Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Kanske någon av de två männen som fann säckarna på respektive fyndplats?
Mannen som hittade säckarna på Eugeniavägen 17 öppnade först den ena säcken och såg en till säck inuti men brydde sig inte mer just då för att sedan lite senare återvända till säckarna och då petade han hål på en säck och sedan ringde han polisen, har rätt så svårt att tänka mig att han använde handskar mitt i sommaren, eftersom polisen begått ett antal misstag genom årens lopp så kan det verkligen inte uteslutas att det var just hans fingeravtryck som var de två "oidentifierade fingeravtrycken"?
Det går inte heller att utesluta att andra helt okända flanörer kan ha rört vid säckarna och känt på innehållet och dessa personer kan kanske ha trott att det var hushållsavfall eller slaktrester och sedan inte brytt sig mer om säckarna?
Det står inte heller något om männen som fann säckarna på FP1 och FP2 i din länk, dom här herrarna lämnade säkerligen efter sig fingeravtryck på allt dom vidrörde, eller hur?
Alltså, när jag tittar på mina fingeravtryck så är de
nästan som spegelbilder av varandra. Tar jag i någonting som sedan pudras för fingeravtryck så är den rimligaste slutsatsen att det var en man som använde sig av båda händerna.
Alltså borde det vara ganska enkelt att spalta upp fingeravtrycken på säckarna. Man 1, man 2, kvinna 1, man 3 osv...
Kruxet med massa okända flanörer som tar på säckarna men inte bryr sig går liksom inte ihop med idén att vid FP1 skulle det ha varit totalt smygläge tills hundrastaren kom förbi. De okända flanörerna borde
rimligen då ha talat om för polisen att de tog på säckarna bara för att underlätta deras arbete. Däremot så kan ju allmänheten ha varit lika stora träskallar som polisen då. Men det behöver jag liksom inte fundera över. För att det skall gå ihop så måste de okända flanörerna ha tagit på säckarna och inte brytt sig. Hade säckarna legat där en längre tid oantastade hade ett rimligare scenario varit att någon åtog sig att städa upp skräpet och oupps där gick säcken sönder och ur trillade det likdelar.