2015-10-31, 02:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tänker på NB:s fantasier. Kan han ha bundit ihop hennes händer och fötter bakåt. Hon har ju blod på handlederna.
Jag tänker detta eftersom hon hittades med benen vikta åt fel håll i skåpet. Repet kanske fortfarande satt kvar men detta finns i sekretessen. Polisens reaktioner när hon hittades kan tyda på något otäckt.
Det räckte nog det de såg hur som.. men jag är med på dina funderingar. Det enda som blir ett frågetecken om snöre runt handlederna är varför han skulle ta bort dem innan frakt. Ser inte vitsen med det. Såtillvida inte arrangemanget sett ut på ett visst vis så det var tvunget att skäras loss även där.
2015-10-31, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Om du går in på den här länken, http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/hanging

12:e raden uppifrån under symptoms (går inte att kopiera text) så står det att medvetslöshet vid hängning uppstår ganska omedelbart.

Det tar jag till mig. Känns som en bra tanke.
Senast redigerad av Remark 2015-10-31 kl. 02:50.
2015-10-31, 02:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du vet att "may" oftast står för sällsynt ... kan hända men inte vanligt?
Men det vet du förstås.
Sensmoralen är att alla avlidna inte tömmer tarm per automatik. Sen fanns hennes byxor i nedre änden som väl skulle ta emot. Diskussionen är irrelevant från den som startat den.
2015-10-31, 02:42
Medlem
HotBrunettes avatar
Tror denna NB var sinnessjuk att själva gärningen gick till simplare än det beskrivs. Att det var planerat med verktyg som han haft i sin bil. Kvinnan dagen innan han försökte lura stärker det.

Efter han hängt henne i ladan och utfört sina sjuka aktiviteter så dör hon av hängningen. Sätter han henne i bilen lutandes mot bil fönstret. Vittnena som ser en utländsk bil ser en nedstämd kvinna. Kvinnan är Lisa Holm som är död vid det här tillfället.

Dit kroppen förflyttas fortsätter han sin sjuka aktiviteter. Han besöker även platsen där hon göms och begår sina äckliga aktiviteter. Tills han märker att det blir på drag. Då placerar han ut villospår.
2015-10-31, 02:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jaha vad då? som gör att det inte är jädra märkligt att militären inte hittade någonting på Martorp på Torsdagen och simsalabim nästa dag så hittas alt på Martorp på Fredagen.

Det har med platsen "boden" var belägen.
Hoppas du hittar en översiktskarta, med bodens
placering.
Kan vara att dom letade med siktet helt på att hon skulle vara
vid liv, ingen tanke på en pressad inklämd kropp i ett trångt skåp.
Viljan och föreställningen hindrar dom att leta i ett
för smalt skåp.
2015-10-31, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sensmoralen är att alla avlidna inte tömmer tarm per automatik. Sen fanns hennes byxor i nedre änden som väl skulle ta emot. Diskussionen är irrelevant från den som startat den.

Personligen tycker jag det är helt kränkande mot Lisa att älta detta. Irrevelan
Senast redigerad av Remark 2015-10-31 kl. 02:49.
2015-10-31, 02:49
Medlem
Det är konstigt att det inte framkommer mer till offentligheten om mobilspaningen.
Att flickan skickade ett SMS från fiken och att hennes mobil dog i höjd med mjölkrummet är det enda som framkommit.
Att det fanns en mobil till igång på samma ställe är tydligen inte utlagt.
Senast redigerad av Felix52 2015-10-31 kl. 02:54.
2015-10-31, 02:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
GW har numera ändrat sig och säger att det vore tjänstefel att inte åtala på de starka tekniska bevis som finns.

Ja GW har helt uppenbart ändrat sig men det finns fortfarande inga vittnesuppgifter som binder NB till Lisa Holm, det är väl ändå rätt så bevärande?

Nån borde ju ha sett nåt, har svårt att tänka mig att NB helt plötsligt fick övernaturliga krafter och kunde göra sig osynlig?
2015-10-31, 02:52
Medlem
Efter stängning av cafet hängde personalen nycklarna i ladan? Och det borde NB ha vetskap om. Så varför riskera att locka över offret på en delvis trafikerad väg? Vilken kväll i veckan skulle han efter jobb kunna vänta ut en av tjejerna som självmant gick över för att placera nyckeln där.
2015-10-31, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja GW har helt uppenbart ändrat sig men det finns fortfarande inga vittnesuppgifter som binder NB till Lisa Holm, det är väl ändå rätt så bevärande?

Nån borde ju ha sett nåt, har svårt att tänka mig att NB helt plötsligt fick övernaturliga krafter och kunde göra sig osynlig?

Synlig eller osynlig; du måste ha ett vittne som varit på platsen!

I detta fall saknas beklagligtvis sådana.
2015-10-31, 03:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Synlig eller osynlig; du måste ha ett vittne som varit på platsen!
I detta fall saknas beklagligtvis sådana.
Fel.
Citat:
Ursprungligen postat av swe1985y
Efter stängning av cafet hängde personalen nycklarna i ladan? Och det borde NB ha vetskap om. Så varför riskera att locka över offret på en delvis trafikerad väg? Vilken kväll i veckan skulle han efter jobb kunna vänta ut en av tjejerna som självmant gick över för att placera nyckeln där.
Fel. Trådsanning.
2015-10-31, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Om du går in på den här länken, http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/hanging

12:e raden uppifrån under symptoms (går inte att kopiera text) så står det att medvetslöshet vid hängning uppstår ganska omedelbart.
Intressant och bisarr läsning, men tack för länken.

Men hon måste ju ha varit skräckslagen innan medvetslösheten?

Det stå inget om brott på tungbenet, kan det då vara ett slag tro?
Urin och avföring kan förekomma. Tydligen spiller offret saliv då det dör men det finns inget DNA-spår på golvet i slaktrummet av det heller från Lisa? Beskrivning av tungan är också intressant och det står inte något om det i FUP, kanske den sekretessbelagda då. Mord via hängning är extremt ovanligt står det, otur då i lilla Sverige och framför allt för Lisa.

Måste säga att jag blev mer förbryllad efter den läsningen ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in