2015-10-30, 21:27
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Han måste ju ha haft hjälp! För hur ska han ha fått upp henne så högt själv ? Tycker att det är väldigt skumt alltihop

Det är nog inte så svårt, det är mest ens egna tro på att det är svårt för att man själv aldrig skulle kunna komma på tanken.

Inte för att jag tror detta men rent teoretiskt kan NB ha tvingat LH att hänga sig?

Det är ju ingen hängning i den mening att nacken bryts, det är strypning och det är utdraget, handlar om flera minuter innan man är död, men medvetslöshet inträffar något tidigare.
2015-10-30, 21:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER??? Menar du på fullaste allvar att T.ex en blodig kniv inte är bevis för att det på sin höjd indikerar att kniven har varit inuti offret men att offret lika väl hade kunnat vara dött innan?

Fattar ni ens hur dumma ni låter?

Finns ingen blodig kniv i den här utredningen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Han måste ju ha haft hjälp! För hur ska han ha fått upp henne så högt själv ? Tycker att det är väldigt skumt alltihop
Att lyfta 45kg, klarar nästan vem som helst och med ett snöre att lägga hela sin egen vikt bakom och få en hävstångseffekt då flyger den stackars flickan upp, sluta tramsa att det är omöjligt att klara det själv
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Avföring då, det avsaknas också? alla muskler slappnas när döden inträder.
Gå till FUP och titta på Lisas jeans och trosor, nada ingenting, inte ens en liten fläck.
Har du varit med någon gång när anhöriga avlider? Det har jag. För att citera dig: nada ingenting, inte ens en liten fläck
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Bra logik där. Det borde få tyst på de flesta.

Ja är det så svårt att förstå den texten?
2015-10-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Avföring då, det avsaknas också? alla muskler slappnas när döden inträder.
Gå till FUP och titta på Lisas jeans och trosor, nada ingenting, inte ens en liten fläck.

Kanske för att inte alla kissar och bajsar på sig när de dör? Det händer absolut men det är inget som är givet.
Medlem
Om de hittar en blodfläck/ fragment av blod och fläcken innehåller dna från både offer och mgm hur skiljer man från vem blodet är?
När man frambringar dna så gör man en lösning och ur den lösningen får man fram delar av dna som anses matcha.
Så hur vet man vems blod det är?
Har inte sett detta i fup!
Medlem
exquisitelys avatar
Undrar hur stor risken är att NB kommer försöka ta livet av sig i häktet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Han går där med sin bror i ladan, plötsligt ser han Lisas handske, vad ska han då göra?
Säga " Men hoppas, den här blev nog kvarglömd här igår då jag mördade Lisa" ?

Det är klart han låtsas som att han aldrig sett skymten av den. Därav frågan till sin bror.
Eller tycker du att han skulle ha packat ner den i sin ficka när hans bror ser det?

Jag fatta det som att han såg den själv då.. brorsan gick mot de där stället dom skulle tömma vattnet på på baksidan. men det kanske var att dom båda såg den samtidigt?
2015-10-30, 21:31
Medlem
Är det någon här som har koll på vilken tid nyheten kom ut i tidningarna om att Lisa Holm var försvunnen?

Jag vill minnas att MGM hade kommit hem där på söndagen med dammiga/smutsiga byxor, och då hade frugan sagt nånting i stil med: Har du gömt henne? Eller" är det du som har gömt henne?"
Och han svarade nånting i stil med " Tror du jag är galen eller.."

Hur kan frugan veta att tjejen är försvunnen innan nyheten ens uppdagats i nyheterna/tidningen?
Vill minnas att nyheten kom ut senare mot kvällen, runt 20-21 tiden.

Har tyvärr inte FUP framför mig, men det står i hennes förhör att hon hade sagt något i stil med det.
Rätt så lustigt ändå då man tänker efter.
2015-10-30, 21:31
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det stämmer inte riktigt, man kan rekonstruera väldigt trovärdigt om man har bra information, vilket man har i det här fallet. Jag är ganska säker på utredarna har en klar bild hur det har gått till.

Det intressanta är ju snaran, hade han bara virat ett rep runt halsen på henne eller var det en riktig snara?https://www.google.se/search?q=snara&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&sou rce=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CCcQsARqFQoTCP7b6tGA68gCF WK_cgodI4YLSg

Det undrar jag också. Ser ingen rekonstruktion på en fullständig snara någonstans i FUP.
2015-10-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Undrar hur stor risken är att NB kommer försöka ta livet av sig i häktet.

Ganska liten med tanke på vilken koll de har på honom eftersom att han redan uttryckt att han inte vill leva (eller något i den stilen).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in