2015-10-31, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gina51
I tidningen stod endast
Display till mobilen..
Skärm
Displayskydd
Mobildel
Del av skyddsfodral

Inget mer som tillhör mobilen!

I fup står att mobilen hittats och innehållet återskapats. Jag minns inte var i fupen och jag minns inte om det var på en åker den hittades?
Medlem
[quote=Willow1|55233882]
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi

Han hade ett par joggingbyxor som hade Lisas hårstrå på sig. Tror de låg i bilen?
Var har du läst det? varför citeras mina egna citat???
Senast redigerad av Dripatologi 2015-10-31 kl. 22:33.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Han hade ett par joggingbyxor som hade Lisas hårstrå på sig. Tror de låg i bilen?
Jo, de låg i bilen, men det var inte Lisas hårstrå.
Citat:
Materialet undersöktes makro- och mikroskopiskt. Då iakttogs
ett ca 23 cm långt artificiellt infärgat hårstrå som inte var lämpat
för DNA-analys med NFC:s standardmetodik. Sannolikheten är
mycket låg för att det skulle så ut så om det kommer från
Lisa Holm.
Resultaten talar starkt för att hårstrået inte kommer från
Lisa Holm (Grad -3).
Det gör inget om du kollar om det du skriver är sant innan du skriver det.
2015-10-31, 22:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Nä, troligare är att hjälmen inte hann sättas på eller togs av direkt.
Sedan blev hon tejpad över munnen för att inte skrika...
Antagligen tejpade GM henne när den märkliga mannen med rufsigt hår och skägg var vid ladan?
Eller den ljusa Mistubishi-liknande pickupen stod i laduöppningen?
2015-10-31, 22:37
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
I fup står att mobilen hittats och innehållet återskapats. Jag minns inte var i fupen och jag minns inte om det var på en åker den hittades?

Jag hittar bara att det kallas "Återskapande av Lisas Iphone", sen står det att man via ICloud kunnat få tillgång till senaste säkerhetskopian, inte originalet som själva telefonen innehöll.
2015-10-31, 22:37
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:

Bullshit. Nej mobilen har inte hittats. Dock säkerhetskopia som systern (?) fick fram.
2015-10-31, 22:38
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
T.o.m. Josef Fritzl eller Breivin hade försvarsadvokat.

Det handlar inte bara om huruvida advokaten tror eller inte tror att klienten är skyldig. Finns en uppsjö av andra parametrar att ta hänsyn till. T ex att alla har rätt till en fair rättegång. Eller att man kan få klienten inlagd på psyke istället för i finkan.
Kan också vara ett sätt för advokaten att göra sig ett namn.
Men vissa vägrar ju t ex att ta i vissa fall. Tror det var Bodström som sa att han aldrig tar sexualbrottslingar. Kan ha fel där dock.

Om misstänkt GM skulle säga till advokaten "ja jag gjorde det men säg inget" så skulle hon inte längre kunna företräda honom (för hon får inte ljuga och mörka ett erkännande). Men att "tro" saker räcker inte, hon får gå på sin klients berättelse även om den är knäpp. Och precis som du skriver så handlar det om att alla har rätt till någon som för ens talan i rätten. Det handlar inte bara om skyldig/oskyldig, dömd/inte dömd. När åklagaren väl åtalar så blir ju de allra flesta dömda. Oavsett skicklig advokat. I detta fall lär det väl säkert bli fällande dom, men advokaten måste (oavsett vad hon tror) göra sitt jobb så bra hon bara kan. Sen kan man ju som advokat välja bort att ta sig an vissa mål, typ sexbrott då. Men de flesta tror jag tar allt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Jag hittar bara att det kallas "Återskapande av Lisas Iphone", sen står det att man via ICloud kunnat få tillgång till senaste säkerhetskopian, inte originalet som själva telefonen innehöll.

Är det så? Jag får läsa igen då för jag minns annorlunda.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Vad är detta för undersökning egentligen? Ett av Lisas örhängen var "besudlat", men undersöktes ej. Det låter ju som något jätteviktigt.
FUP:
Citat:
1 st örhänge, modell ring, besudlad. - Obduktion, Lisa Holm.
Satt vänster öra, högt upp.
Forums materialnr: 201500923938
DNA Materialet har enligt överenskommelse med uppdragsgivaren
inte undersökts.
2015-10-31, 22:40
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Är det så? Jag får läsa igen då för jag minns annorlunda.

FUP sid 931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Bullshit. Nej mobilen har inte hittats. Dock säkerhetskopia som systern (?) fick fram.

Läs FUP den har hittas
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam

Ja via iCloud kunde de återskapa en del mobiltrafik men mobilen är inte funnen bara skalet och skinnfodral.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in