2015-10-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
"Helyllefamilj" samtidigt som han inte kunde köra LH denna dag, tvingar henne att ringa hans kollegor (efter att ha tjatat på henne i 20-30 min), inte ringer hennes mobil varken efter "fickringningen" eller på kvällen, driver på att hon ska åka moped själv, försöker att få ut henne i och med att hon inte vågade själv, förbjuden att använda Facebook, hämtar henne kl 21 vid fester osv.

Sen väljer han en sexualbrottsadvokat som mer framstår som en "försvarare"...

Tvingar henne att ringa hans kollegor? Förstår inte. Kan du förklara? FUP eller annan info?
2015-10-30, 22:51
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ta fram kalkylatorn och räkna ut 190 - 165 så får du reda på hur mycket det behöver lyftas.
Menar du att Lisa stod helt normalt när han lyfte upp henne?

Levde hon gjorde hon motstånd. Var hon död så låg hon ner. Hon var inte stel som en fiskpinne och stod upp.
2015-10-30, 22:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag kan tro att Lisas pappas jobb kommer väga in i själva åtalet också.. Med tanke på att han jobbar för försvarsmakten så tror jag det spelar in en del också. Hade Lisas pappa haft ett vanligt jobb så hade säkert detta undersökts mer än vad dom gjort. Det känns lite som dom redan bestämde sig innan bevisen var klara. Dom bestämde sig ju redan då när NB hade pratat med MP att militären redan hade sökt där runt Martorp. Han å sin bror var å leta mask i komposten där för dom skulle fiska istället för att arbeta eftersom deras arbetsplats var avspärrad. Han hade då sett militärjeepar sökt där boden låg så han berätta detta för Mp senare som genast tyckte att han försökte få dom att åka därifrån när det enligt NB bara va att han gick fram å prata med dom för att nämna om jeeparna å militären.

Tror du han är oskyldig?
Jag frågar inte för att vara otrevlig, bara intressant att se hur olika man tänker och ser på saken.
Jag själv blir nog väldigt tagen av den starka bevisningen och hans frus ord
-jag vägrar berätta

Då undrar jag vad hon inte vill berätta
Hon har ju varit i förhör både här i Sverige och Litauen

Bevis där blod är blandat hos offer gärningsman med grad +4 är en väldigt stark bevisning för att han släkte ett liv

Ett barn som inte hunnit leva. Det gör ont oavsett vems barn det än är
2015-10-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Fast det finns väl inte något som pekar på att hon gjort motstånd?
Hon var väl mer troligt medvetslös, hennes händer var ju inte ens bundna...
Och jag hade då klöst och rivit i allt jag fått tag i...om det så vore på en vägg..i vild panik...

Om jackan dragits över huvudet och låst armarna samt byxorna är neddragna till fotknölarna, ja då har man inte så mycket motstånd att uppbringa.
2015-10-30, 22:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Fast det finns väl inte något som pekar på att hon gjort motstånd?
Hon var väl mer troligt medvetslös, hennes händer var ju inte ens bundna...
Och jag hade då klöst och rivit i allt jag fått tag i...om det så vore på en vägg..i vild panik...

Jag vågar påstå att du inte kan styrka det fetade, men kan du göra det så vore det såklart till gagn för läsarna i den här tråden.
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Finns väl ingen bild på det?
Har du tillgång till hemligt material eller....?

Snälla lilla rara du, prova och läs FUPen och ägna sid 860 särskild uppmärksamhet så vi kommer vidare från allt tramsande...
Medlem
Citat:
"Helyllefamilj" samtidigt som han inte kunde köra LH denna dag, tvingar henne att ringa hans kollegor (efter att ha tjatat på henne i 20-30 min), inte ringer hennes mobil varken efter "fickringningen" eller på kvällen, driver på att hon ska åka moped själv, försöker att få ut henne i och med att hon inte vågade själv, förbjuden att använda Facebook, hämtar henne kl 21 vid fester osv.

Sen väljer han en sexualbrottsadvokat som mer framstår som en "försvarare"...

LH hade svårt att ringa samtal så jag tror stt det här var en liten träning, mopedåkningen var ett steg för att LH som helst ville bli körd överallt skulle göra henne mer självständig och något som pappan idag ångrar något fruktansvärt, Pappan förbjöd Facebook efter att LH blivit lurad att ta en bild på sig själv som sedan cirkulerade runt och LH mådde mycket dåligt av detta , detta skulle ha hänt i högstadiet. Den LH hade jobbar gratis ihop med sin mamma för att bli varm i kläderna och känna sig bekväm på caféet . Den här familjen gjorde alla rätt men vad fan hjälper det när det föds avarter med alla fel mellan öronen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Expressen och NLT.
Jag tycker att experterna i TV4Play är kunniga, kloka och angenäma att lyssna på.
2015-10-30, 22:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Då behöver du inte bli upprörd (och personligt berörd?) på mig som är förutsättningslös och vet hur kunskap och statistik ser ut om sannolika gärningsmän.

Vad säger din "fakta" om att DNA inte är planterat? Det har visst lämnats flera prover? Behövdes alla dessa?

Börja med att ta reda på hur snabbt blod koagulerar.
Ta sedan en titt på bilder hur blod är avsatt på jacka och jeans.
Kolla hur NB svarar om detta i hans förhör.

Överkurs:
Kontrollera sedan det mot vittnesuppgifter gällande tidsangivelser.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det kanske har påpekats tidigare, men pappan har skjutsat henne de åtta tidigare arbetspassen. Nu skulle hon få "frigöra" sig och få åka moppe till jobbet, som pappan hade fixat och tankat. Vad händer då? Pappan och mamman dyker upp på fiket halv fyra... Men va fan. Vilket jävla kontrollbehov. Kunde dom inte fika någon annanstans denna söndag och låta henne vara. Hon blev ju uppenbart irriterad när dom dök upp. Hallå, köra nästan 10 mil för att fika hos dottern när hon ändå inte behövde skjuts. Ryser.

Självklart tyckte dom det var kul att se hur duktig och stor dottern har blivit när hon gick runt där på cafét och tog hand om gäster. Dom var säkerligen stolta över den söta dottern som vuxit upp och börjat jobba. Sedan så jobbade även mamman extra på cafét lite ibland också så det var säkert en utflykt med lite nytta och nöje. Men attans att tänka efter i efterhand just hur utvecklingen skulle blivit om dom väntat och tagit med sig Lisa i bilen istället eftersom det blåste så. Nu går det aldrig att ältra detta men jobbig insikt.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
De spår de redovisar i FUP är inte tydliga nog att BEVISA att döden inträffade just där.
Uteslutningsmetoden innebär att man förhoppningsvis kollat efter alternativa platser och insett att: "Nej, det måste ha skett här"

Varför tror du att man uteslutit boden som mordplats ? Det var ju faktiskt där man hittade kroppen. Det naturliga är ju att man antar att en död människa dog där den ligger.

Bland mycket annat som visar att Lisa mötte sitt öde i mjölk/mellanrummet är silvertejpen. Rullen ligger kvar med Lisas DNA på. Hon har inte levt länge med övertejpad näsa och mun.
2015-10-30, 22:56
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
yess, så är det.

För att HD ska ta upp det behöver dom följande. Ärendet är så unikt att det inte behandlats innan i liknande grad och man behöver ett prejudikat 8finns inget prejudicerande innan) då tar man upp det, dömer och visar vägen för kommande ärenden av liknande karaktär!

Att Lisa blivit av med livet där och då och en galning har gjort det är inget unikt som inte avhandlats i svenska domstolar innan!

DVS ingen prövningsrätt i HD
Tror väl just inte att ärendet i sig själv är "så" unikt i fallet och att en prejudicerande finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in