2015-10-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag är lite förbryllad över att fem militärbilar befinner sig på Martorp på torsdagen.

I vems regi görs detta sök?
Det kan väl inte tillhöra Missing People, för på torsdagen ingick väl inte Martorp i sökområdet?

Är det ett militärt sök? Hjälper militären polisen att söka, på uppdrag av polisen?
Eller är militärerna där som privatpersoner med fem militärbilar? Används dessa även privat?

Håller med. Detta är inte utrett. Det är ett av de stora hålen i fupen.
2015-10-31, 17:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du har inte hört talas om att likstelheten upphör?
Det där lärde du dig idag

Säg mig, varför tycker du att offrets pappa med större sannolikhet är mördaren alt. hjärnan bakom, änn MGM? Jag frågar därför att dag efter dag efter dag framhärdar du att det är så.
2015-10-31, 17:00
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja han är sannolikt militär. Varför dyker han upp överhuvudtaget som anmälare?
Vid sidan av pappan. Samma dag dag den 8:e som polisen började misstänka litauerna.
Vad sa egentligen pappa Holm och Apell till polisen? Pekade de ut litauerna.

Märk väl att militärerna och pappa Holm fortsatte "söka" ensamma framåt gryningen.
Fanns tid att plantera diverse handskar och örhängen m m
Ladan var inte avspärrad. Den var ju avsökt och säkrad. Sedan dyker handsken upp.

Det är för mycket som inte stämmer här.

Jag vidhåller: mordet har skett i vredesmod. Så in med Apell i rätten.

In med MP-Lars också. Eller är det samma person?

Dessutom borde MGM byta försvar. Hon missar saker som borde ifrågasättas och hon är vek
2015-10-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Är du säker. Tror inte.

Jo. En kille skrev här igår om hur hela processen gick till efter man dött. dålig lukt kom efter minst 5-6 dagar.
2015-10-31, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Så här säger Rebecka Romlycke i kompletterande förhör;

Rebecka är hörd tidigare 2015-06-09. Rebecka får förklarat för sig att vi skall ställa en fråga om en uppgift som ligger i tiden för då Rebecka, Lowa och Lisa stängde Cafét i söndags.
Uppgifter från Lisas pappas mobiltelefon.
Jag berättar att Lisa klockan 18:22 hade skickat ett sms till sin pappa Stefan om att hon strax var på gång att starta hemfärden med mopeden.
Fyra minuter senare klockan 18:26 fick Lisas pappa en uppringning från Lisas mobiltelefon. Han såg det i displayen på sin mobil. Då Stefan svarade hörde han Lisas röst säga "nu är det klart". Han hörde ytterligare ljud som från någon intill Lisa. Om rösten var från kvinna eller man kunde han inte avgöra. Inte heller vilka ord som sades. Eftersom han inte fick muntlig kontakt med Lisa uppfattade han det som en oavsiktlig uppringning från Lisa.
Rebeckas teori om repliken.
Rebecka tillfrågas angående ovan beskrivna om hon hört Lisa säga ovan replik. Hon kan inte påminna sig det. I ett fortsatt resonemang säger hon att repliken ändå kan passa in i samtal mellan sig, Lisa och Lowa. De höll ju vid den här tiden på att klargöra för stängning och låsning av Cafét. Lisa var ju ganska ny i rollen att vara med att stänga. Det kan ju vara så att Lowa och Rebecka bett Lisa att utföra någon specifik arbetsuppgift och sedan fått beskedet genom repliken att det var utfört. Rebecka säger att det alltid är många små arbetsuppgifter som skall utföras direkt innan stängning. Som exempel säger hon "kvarvarande bröd och kakor skall tas om hand och plastas in, alla ljus skall vara släckta, porslin skall vara påfyllt i hyllorna inför nästa dags öppnande osv". De hjälptes åt med sådana sysslor.

Där tkr jag att nåt inte stämmer.
Hon antar ju mer eller mindre att det är vid stängning. Hon reflekterar inte över tiden när hon antar att fickringningen äger rum precis innan de stänger.

Men hon känner inte igen att de ska ha haft en sådan konversation.

Ja, det är något som inte stämmer med denna fickringning och tiderna kring detta.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Nu har jag ju inte följt tråden så noga, men jag vill dryfta lite om en sak: Det är inte sunt att man som vuxen man har kontakt med sin mor VARJE dag. Jag kommer osökt att tänka på Oedipuskomplex. Män som inte frigör sig riktigt från morsan och lever ett eget liv, riskerar att s a s bli sittandes i mammas knä för resten av livet

Detta skapar en frustration hos mannen som kan ge ett aggressivt beteende och en sned sexuell funktion ( impotens t ex ). Jag har själv levt med en sån här kille, och tog mig lyckligtvis ifrån honom ganska fort! Han var beroende av sin mor, lät henne styra sig, satte upp henne på piedistal. Det värsta var att de enda gångerna han hade lust med sex, var när vi hälsade på hans morsa eller nyss varit där Det var inget jag tänkte på alldeles i början, men sen

Sensmoral: Håll distans från morsorna killar!

Det där har jag också funderat på! Dominant mamma som han inte har frigjort sig ifrån. Jag kan inte utveckla det mera, är inte kunnig i ämnet.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Njae...skita på golvet och runka i lampskärm, gör i alla fall att jag drar öronen åt mig gällande att han dödat på uppdrag av någon annan.

Bajset och sperman kan inte dateras..det kan ha kommit dit när dom helst. Jag ser inget bevisvärde alls i dessa gällande mordet på Lisa.
2015-10-31, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Fick man klarhet i detta vittne?

Det fanns som sagt ett vittne från Källby,
som for förbi ladan 18.30. Han var på väg
att köpa en pizza som han hade kvitto på.
Vem är detta vittne? Det måste
ju rimligen vara ett huvudvittne!? Han påstod
att han sett någon i mörka kläder komma ut
från ladan?! Är det en trådsanning eller ett
äkta vittne?
2015-10-31, 17:04
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Dessutom borde MGM byta försvar. Hon missar saker som borde ifrågasättas och hon är vek
Som?
2015-10-31, 17:05
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Nemen Gud Vad blir du så arg för? Jag PMar dig så löser vi detta hörru!

För att hålla mig till topic till skillnad från develi så är jag intresserad i kexchokladen, jag tror att de kan ha större betydelse i fallet än de flesta tror. Är det bekräftat nu att han har ätit kex eller bara köpt kexchoklad? Sitter på mobilen, kan någon påminna mig ville sida kvittot med kexchokladen hittas på? Alternativt bild på kvittot skulle vara gulsvart

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den andra moppetjejen, som åkte hem strax innan Lisa skulle åka hem.

Men det förklarar ju inte varför Appel anmälde.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Är det någon som har funderat på om fynden av Lisas tillhörigheter planterats.... Av brodern eller frugan.? Säg att de fattade vad Nerijus gjort och hittade tillhörigheterna till Lisa och planterade ut dem för att hjälpa polisen att hitta GM. Inte enligt Ockhams princip direkt, men med tanke på att handsken dök upp i ladan när brodern stod där... Det skulle vara en möjlighet iallafall. Jag är såklart mest inställd på att händelseförloppet är det som LGW framställer det.

Jag tänkte lite så förut, mest på att brodern kunnat göra det om han förstått vad NB gjort - som en snitslad bana så polisen skulle hitta kroppen, av samvetsskäl och rädsla för brodern. Man har haft så mycket funderingar kring det mesta, men tror på händelseförloppet såsom LGW framställer det - låter logiskt. NB har nog inte direkt handlat logiskt efter mordet, var ont om tid - och förnuft.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in