2015-10-30, 22:22
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Angående preferenser håller jag med om - detta har jag dessutom redan skrivit om i ett tidigare inlägg. Mordet är inte en slump, men att det blev just Lisa Holm är delvis en slump. Det kunde likväl ha varit Adriana (som jag också har skrivit om tidigare) eller någon annan som skulle kunna falla inom ramen för eftertraktad fysisk (eg. utseendemässig) preferens. Det är inte detta som jag talar om i mitt föregående inlägg. I det inlägget menar jag att trots dessa preferenser så har dådet väldigt lite med åtrå eller "att tända" att göra. Det handlar snarare om makt och kontroll vill jag hävda.
han måste ha väntat på joggaren..förstod jag rätt att han var utanför bilen? Endera så skulle vem som helst har gått bra eller så visste han att hon var ute och joggade och låg i bakhåll så att säga. MGM fnissande i rätten så hon påstod att de inte hade blivit presenterade...vad var det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tror du själv på det där ?

Helt övertygad. Har inte hittat ett uns som tyder på annat.

Och slasken har ju IR lusläst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Det ses som vanlig kontaminering, däremot är det problematiskt för åklagare att inte även mannens DNA är på trosorna.

Säg att han hade handskar på sig i ladan men var tvungen att ta av handsken för att peta lite med sina skitiga fingrar alternativ han pillade lite med knivskaftet på den kniv han tagit från sitt kök och skurit till repet med .
2015-10-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Jag tror att denna trådens spekulationer kan mattas av.

1) Jag känner inte till att någon blivit överbevisad med DNA i liknande grad som här, och gått fri ändå.
2) Domstol går inte på konspirationsteorier ,de tar ett beslut med grund i vad som ligger på bordet.

-Han kommer inte gå fri. Det vore en rättsskandal utan dess like.

Givetvis blir han dömd. Frågan är om det blir livstid. Sannolikt. Även om han börjar prata i HR och komma med alternativteorier så faller trovärdigheten i och med att han hållit käft innan.

Många söker alternativa gärningsmän. Lägg ner. NB skulle kunna peka ut ett helt kompani som stått och runkat till den hängda kroppen ihop med honom.

Det är ju inte så att straffvärdet för detta är 40 år i finkan och kompaniet delar på det solidariskt och får 2 år var.

Givetvis delar inte några rabatter ut. NB får livstid på detta. Pekar han ut en alternativ gärningsman (kompanion) får denna givetvis samma straff, de delar knappast på det!

Sen har jag svårt att få in i min skalle hur man kommer överrens med någon att nu hänger vi henne tillsammans så vi kan stå runka till det! Okej! vi gör det!

Det tjänar NB ingenting att stå och peka på fem andra gärningsmän. Han har på något sätt haft med detta att göra, grejat med byxorna och avsatt sin dna.

Han är helt jävla torsk. Livet är slut där och då.

I tingsrätten kommer han bli fälld, men i Hovrätten är det inte så säkert att han blir det.
Senast redigerad av Koksalt2 2015-10-30 kl. 22:31.
2015-10-30, 22:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Den pedofil som figurerat i tråden har väl varit LW? Och hans namn hittar jag inte i FUP.
Det finns antytt på ett ställe men efternamnet står bara som Wad. Sök!
2015-10-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag har varit redan två gånger inne på detta, men ingen verkar bry sig. Verkar som vissa ha rätt att åka på gräddfil. Vart är Sveriges rättsväsen på väg?
Jag bry mig om detta, det känns inte bra, det blir inte en balanserad rättegång. Men för mig var detta ny info, kände inte till det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Varför finns ingen utredning kring skadorna på mopeden och när dom kom till?
Passar inte det in i polisens och åklagarens tes?

Varför är inte polisens första uppgift om att LH:s mobil rört sig söderut intressant längre?
Varför är inte Anders (som sett en moped söderut) hörd?

Passar inte det in i polisens och åklagarens tes längre?

Om du läst FUP så skulle du veta. SH har förklarat att dessa skador uppkommit vid ett annat tillfälle. De var alltså redan där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Varför finns ingen utredning kring skadorna på mopeden och när dom kom till?
Passar inte det in i polisens och åklagarens tes?
Enligt förhör/uppgifter med Lisas pappa så var mopeden köpt begagnad med befintliga skador.
2015-10-30, 22:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Den pedofil som figurerat i tråden har väl varit LW? Och hans namn hittar jag inte i FUP.
Det finns antytt på ett ställe men efternamnet står bara som Wad. Sök!

Sidan 153 i FUP.
Bannlyst
Tycker ni inte att den här sopp-incidenten med Lisa var en patetisk grej att ta upp från försvarets sida? Wennerholm skrattade ju åt det
Medlem
Skaraborg2s avatar
Litauiskt fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Obefintlig. Han är inte på något sätt unik. Kriminalvården handskas med såna fall hela tiden. Han får bevakning. Medicinering. Isolering. De kommer göra det omöjligt för honom att ta livet av sig.

Det får vi verkligen hoppas!

Dessutom skall han så fort som möjligt överföras till ett litauiskt fängelse. Skall inte vara en omöjligt eftersom båda länderna är med i EU.
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
I tingsrätten kommer han bli fälld, men i HD är det inte så säkert att han blir det.

Hur menar du? Vad bygger du detta antagande på? Hur vet du det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in