2015-10-31, 19:19
Medlem
Jag väntar med spänning vem som av våra vänner alternativteoretikerna som först kommer med den enda möjlig lösningen med NBs blodbesudlingar utan att ha orsakats av NB själv, alltså polisen. Polisen har ju tagit blodprov på NB, om jag inte har fel till och med två gånger. Alltså är det frågan om att polisen har planterat blodspåren för att de av någon okänd anledning ville sätta dit NB.
Tror dock personligen inte att IR kör på det spåret.
2015-10-31, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
"Insidan" var Faktiskt inte någon Insida - byxorna var Nerdragna och den övre insidan var Utåtvända.
Jackan o tröjan var också Utvända.

Lisa Drogs, Släpades på golvet i den smutsiga boden. Och fick då golvets dna-spår på sig. På de insidorna av kläderna som rörde vid golvet då den drogs.

Fotografi i fupen Visar Spår efter hur kroppen släpades, drogs.

Pappans roll har jag förkalrat Flera gånger.
Pappan var Överkontrollerande.
Lisa var Rädd för sin pappa, står i fupen
Lisa kände inte längre igen sin pappa - står i fupen

Pappan åkte och tvingade Lisa att gå från en fest hon var på, kl 21, framför alla hennes vänner - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att klä sig "utmanande" - står i fupen.
Pappan stängde ner Lisas internetkonton där hon "poserade utmanande" - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att bära "utmanande kläder" - står i fupen.

Lisa Grät när hon berättade om hur hennes pappa hade förändrats - står i fupen.

Kort sagt så försökte pappan Kontrollera Lisas sexualitet.
Och han var, bevisligen, beredd att åka iväg och själv sätta stopp för eventuella planer Lisa hade för att ha kul eller träffa killar (bevisligen eftersom han gjort så innan).

OCH - pappans fingeravtryck finns på mopeden.
Det var Bara pappans Ord som förkalrade mopedens skador (dvs de hade likaväl kunnat uppstått av en aktuell krock med en pappa som körde i halsbrytande hastighet på små lantvägar i sin iver att försöka hindra sin dotter att gå på fest o räka träffa Killar).
Dna-spår som tillhör familjen finns på i stort sett alla spår. Det använder polisen som "kontroll-jämförelse" utan att ge det någon betydelse.

Men jag sätter mina pengar på den hemlige pojkvännen.
För han, + vänner, observerades på caféet vid stängningsdags.

Pappan Holm är nog inte helt korkad då han varit med i en hemlig grupp inom Försvarsmakten.

Det krävs mkt hårda tester fysiskt OCH psykiskt för att bli antagen. Att pappan, genom kunnande från bl.a försvarsmakten lärt sig om bevis, spår och mord finns det ingen tvekan om.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ja, det ser tämligen dystert ut för MGM. Med all rätt. Sen vill jag inte utesluta att brodern och frun haft mer att veta om brottet än de söker ge sken av. Å andra sidan, om åklagaren har att välja på vem att rikta fokus på är naturligtvis GM prioritet, framför att samtidigt söka någon fälld för medhjälp eller skyddande av brottsling. Prioriteringar i slutändan.

Jo, kanske bör du vara tacksam att du inte följde Arbogatrådarna (?) - där sågs som en sport att hitta "märkligheter" i utredningen. Bevis/indicier bortsågs med emfas från alternavisterna. På ett ungefär som här. Fastän detta fall är mer solklart gällande skuldfrågan.

Verkligen solklart. Och efter att man följt rättegången blir det tydligare och tydligare.
Det värsta är att han inte pratar och ger en förklaring.
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

Lisa Drogs, Släpades på golvet i den smutsiga boden. Och fick då golvets dna-spår på sig. På de insidorna av kläderna som rörde vid golvet då den drogs.

Blod DNA kan inte hamna på kläderna genom att hon släpats.
Och när sakkunnig kommer vittna så lär det framkomma hur man anser att just blod DNA hamnar på det här viset. Rönnbäck måste komma med en förklaring utöver släpande eller kontaminering angående blod DNA.
2015-10-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Dennär inte krockskadad. Startade på första försöket

Visserligen andra försöket. Som den tydligen oftast gjorde, petitess i sammanhanget dock.

Krockskadad? Definitivt inte, Lisa hade långt tidigare kört omkull och åsamkade sig själv skrapsår. Mopeden klarade sig säkerligen bättre.

Bilder på mopeden finns i FUP och jag kan inte se några skador.
2015-10-31, 19:21
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Pappan Holm är nog inte helt korkad då han varit med i en hemlig grupp inom Försvarsmakten.

Det krävs mkt hårda tester fysiskt OCH psykiskt för att bli antagen. Att pappan, genom kunnande från bl.a försvarsmakten lärt sig om bevis, spår och mord finns det ingen tvekan om.

Men nu är det inte han som sitter åtalad för mord. Vore kul om vi höll oss till tråden
2015-10-31, 19:22
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sexualsadist är jag säker på. Men inte att hjälmen satt på. No way med tanke på 2 m tejp runt huvudet + c:a 1 m. av annan rulle.
Varför motsäger längden tejp min teori att han ville dölja hennes ansikte? Även om hjälmen va av...
2015-10-31, 19:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Stefan Holm säger i förhör att Lisa hade meddelat då hon kommit fram på morgonen/fm. Det finns inte på samtalslistorna. Däremot har Stefan Holm sms:at 0932. Lisa tycks inte ha svarat.
Varför säger Stefan Holm att Lisa sms:at när hon inte gjort det?
Hur lyckades pappan få tag på NB i din mördarvariant?
2015-10-31, 19:23
Medlem
Så här har det gått till enl min teori
-Han lurar in henne alt bär in henne i ladan
- I ladan låser han armarna med jackan, sliter av henne hjälmen. Då lossar ett örhänge som sen hittas i ladan
- han bär in henne i mjölkrummet
- drar ned byxorna som låser benen
-tar fram förberedda attiraljer typ snara o tejp
-fixar upphängningen
-därefter drar upp tröja och BH
-Ollar på hennes trosor (därför frugans dna eftersom han ej tvättat sig efter att ha legat m frugan)
-drar ned trosorna och runkar färdig i lampkupan, som också är förberedd i detta rum
-när han inser att hon är död får han panik. Adrelaninkick, (skräck panik)i magen gör att han skiter ute i ladan
-Upptäcker då och där att hjälm o handskar ligger kvar i ladan. Får med sig dem men missar en av handskarna.
Därefter logistik till Martorp. och han är tillbaks hemma vid 19,30.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Tittar man på bilden kan man inte fatta att det ligger en människa där under.... så inte konstigt att han som kollade in i byssjan på tisdagen inte anade något.

Om kroppen skulle ha varit i byssjan 5 dygn så skulle liket lukta pyton. Dessutom var det sommar. Förruttnelseprosessen startar omedelbart efter döden och fortsätter ett helt år, i vissa fall.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför motsäger längden tejp min teori att han ville dölja hennes ansikte? Även om hjälmen va av...
För att det blir långsökt: Han vill se henne så mycket som möjligt.
Paniken i ögonen.
2015-10-31, 19:25
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Har du belägg för sista stycket eller är du bara posthora som skriver vilken skit som helst för att få uppmärksamhet?

Jäklar vilken låg nivå det är här inne..

OnT;
Själva mobilen har såvitt jag vet fortfarande inte hittats. Vilket kan te sig märkligt när alla andra tillhörigheter hittats?
Det sista stycket är från rättegången.
Där pappan berättade om vilket förhållande han hade till sin dotter.

Det han berättade stämde INTE ALLS överens med den version som fupen visar.
Dvs det som Lisas väninnor och kollegor berättar.

Läs själv fupen.

Lisa Grät - Grät (du vet, med tårar och ledsenhet osv) -när hon avslöjade för sina vänner att hon inte längre kände igen sin pappa.
Hon hade blivit rädd för sin pappa, han hade blivit frånvarande.
Och samtidigt så försökte han Kontrollera henne.
Pappan Åkte och Tvingade ut sin dotter från fester hon var på, framför ögonen på Alla hennes vänner!!!

Vilken pappa gör det mot sin 17-åriga dotter???

Förstår du nu varför pappan så fort satte sig i bilen för att åka iväg?
det var inte för att han var "orolig".
Utan det var för att han hörde det där "fick-samtalet" med de unga mansrösterna i bakgrunden.
Sen Svarade hon inte när han ringde vid "utsatt hemkomsttid".
Dvs då trodde han att hon hade gått på fest igen. Och stängt av sin telefon.
DÅ ... Då blev pappan Arg, inte Orolig, och Hoppade in i sin bil för att - ÅTERIGEN - åka och Tvinga ut Lisa från en fest han trodde hon gått till.

Inte nog med att han åkte efter bara 30 minuter - han Körde dit på bara 30 minuter också.
Dvs Dubbelt så fort som normal hastighet.
SÅ förbannad var han alltså.

Så Vadå "posthora"??
Allt jag skriver kommer från fupen.
Jag tycker det är Viktigt att analysera varje detalj - oavsett hur osmakligt det kan tyckas, oavsett hur jobbigt det kan kännas.
För Detta ger Uppgifter. Uppgifter som Kan vara viktiga.

Det jag skrivit Visar att det finns ett MOTIV i "hemlige pojkväns-teorin."
Tillomed pappan var orolig för att Lisa var på jakt.
Han ville inte det uppenbarligen.
Han försökte förhindra henne att "posera utmanande", klä sig "utmanande", ragga på internet, etc.
Pappan ville förhindra det.
Han var kanske rädd att hon skulle råka träffa fel slags kille.
Och det är som sagt Möjligt att hon just träffade fel kille.
Att pappan hade rätt misstankar.

Så du ser - det handlar INTE om att svartmåla pappan.
Pappan är ointressant. Man ska inte Värdera hans agerande, hans beteende.
Det är inte Det som är intressant.
Det handlar om att analysera spåren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in