2015-10-31, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad har detta med Aktuella brott och kriminalfall att göra?
Vad ska jag dela det i? Hittade faktiskt inget bra forum? Men tack för omtanken :-)
Citera
2015-10-31, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lena82
Hej. Jorå jag tror absolut att min pappa gjort det ena och det andra med mig och min ena syster efter hur han har sagt och gjort +det han blev anklagad för gentemot min storasyster och det är just därför jag ville veta om jag kan få veta om han gjort något mot min dotter? Känns jävligt tufft att veta att det kan ha varit men ändå inte?..

Du tror eller du vet? Och nej igen, finns inget som kan visa om din dotter har råkat ut för vad du har upplevt. Dvs du kan inte ta din dotter till en läkare för att undersöka om hon fortfarande är oskuld, det finns inga såna fysiska "bevis". Vad du kan göra är att prata med henne, och möjligtvis behöver både du och din dotter hjälp av en terapeut/psykolog?
Citera
2015-10-31, 01:25
Medlem
Douche-chills avatar
Alltså, teorin om "undanträngda minnen" när det gäller sexuella övergrepp i barndomen som var i ropet för några år sedan, är en myt. Har man blivit sexuellt utnyttjad i barndomen vet man naturligtvis oftast om det. Med viss reservation för om det skedde i spädbarnsålder eller liknande.
Citera
2015-10-31, 01:26
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Apropå mödomshinna:

"Det finns ingen mödomshinna
Det finns ingen mödomshinna som täcker för slidan. Eftersom det inte finns någon hinna finns det inte heller något som kan gå sönder när du har samlag eller för in något i slidan. Däremot kan en del blöda första gången de för in något i slidan, men det vanligaste är att inte blöda.

För dem som blöder kan det bero på att kanten på slidöppningen är stram. Men det är vanligare att blöda av någon annan anledning, som att man är spänd eller inte tillräckligt upphetsad.

Det går inte att se på en person om den har haft sex eller inte. Inte ens en läkare eller barnmorska kan se det."

Från http://www.umo.se/sex/sex-forsta-gangen/

Hur har du missat att det inte finns en mödomshinna? Jösses, denna myt avfärdades för skitlängesen.
Citera
2015-10-31, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Alltså, teorin om "undanträngda minnen" när det gäller sexuella övergrepp i barndomen som var i ropet för några år sedan, är en myt. Har man blivit sexuellt utnyttjad i barndomen vet man naturligtvis oftast om det. Med viss reservation för om det skedde i spädbarnsålder eller liknande.
Det här har inget med min spädbarnsålder att göra, vilket jag trodde framgick ganska klart eftersom jag misstänker att min dotter blivit utsatt för något hon inte blivit av min älskade underbara pappa! Jag vet vad min pappa gjort mot mig och mina systrar bara att jag inte fattat förrens för ett tag sedan hur fel det var! Och nu är mitt största intresse har han gjort samma sak mot min dotter??? problem med att fatta hur jag menar fortfarande?
Citera
2015-10-31, 01:30
Medlem
.EndGame.s avatar
Citat:
Okej en kvinnas mödomshinna existerar inte?! Vad är det som som blöder och gör ont första gången man har sex? Jag har 5 barn och pippat ett ex antal ggr som du borde fatta! Men mödomshinnan finns faktiskt tro det eller ej...

Nej, det är korrekt. Den existerar inte. Det är en myt för att en del karlar ska kunna hålla koll på om kvinnan är oskuld... Nu är inte jag tjej, så... men svaret kanske finns i någon av länkarna varför det blöder första gången för en del.

http://www.umo.se/kroppen/tjejers-un...n-modomshinna/

http://origostockholm.se/hedersrelat...-modomshinnan/

http://www.ur.se/Produkter/161351-Myten-om-modomshinnan

http://www.tv4play.se/program/nyhete...ign=tv4play.se
Citera
2015-10-31, 01:31
Medlem
Citat:
Min dotter är 16 och jag själv är 33. Jag har själv klurat ut att det finns funderingar över hur min far var pappa eller sexuell i vissa lägen och på det viset tänkt tanken att allt inte var som det skulle..! Min pappa är död sen 10 år tillbaka ...

Citat:
Hej. Jorå jag tror absolut att min pappa gjort det ena och det andra med mig och min ena syster efter hur han har sagt och gjort +det han blev anklagad för gentemot min storasyster och det är just därför jag ville veta om jag kan få veta om han gjort något mot min dotter? Känns jävligt tufft att veta att det kan ha varit men ändå inte?..
Om du och din syster blivit våldtagna av er far när ni var mindre/små så måste du väl veta det och inte tro? Då finner jag det otroligt om du lämnade din egen dotter i hans vård! Vad menar du med att "ändå inte" i din sista frågeställning?
Citera
2015-10-31, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Apropå mödomshinna:

"Det finns ingen mödomshinna
Det finns ingen mödomshinna som täcker för slidan. Eftersom det inte finns någon hinna finns det inte heller något som kan gå sönder när du har samlag eller för in något i slidan. Däremot kan en del blöda första gången de för in något i slidan, men det vanligaste är att inte blöda.

För dem som blöder kan det bero på att kanten på slidöppningen är stram. Men det är vanligare att blöda av någon annan anledning, som att man är spänd eller inte tillräckligt upphetsad.

Det går inte att se på en person om den har haft sex eller inte. Inte ens en läkare eller barnmorska kan se det."

Från http://www.umo.se/sex/sex-forsta-gangen/

Hur har du missat att det inte finns en mödomshinna? Jösses, denna myt avfärdades för skitlängesen.
Ja jag har nog missat detta, för jag trodde verkligen att det var mödomshinnan som sprack och började blöda första gången jag hade sex. Och just nu kan jag känna att jag önskar att jag hade rätt, för då borde de ha kunnat se om min pappa gjort min dotter illa..! Men håna mig gärna med din kunskap...
Citera
2015-10-31, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Om du och din syster blivit våldtagna av er far när ni var mindre/små så måste du väl veta det och inte tro? Då finner jag det otroligt om du lämnade din egen dotter i hans vård! Vad menar du med att "ändå inte" i din sista frågeställning?
Våldtagna är ett starkt ord! Sexuellt utnyttjad är ett annat. Jag har aldrig blivit våldtagen av min pappa. Men däremot är jag 99 % säker på att jag och mina systrar blivit sexuellt utnyttjade av min pappa! Inte med hans snopp men med fingrar. Alltså helt seriöst, jag mår skit över att jag lämnat min dotter i hans händer men jag var ung och dum! Kan detta påverka att hon känner sig
vilsen i sin egen kropp och att hon är asexuell? Jag orkar inte med pretentiösa människor som vet hur allt ska gå till...
Citera
2015-10-31, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparvsylt
Tala med henne om hon vill ta ett test kanske?
Jag har frågat henne och sagt att jag följer med! .Men tack för att du faktiskt bryr dig, känns som de flesta i tråden bara säger utan att mena! Kanske du också gör men ändå på ett varmt sätt
Citera
2015-10-31, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad har detta med Aktuella brott och kriminalfall att göra?
Som jag Sa, jag vet inte var jag ska puvlicerara detta! Men du kanske vet?
Citera
2015-10-31, 01:53
Medlem
Citat:
... jag mår skit över att jag lämnat min dotter i hans händer men jag var ung och dum! Kan detta påverka att hon känner sig vilsen i sin egen kropp och att hon är asexuell?
Nu är ju inte jag någon expert på något sätt men ... Unga tjejer är osäkra på det mesta och oroar sig om allt. När man blir sexuellt aktiv skiftar, vissa blir det aldrig. Kanske du kan fråga henne om något konstigt hände någon gång när hon var hos morfar. Försök att fråga runt istället för rakt på. Det är dumt att ställa direkta frågor om inget hänt eller att dra upp det om hon glömt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in