2015-10-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du tror inte tejpen kom dit innan hon hissades upp?

Varför tejpade han inte hennes händer?
2015-10-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du tror inte tejpen kom dit innan hon hissades upp?

Nope, det tror jag faktiskt inte!
2015-10-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
LH hade svårt att ringa samtal så jag tror stt det här var en liten träning, mopedåkningen var ett steg för att LH som helst ville bli körd överallt skulle göra henne mer självständig och något som pappan idag ångrar något fruktansvärt, Pappan förbjöd Facebook efter att LH blivit lurad att ta en bild på sig själv som sedan cirkulerade runt och LH mådde mycket dåligt av detta , detta skulle ha hänt i högstadiet. Den LH hade jobbar gratis ihop med sin mamma för att bli varm i kläderna och känna sig bekväm på caféet . Den här familjen gjorde alla rätt men vad fan hjälper det när det föds avarter med alla fel mellan öronen

Ja familjen verkar mycket bra. Föräldrarna är måna om sina döttrar. Hade fler föräldrar gjort så hade förmodligen Sverige varit ett bättre land med tanke på hur mycket trash som springer runt.
2015-10-30, 23:11
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Fick man klarhet i detta vittne?
Det undrar jag också.
2015-10-30, 23:13
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Min uppfattning är att du med facit i hand försöker att få händelser att passa in i ditt facit, istället för att kritiskt granska enskilda händelser.

Du har rätt till din åsikt, det har jag inga problem med. För mig existerar en skillnad mellan att hantera fakta eller uppgifter som har anbringats och konspiration. Konspiration ger jag inte mycket för. Och konspiration är inte att anse som kritiskt tänkande i min värld.
2015-10-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han kunde inte veta om Lisa åkte före 18. Hade han planerat brottet hade han varit där tidigare.
Man kan väl anta att han trålade och var beredd att slå till. Detta styrks ju av mötet med joggerskan, som jag väljer att tro på. Dvs han hade inte "stämt träff" med Lisa 1823, han hade beredskap för att något kunde yppa sig efter 18 nån gång. Hade han missat Lisa, så hade han hittat på något annat en annan dag. Han kunde ju inte vara borta hemifrån i 3-4 timmar för ett sketet bleck. T o m hans fru hade tyckt att det varit konstigt. Så han ägnar tid (behövs inte så mycket) åt förberedelser mellan 16 och 18, åker därefter hem en vända för att visa upp sig en stund. Återvänder till ladan för att se om något tillfälle dyker upp. Och ser man på, ett oemotståndligt tillfälle är på väg att uppstå !
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Tre bilar militärer söker på Martorp på torsdagen.
Hittar ingenting.
På fredagen hittas Lisas jacka och hjälm i en rishög på Martorp.

Någon hade även kollat boden och sett att klädskåpet stått på glänt. Om det var någon från milisen får jag kolla upp igen.
Medlem
Nånting jag har tänkt på är hans potens.
Såsom hans fru påstod i första förhörhöret att det var"arbetsamt att
få upp den"
Då blir man intresserad av vilka porrfilmer han får upp dem med?
Har hon inget att "skämmas med" så berätta kvinna!!!
2015-10-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Har jag sagt det?
Vad jag säger är att en del bevismaterial har en aura av att vara tillrättalagda.

Plus att det ska ses i ljuset av vad som inte är undersökt.

Det ser med andra ord ut som väldigt mörklagt...
2015-10-30, 23:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen

Vet vi det? Han kan ha bundit händerna med snöre eller tejp.
Tejpen tillhör hans fantasier vilket visat sig på hans bilder i datorn. Och de grupper han har gillat.
Men jag tror inte han besvärat sig med att tejpa över mun och näsa då hon redan hänger. Inte troligt utan han har satt på repet sen tejpat och sedan hängt henne. Sekunder efter detta har hon avlidit.
2015-10-30, 23:16
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:

Vem kan utesluta att han inte gjorde det?

Kroppen var ju framskridet förruttnelse när den påträffades så limrester torde vara uteslutna att hitta på den.

Kanske var det så att han tvungen att ta av henne jackan för att få in henne i det trånga skåpet och då var han tvungen att ta bort tejpen från händerna för att överhuvudtaget få av jackan..
2015-10-30, 23:17
Medlem
Citat:

Dom var redan låsta genom att han dragit jackan över huvudet och bakåt. Tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in