2015-10-31, 22:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Mobilen är ju både hittad och återskapad!

Har jag missat.. var hittades den?
2015-10-31, 22:17
Medlem
Ledsen om jag inte hänger med nu Men vad är döds orsaken? Hängning?

Har han klarat av att lyfta och hänga en skrikande, sparkandes person?

Må han brinna i helvetet!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tydligen ingen påläst som vill besvara seriösa inlägg, tråkigt.
Är först efter dödsögonblicket som muskulaturen slappnar av och det efter en kort tid börjar rinna ut vätskor, han borde ha fått rätt grisiga kläder om han bar henne hängande över axeln och man tycker det borde även hamnat på hennes underbyxor. så frun borde undrat varför hans kläder som hon tvättat varit solkiga av människoavföring.

Kramper som vid t ex vissa epileptiska anfall eller vid kraftig hotbild där kroppen förbereder sig för att slåss eller fly genom att via adrenalinutsöndring bl a tömma tarm och blåsa är nog mer sannolikt än att tro att det rinner ut kroppsvätskor kort efter dödsögonblicket p g a avslappnad ringmuskel och urinblåsa, peristaltiken (tarmrörelserna) avstannar när hjärtat slutat slå så det finns i princip inget annat än tyngdlagen att ta hänsyn till!
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tunnelseende.

Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Tunnelsyn
(FB) Hänga för att dö
(FB) Kontrollera Underlagen
En silverliknande yta mot den centrala funktionen av nätverk ande funktion
Titta på Silvertejpen och fundera över vad den egentligen är om inte varv efter varv i upp linding mot den centrala tunneln. I tunnelsynen. Nu ska du också be om att få se tunneln!

Stämmer det så är han mer avancerad än jag trodde.
Tänkte mig mer att han ville få en ren upplevelse från sin recipient och avlägsna ögonlocken ifall någon inte gav allt denne hade till expeditionsledare. Alltså inte blunda eller vända bort synen med ögonlocken. Han kräver total uppmärksamhet inför sin fullständigt nollställda gestalt och försöker med alla medel att inte visa några känslor, får springa ut och spruta både fram och bak när det bubblar över i tunnelsynen. Men han vill inte påverka recipienten, för han vill ha kontroll nektaret rent. och bli sedd som mäktig och stark med kontrollen.

Att vilja se in i hans tunnelsyn
Han får på detta viset recipienten själv villig att se in i hans tunnelsyn, det är synnerligen svårt att fantisera fram på egen hand. Men den som har ett öga stängt av silvertejp med näsan och munnen vill nog högst sannolikt se vad som händer. och kan komma att be för att få se in i den tunnelsynen. Det kanske kan ge den känsla av mening makt och kontroll som denne eftersträvade.

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/10/31/att-vilja-se-in-i-nagon-annans-tunnelsyn/
Det är ju just där det blir riktigt jobbigt. Jag har länge hoppats att det inte är så, men inte funnit så många skäl att se något annat.

Fy f*n vad vidrigt. Jag mår riktigt dåligt. Tyvärr tror jag emellertid att du mycket väl kan ha rätt i hur du resonerar. Inget förvånar mig längre när det gäller detta minst sagt perversa mord.

Fy f*n att se in i denne vidrige mans tunnelseende. Stackars LH. Vilken fruktansvärd avslutning på sitt korta liv!

Jag har inte själv riktigt tänkt i samma banor som du har gjort här. Skulle det vara på det här sättet så är det ännu värre än vad jag själv tror och har trott.

Hur exakt detta gick till kommer vi nog aldrig att få reda, men det kan inte handla om något annat än den berusning som känslan att få ha makt och full kontroll över sitt stackars BO.

Jag hoppas verkligen att du har fel i vad du skriver men som sagt vad, detta kan tyvärr vara fullt möjligt. Han kan mycket väl ha krävt full uppmärksamhet från sitt avpersonifierade offer.

Kan detta vara möjligt? Ja jag vet inte men det kan tyvärr vara fullt möjligt. Ingen av oss vet ju.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför greps han då av panik? "-när han inser att hon är död får han panik".

Jag tror inte det är panik panik. Utan han fattar att han inte kommer kunna städa upp spåren efter sig.

Eftersom han ser aktivitet vid caféet
2015-10-31, 22:18
Medlem
[quote=GoogleSEO|55233602]
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Ja det finns många bitar med underliga och konstiga data. Men han kan ha skurit sig eller delar av engångshandskar smulats vid rephanteringen som han inte är van att göra med handskar etc. Så delar av förloppet har varit med handskar resten utan. Att hans DNA inte finns på rullen i sig självt är underligt för oavsett om han har mördat eller inte så är det han som lagt dit den från första början.

Fiberanalys i boden och fiberanalys med jämförelse mellan bil och annat saknar jag. Det bör ju kunna finnas avsättningar både här och där.

En hörna av kexchoklad emballage längs vägen, vid lisas grejer. Han köpte själv kexchoklad 6/6 vart är resten av emballaget, går det att matcha etc... han måste väl ändå öppnat den utan handskar?
Det var krutkungen som ställde frågan, men tack för ditt svar ändå
2015-10-31, 22:19
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Har jag missat.. var hittades den?

Tror det fanns med i bilagan
2015-10-31, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Citat:
Så det fanns ingen som helst hemlig spaning på bröderna?
– Nej, vi hade inte satt någon sådan här speciell spaning på dem. De rörde ju sig i området, de fanns ju vid bostaden eller på Blomberg 10, säger Lars Johansson.
Citat:
Men om ni hade hört dem och ställt deras uppgifter mot varandra, hade ni då haft möjlighet att hitta kroppen tidigare?
– De har ju från början sagt att de inte har något med det här att göra och att de inte haft någon vetskap om vad som hänt, så jag är inte säker på det, säger Lars Johansson.

Jag trodde att de tidigare hade en loppa på bröderna för mycket talade för en lokal förmåga, framförallt på de platser som fynden gjordes efterhand under veckan.
Men de hade säkerligen fullt upp med bara inströmningen av tips i olika riktningar.

Sen kan det vara så att han trodde sig ha en loppa eller vara bevakad vilket gjorde han förlamad att försöka åtgärda sin dyngspridning av hennes tillhörigheter, det gick bara inte att åtgärda och än mindre flytta offret, hjälm, jacka mm så det var bara en tidsfråga innan det knackar på dörren.

Det oplanerade mötet (med MPS) påskyndade sannolikt gripandet av trion för utan mötet hade det nog tagit några dygn till innan länsman gör gripandena. Man måste invänta diverse analyssvar så när de sen ramlar in så hade ett gripande kommit som ett brev på posten.

Offret hade man sannolikt hittat vid ungefär samma tidpunkt med tanke på närhet (hjälm/jacka) och bodan där offret var gömd. Man gick "all in" så träff hade man fått ändå.

Jag kan inte hitta några fel hur länsman agerat utifrån vad som är känt från sökveckan och som framkommit i FUP. Man kan ju inte bara plocka in folk hur som helst men den "intuition" som nedsablats av vissa visade var en direktträff av länsman och andra i situationen inblandade

Skulle nog tro att det var en blandning av "intuition" och andra saker som påverkat, som "joggerskans" anmälan på måndagen och Gärningsmannaprofilgruppens arbete där de delgav spaningsledningen sina tankar/åsikter (GM med koppling till området) vid ett möte 11 juni. Dessa saker ihop med att NB försökte mota bort Missing People och att man fann hjälm och jacka och slutligen Lisas kropp i en gammal arbetsbod i närområdet - inte konstigt att de snabbt därefter tog in litauerna till förhör.

Gärningsmannaprofilgruppens analys (Fup sid 1000)
Citat:
GMPs uppfattning är att det med största sannolikhet är en gärningsman som har
någon form av koppling till området Blomberg/Källby. Detta stöds bl.a. av de fynd
som gjorts av Lisa Holms personliga tillhörigheter längs en liten lokal traktorväg. En
person som inte är bekant med området hittar inte denna väg.
Vidare gör vi bedömningen, med stöd av de fynd som gjorts i ladan och att risken är
stor att Lisa Holm är bragd om livet, att en gärningsman som är obekant med området
och inte kan kopplas till ladan inte skulle riskera att transportera bort en kropp från
platsen. Det avföringsfynd som gjorts i ladan skulle kunna kopplas till en gärningsman då
vissa gärningsmän i samband med genomförande av ett brott får ett sådant
adrenalinpåslag att de måste tömma tarmen
.
2015-10-31, 22:23
Medlem
Willow1s avatar
[quote=Dripatologi|55233840]
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Det var krutkungen som ställde frågan, men tack för ditt svar ändå

Han hade ett par joggingbyxor som hade Lisas hårstrå på sig. Tror de låg i bilen?
2015-10-31, 22:24
Medlem
I tidningen stod endast
Display till mobilen..
Skärm
Displayskydd
Mobildel
Del av skyddsfodral

Inget mer som tillhör mobilen!
2015-10-31, 22:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror det fanns med i bilagan
2015-10-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo, men militären, SHs kompisar hade faktiskt redan sökt. Problemet var hur NB kunde veta det.

Ja det vet han inte för han kommer bara ihåg två jeepar som stått parkerade där men han vet inte när och han minns inte ingenting alls

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in