2015-10-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, det har hänt förr att polis planterat bevis. Varför är så många övertygade om att det inte sker i Skövde?
Utan den "perfekta" tekniska bevisningen hade åklagaren inget case alls.

Jag menade absolut inte att man planterat bevis, utan att man i ren okunskap flyttat på bevis/ fynd.
2015-10-30, 23:38
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Njaa, papper från kexchoklad hittades närheten av mobilfodralet.

Jag känner till det faktiskt. Och visst kan man dividera eller spekulera om huruvida det har hamnat där - slump eller annat? Min uppfattning är dock att detta är svårbevisat, med tanke på att ett papper kan blåsa bort och hamna lite varstans. Om jag har förstått det rätt var det dessutom rätt blåsigt i trakten under den aktuella veckan. Således kan jag inte se detta papper som relevant i målet egentligen.
2015-10-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Om hon hängts där efter sin död, hur hade hundarna reagerat då?

Kan inte svara på det. Jag utgår ifrån vad jag läst i FUP, att hon dog i och med hängningen.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Fanns det två rep? Ett slängt med Lisas och mgm:s DNA.
Och ett annat annat?

Det hittades repstumpar under det omtalade röret och inne i slaktrummet på en diskbänk.
Det fanns också ett snöre knytet runt en metalskena inne i slaktrummet.
Men den minns jag inte om det fanns något på.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Ursäkt mig igen.
Jag framförde en åsikt hos er som ej kom fram.
Frågan var bland annat om en kvinna som lever med en psykopat hur mår hon?Svar från mig själv, inte bra men försöker kammoflera vad mannen har gjort.

Inte för att vara obekväm, men känner du igen något av om hur förhören med i synnerhet IB då löpt?
2015-10-30, 23:40
Bannlyst
Jag är helt övertygad om att hon haft hjälmen på sig när hon hängdes på röret därav bara något enstaka hårstrå funnet då Lisa hade långt fint hår.

Fattar ni?

Sedan hängs hon och tungbenet går av det sipprar blod ur munnen in i hjälmen.

NB skär ner henne möjligen kan han ha skurit sig själv då eftersom hans blod hittats på repet också.

Iallafall han tar ner henne tar av hjälmen det droppar lite blod och han tar då silvertejpen och surrar runt huvud,näsa och mun.

Sedan rullar han in henne i någon sorts pressenning och så in i bilen med henne och en dunk bränsle och sedan full fart mot Martorp där han vet att det finns en rishög där han kan elda upp henne.

Men väl framme har antingen gasen i tändaren tagit slut eller så har han ingen på sig just då. Han gömmer henne i den äckliga byssjan och drar till affären där han blandannat inhandlar en tändare för 15:-. Men han tänker att fan ingen hittar henne så jag tar det vid senare tillfälle men han hade nog inte räknat med pådraget som blev dagen efter så fort. Hans planer gick liksom åt skogen lite där.

Detta är min teori om det hela sedan hur han har fått in henne i ladan har jag också mina teorier om men det kan jag ta vid annat tillfälle. Efter domen kanske.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
"Anträffade"? Vadå anträffade? Hur hamnade de där inne? Låter lite arrangerat.
Tror inte att Lisa fanns där dagen innan. Nån har tipsat dem.
Ja, det tror jag också.
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
NB passade även på att besudla offrets kläder, bland annat kring jeansens knäppning, avigsida och rätsida, det gjorde han med sitt långfinger som han dagen innan hade pullat sin fru i stjärten med, det passar in i din hypotes.

Om nu detta med fruns avföring stämmer så är det snarare så att han packat bajs på sin ryska fru och i vanlig ordning hoppat över tvättning.

Stått senare i fönstret och halat sin besudlade metmask, sett LH komma ut, lockat in henne i ladan, som första drag tryckt ner sin bajsbesudlade handflata innanför byxlinningen och fått ett blödande sår av nitningen på byxknappen och torkat av frugans träck på hennes trosor...

Detta skulle förklarar både frugans dna och blodspår på insidan av byxan..

Men jag hittar ingen uppgift på att verkligen var avföring dna bestod av? Trådsanning?

Kan man verkligen vara så vidrig att man inte tvättar sig efter analsex?
2015-10-30, 23:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Kan inte svara på det. Jag utgår ifrån vad jag läst i FUP, att hon dog i och med hängningen.

Jag med. Hon hade skada tungben och blod nånting i ögonen
2015-10-30, 23:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Tror du att GM är så smart? Han ska ha haft bilder på kvinnor som var tejpade på liknande sätt så förmodligen är det en del av sexfantasin.

Njaa, han hade ju inte sparat de 6 bilderna medvetet på hårddisken i egna mappar. De fanns i caché-minnet. När du surfar så finns en buffert där bilder från sidor lagras för att man ska slippa behöva ladda ner dem igen från nätet när du besöker sidan nästa gång. De skrivs över när bufferten är full.
2015-10-30, 23:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Vad vill du säga med detta inlägg?

At brottsplats, händelsesförlopp och fyndplatsen inte riktigt stemmer om det inte finns någon avföring från Lisa någon av dom ställen eller på hennes kläder.
Att utredningen i så fall har missat minst en location och en del av händelsesförloppet.
2015-10-30, 23:43
Medlem
BTK mördaren arbetade som vakt har jag för mig, och var väldigt noga med anmäla hit och dit. Han tog lagen i egna händer och hotade människor genom sin ställning. Liknande NB som gärna skrier ner nummerplåtar osv vid förmodade stölder utan att hota förståss. Men btk var väldigt noga med att lagen följdes - av andra 😬

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in