2015-10-31, 21:40
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Tror du inte att det skulle ha stått någonstans om hon blev hängd med hjälmen på?

Nä, troligare är att hjälmen inte hann sättas på eller togs av direkt.
Sedan blev hon tejpad över munnen för att inte skrika...
2015-10-31, 21:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja vad kan IR göra?

Inte mycket. Hon får utgå ifrån vad hennes huvudman har för inställning. Detta är hennes skyldighet som dennes försvarare.

Hennes sits är verkligen inte avundsvärd.

Nej, men hon har fått mycken kritik i tråden för vad hon gör men hon försöker verkligen utföra sitt jobb och det ska hon ha cred för, hon gör verkligen allt i ett fall som är givet på förhand och slutresultatet ska inte falla på henne, det är hennes klient som stängt vägen ingen annan
2015-10-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Mobilen är ju både hittad och återskapad!

Tack att du rättat mig!!
Jag hade för mig det motsatta för någon nämde så!!
Så var det klart med det!
2015-10-31, 21:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det är bara i de första 10 timmarna efter döden som likfläckar uppstår. De första 5 timmar kan de flytta på sig. De kan utvecklas fram till 20-24 timmar och därefter bleknar. De kan börja blekna redan betydligt tidigare. I princip kan likfläckarna uppstå och blekna i samma tackt.

Likfläckar är fixerade efter 6-8 timmar. Dvs om kroppens läge förändras efter det är likfläckarna fixerade där de fanns de första 6-8 timmarna.

http://www.lul.se/Global/Extran%C3%A4t/V%C3%A5rdgivare/ST_lakare/2015/Dokument%20fr%C3%A5n%20ST%20seminarium/Efter%20d%C3%B6den%202015-03-12.pdf
2015-10-31, 21:44
Medlem
[quote=Dripatologi|55233374]
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Trodde jag skrev det i (FB) Kontrollera Underlagen

Om en skruvad person med handskar lägger en serpentin tejpning runt någons huvud och sedan låter Centrum av tunneln all tejp vänder sig mot dvs rullen vila på toppen. Då får du en regelrätt gloria av komplett tunnelsyn & lär dessutom få den en effekten på den andra serpentinen rent mikroskopiskt i formen av DNA. Skruvat va? Tycker snubben är relativt kalejdoskopisk i sin tunnelsyn.[/QUOTE Härligt tänk, då fick han även makt över en guddomligvarelse med typ gloria

Men varför har han handskar ena stunden och inte andra.
DET är skumt.
2015-10-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Pappan gillar att meka på fritiden. Det är hans fritidsintresse, inte hans yrke.

Varför säger han då att han arbetar med fordon inom det militära?
2015-10-31, 21:47
Medlem
Är det möjligt att han drog in Lisa med repet först. Tejpade sedan.
Sedan, i fas två, drog han in Lisa för att fira upp henne i någon
Slags behållare. Det kanske var därför hon hissades upp.
2015-10-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, men hon har fått mycken kritik i tråden för vad hon gör men hon försöker verkligen utföra sitt jobb och det ska hon ha cred för, hon gör verkligen allt i ett fall som är givet på förhand och slutresultatet ska inte falla på henne, det är hennes klient som stängt vägen ingen annan

Ja, en klient som förnekar ALLT och trots all vederlagt DNA bevisning envist hävdar att han inte ens sett Lisa. Då kan man prata om rejäl uppförsbacke.

Hon försöker med alla tillgängliga medel att hitta något.

Ingen avundsvärd sits alls.

Men hon försöker så för det skall hon ha cred.
2015-10-31, 21:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det givna slutresultatet.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Ja hon fått mycken kritik i tråden och nu senast av professorn.

Återigen vad vill folk att hon skall göra? Med tanke på den inställning som hennes huvudman har intagit. Hon försöker så gott hon kan att utföra sitt arbete och det skall hon absolut ha cred för!

Slutresultatet för hennes klients räkning skall inte falla på henne.
2015-10-31, 21:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, en klient som förnekar ALLT och trots all vederlagt DNA bevisning envist hävdar att han inte ens sett Lisa. Då kan man prata om rejäl uppförsbacke.

Hon försöker med alla tillgängliga medel att hitta något.

Ingen avundsvärd sits alls.

Men hon försöker så för det skall hon ha cred.

Exakt, skulle jag hamna i den här sitsen som NB är i så skulle jag absolut vilja ha IR som advokat, hon vet att det är en omöjlig uppgift men fan vad hon stretar emot, cred till henne, hon tar sitt uppdrag på allvar.

Hon vet precis som alla andra som följt olika kriminalfall att en +4 i dnabevisning snackas inte bort men för sin klient måste hon i alla fall försöka och det har hon fan i mig gjort, målet är förlorat men flaggan för henne är i topp.
2015-10-31, 21:56
Bannlyst
[quote=krutkungen|55233487]
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi

Men varför har han handskar ena stunden och inte andra.
DET är skumt.
Ja det finns många bitar med underliga och konstiga data. Men han kan ha skurit sig eller delar av engångshandskar smulats vid rephanteringen som han inte är van att göra med handskar etc. Så delar av förloppet har varit med handskar resten utan. Att hans DNA inte finns på rullen i sig självt är underligt för oavsett om han har mördat eller inte så är det han som lagt dit den från första början.

Fiberanalys i boden och fiberanalys med jämförelse mellan bil och annat saknar jag. Det bör ju kunna finnas avsättningar både här och där.

En hörna av kexchoklad emballage längs vägen, vid lisas grejer. Han köpte själv kexchoklad 6/6 vart är resten av emballaget, går det att matcha etc... han måste väl ändå öppnat den utan handskar?
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-31 kl. 22:12.
2015-10-31, 21:59
Medlem
Är GM efterbliven?
Han verkar ju att sitta och ljuga om nästan allt. Och när han blir påkommen fortsätter han att ljuga och i vissa fall börja ändra till att han inte kommer ihåg, helt plötsligt istället för att hitta på en ny rövarhistoria.

Sedan är jag väldigt nyfiken på hur hans fru är inblandad. Dna på insidan av flickans trosor skojar man ju inte bort direkt, även om dessa kan dykt upp genom mannen. I ett annat land hade hon gjort muppen sällskap tills han berättade sanningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in