt dit det i mitt inlägg.

Inte lätt att hålla ordning på alla bilar och blodfläckar hit och dit i denna historia
2015-11-01, 15:01
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
  • Likhet inför lagen?
  • Rättsäkerhet?
  • Man är inte dömd innan dom fallit?

Nu har GW dömt NB.
Han beskriver detta ingående i en artikel i expressen och målar upp en fasansfull bild av NB.
GW är professor i kriminologi och får enorm massmedial uppmärksamhet.
Hans uttalande kan påverka utgången av målet.

Detta senaste kåseri tycker jag visar på MYCKET dåligt omdöme från GW.

Andra tyckare har sagt liknande saker. Alla säger det samma som åklagaren och polisen.
Nu har NB inte längre någon chans oavsett om han är skyldig eller inte.
Drevet går.
Det är som med reklam, när man hört en sak tillräckligt många gånger så tror man på det.

Kåseri ????

GW berömmer en omsorgsfull och välgjord utredning vilket alla logiskt tänkande människor redan har klart för sig. Det är inget drev.

Han målar upp en fasansfull bild för att det är ett fasansfullt brott som drabbat en helt oskyldig flicka.

Är det så svårt att se att den bevisning som finns pekar ut NB som gärningsman. ? Ta en förnyad titt på DNA-bevisningen.
2015-11-01, 15:06
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Den absolut viktigaste tidsangivelsen som jag ser det är följande:
När kom GJ till AJ:s middag?
Hela åtalet vilar på denna tid.
I de första förhören sa GJ att han anlände 18.30. (Middagen började 18.00
och man hade planerat för 12 gäster.) Sedan ändras denna tid till 19.10. Detta
är så konstigt. Att man så till milda grad tar fel på tiden. Om GJ kom 18.30
borde han passerat ladan i ett kritiskt ögonblick. Jag tror att det var GJ med dotter,
som LH talade med. Kanske GJ frågade om det var stängt och larmat? Lisa svarar...
Det är klart. (Jag tror inte GJ är gm) MEN...om han anlände till middagen
18.30 som det först sades i förhören, blir det svårare att NJ skulle vara gärningsman.
Däremot...om han talade med HJ fem minuter på trappan och att HJ sedan
For iväg med bilen.. Blir ju det hela annorlunda i tidslinjen. Jag tror svaret finns i tidslinjen.

Mycket bra inlägg !!!

Det finns också några av Jönsson middag deltagarna som säger att GJ nästan omedelbart efter han anlänt åkte till sin gård "för att klä om till något mer komfortabelt" det stöds av MGM i förhör som säger att han såg GJ anlända till godset men att han kom ut igen efter 5-10 minuter och åkte til hans GUM gården.

Det almenna med hela Jönssom middags deltagarna är ju en stor soppa av divergerande uppfatningar om när vad & vem hände och inte minst "kommer inte ihåg"
2015-11-01, 15:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Publicerades av en signatur i tråden samma dag som FUP kom.

Sparade bilden då direkt.

Det finns ytterligare en som jag tyvärr inte sparade.

Men jag kan hitta den om jag orkar. Såg den senast igår. Visar i sak samma i en något annorlunda vinkel.

Kan du hitta den? Jag förstår inte det där med vikta ben.
2015-11-01, 15:10
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Båda finns i tråden. 6790 6792
2015-11-01, 15:11
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Polisen avsökte byssjan invändigt med tjänstehund o utvändigt med dito utbildad för krim/liksök, ingen av hundarna markerade... Likhundar kan känna vittring vid gynsamma förhållande typ 25 m under vatten o drygap 1 m under jord

Då var nog liket inte under kraftig förruttnelse. Det var ju tydligen rätt så kallt dessa dagar... kallaste sommardagarna i smhi´s historia om jag inte minns fel, å andra sidan så säger de så om alla möjliga vädertyper.

Jag har luktat på lik som legat i rumstemperatur i tre dygn, och jag lovar att den lukten inte går att dölja ens för en människa som har bra mycket sämre luktsinne än en halvdöd hund. Jag kanske har fel, men jag har för mig att det stod att det var en hundförare från missing people som tittat in i byssjan. Jag ska kolla upp det i fupen, för hade det varit en likhund så hade den nog hittat de få molekylerna som funnits i den höga koncentrationen av kolvätemolekyler som var... obs jag hittar bara på det där med kolvätemolekylerna... det kan väl heta vad som helst men jag menar lukten av bensin eller diesel.
2015-11-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Det står inte "vikta", utan "vända åt fel håll" (vad det nu innebär, själv tolkade jag det som att benen är av, eftersom ordet "fel" tyder på onaturlig manipulation, men blev kallad "sjuk" av micro113).
Senast redigerad av julusa 2015-11-01 kl. 15:16.
2015-11-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mycket bra inlägg !!!

Det finns också några av Jönsson middag deltagarna som säger att GJ nästan omedelbart efter han anlänt åkte till sin gård "för att klä om till något mer komfortabelt" det stöds av MGM i förhör som säger att han såg GJ anlända till godset men att han kom ut igen efter 5-10 minuter och åkte til hans GUM gården.

Det almenna med hela Jönssom middags deltagarna är ju en stor soppa av divergerande uppfatningar om när vad & vem hände och inte minst "kommer inte ihåg"
Håller med. Man får inte ihop tiderna.
2015-11-01, 15:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Det hittades fyra hårstrån i bakluckan på AJ:s BMW. Polisen lade inte två strån i kors för att undersöka dem.
2015-11-01, 15:21
Medlem
Så jövla många inlägg men nån som kan svara på OM lisa levde när hon hängdes?
2015-11-01, 15:23
Medlem
Åklagaren verkar väldigt förvånad över att journalisten har läst FUP.

http://www.skovdenyheter.se/article/wennerholm-om-vittnena/

Vad tror ni, försöker åklagaren mörka informationen in FUP, eller är han bara tankspridd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in