2015-10-30, 12:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Oskyldig är det nog inga som tror. Däremot har många svårt att tro att han varit själv. Det finns för många frågetecken i utredningen. Tidsramen går inte ihop, hinner man med allt på den tiden. Ta livet av Lisa, tejpa henne, transportera henne i bilen där inget DNA hittats, sprida ut hennes saker. Trycka in henne i ett skåp. Dessutom har han nog varit rädd för att någon ska se han och därför varit extremt försiktig.
Han har dessutom gjort ett jobb, inget avancerat men det kortar ner tidsramen
Svara på frågan du får - DNA?
2015-10-30, 12:06
Medlem
Det jag tänker på är när kollegans buss går eftersom att dom har så bråttom med bilen efter stängningsdax. Lisa skickade sms till sin pappa 18:23 och då hade väl kollegorna åkt redan? Sen kom fickringningen 18:26. Det kan väl ändå inte ha varit kollegorna?? Vet någon när hennes buss gick??

Sen det där med handsken... det har sagts mycket om den hur den har hittats. Men jag tänker på när Arne sa att dom hade väl morgonmöte 4st och såg då denna handske som brodern först tog upp sedan en annan som jobbade och till sist tog Arne upp den och gick med den till polisen....

Men så säger varken NB eller AB eller deras andra kollega att det var så som hände...

Och varför vill Arne inte vittna? Jag tycker IR ska ta upp honom ang om han har presenterat Adriana för NB eller inte. Mycket intressant verkligen att få veta vem av dom som ljuger.
2015-10-30, 12:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Det finns ett vittnesmål i Fup som jag funderat på till och från. I någon av torpen/husen var det ett gäng ungdomar, minns inte om hon som vittnade hussatt åt sin moster...i vart fall så hade de mysigt och vid 18:30 så åt de efterrätt utomhus då det var så vackert väder. Hmm det blåste kuling enligt uppgift och i övrigt så lämnar hon mycket exakta tidsuppgifter till när de gör vad. Ovanligt av en yngre person och definitivt om man har en middag...någon annan som kommer ihåg detta?
Edit: faster var det nog

Var det inte mamman til flickan som hade studentfest där GJ och hans dotter VJ hade varit innan dom kom till godset där familjemiddagen hölls ?
Jag minns i alla fall att jag tänkte -vad då vacket väder ??? det var ju nära kuling den 7 Juni.

Det jag har misstänkt är att den studetfesten inte var på söndagen utan at den var på lördagen

Om det skulle visa sig att vara sant ja då ljuger GJ.
Hans dotter kom ju i princip inte ihåg någonting i förhör och hennes ursäkt var ju att hon blandade ihop lördagen och söndagen.

Och alla som förhörs om den studentfesten; flickan som blivit student, hennes mamma och pappa ingen av dom nämner att det var på söndagen ej heller datumet för festen nada!

Någon borde kolla när den student fest hölls.
2015-10-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sariputta
Expressens reporter i livechatten skrev precis att Arne avböjt att vittna, efter att en läsare frågat om inte han skulle kunna reda ut det här med om huruvida Nerijus och joggerskan skulle ha presenterats för varandra. Också ett av många frågetecken som borde redas ut.

Vad?
Får man avböja att vittna i en mordrättegång?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Instämmer. Någonting stämmer inte. Det har jag sagt hela tiden. NB må sitta löst till gällande diverse dna - men tror tyvärr också att någon vill sätta dit honom.

Hur kommer det sig att man inte lyckats säkra ett endaste fingeravtryck på något av de föremål som hittats (som jag förstått det)? Har han genom hela proceduren burit handskar? Hur skulle han kunna plöja iväg/ut kvitton, kort, mobiltelefoner och småskrafs från mobilen med fumliga arbetshandskar?
Jag tror inte någon vill sätta dit honom, jag tror han skyddar någon. Jag tror inte han räknat med en fällande dom, däremot har han nog räknat med att bli miljonär.
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80SLMNI
Exakt samma magkänsla!!
Det är något som inte stämmer.
Men DN bevisen visar att alla tre(NB.Irina och lillebror) har lämnat DN på mordplatsen!. Fruns DN på Lisas trosor!!
Är han oskyldig ?? Eller alla de tre är inblandade i mordet på Lisa???

Nu är ju "magkänslor" fullständigt värdelösa. I rättegångar går man efter logik och bevisning och inte diffusa upplevelser som "magkänslor".
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Det är ju inte så svårt att plantera DNA och blod.. man kan ju ta en gammal trasa eller något med blod på från ladugården å gnida med. Dom har ju inte hittat DNA under hennes naglar. Snöret (höbalssnöret) användes ju i bygget hela tiden sa den tilltalade igår bla att binda å stödja byggställningar och annat med. Sen berätta han att han skadar sig hela tiden eftersom han jobbar som hantverkare och tar bort plåt osv och vägrar jobba med handskar för han vill känna när han arbetar. Frun har tjatat på att han ska använda handskar precis som sin bror eftersom han får sårskador hela tiden på händerna i jobbet.
En annan sak jag funderat på är mopeden... Hon skulle åka hem för första gången och hade en karta ritad på ett papper i jackan för att hitta hem. Men om hon hade mopeden där när hon jobba hur kom hon då dit med mopeden utan att åka hela vägen själv?
Du är så fel ute..
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Vad?
Får man avböja att vittna i en mordrättegång?

Vad ska dom göra om man vägrar? Det är ju bara att hålla tyst. Ska dom tvinga fram ord ur munnen på en eller vadå?
2015-10-30, 12:09
Medlem
Vad exakt gjorde HJ under kvällen? Är det någon som vet?
Innan man dömer någon till livstid måste man utesluta alla
alla ev andra gm! Att han talar i mobilen är ju inget alibi!
Skulle han ha en tidigare dom är han ju i högsta grad intressant
I utredningen. Har han med säkerhet en tidigare dom?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Frågan är om vi tolererar att bara en gärningsman
blir dömd, är vi nöjda, kan vi gå vidare, känns det avklarat?

Ja, jag kan leva med att bara en gärningsman blir dömd, även om det finns fler gärningsmän!

Av den enkla anledningen att det bara finns bevis som binder en gärningsman till brottet.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det en AGM --> PMa foreigner. Hon kommer yla av lycka för nån teknisk bevisning bryr hon sig inte om.
Tänkte kanske inte riktigt alternativ Gm. De kanske har kokat hembränt vad vet jag men det är ett lite konstigt vittnesmål med tidsangivelser som täcker den tidsperiod som är intressant. ..sen minns jag inte heller att hennes gäster finns upplistade någonstans eller vilken sorts bilar de hade. Kanske hade en del mystiska bilar kunnat prickas av.
2015-10-30, 12:10
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labambas
Ingen vet väl vilken typ av handskar som används. Kanske har han använt frugans diskhandskar (och därigenom kontaminerat LH med hennes DNA).

Visst - möjligt. Men tvivlar. Det innebär ju i så fall att mordet var planerat - vilket jag inte heller tror på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in