Citat:
Ursprungligen postat av
Titiana
Det finns ett vittnesmål i Fup som jag funderat på till och från. I någon av torpen/husen var det ett gäng ungdomar, minns inte om hon som vittnade hussatt åt sin moster...i vart fall så hade de mysigt och vid 18:30 så åt de efterrätt utomhus då det var så vackert väder. Hmm det blåste kuling enligt uppgift och i övrigt så lämnar hon mycket exakta tidsuppgifter till när de gör vad. Ovanligt av en yngre person och definitivt om man har en middag...någon annan som kommer ihåg detta?
Edit: faster var det nog
Var det inte mamman til flickan som hade studentfest där GJ och hans dotter VJ hade varit innan dom kom till godset där familjemiddagen hölls ?
Jag minns i alla fall att jag tänkte -vad då vacket väder ??? det var ju nära kuling den 7 Juni.
Det jag har misstänkt är att den studetfesten inte var på söndagen utan at den var på lördagen
Om det skulle visa sig att vara sant ja då ljuger GJ.
Hans dotter kom ju i princip inte ihåg någonting i förhör och hennes ursäkt var ju att hon blandade ihop lördagen och söndagen.
Och alla som förhörs om den studentfesten; flickan som blivit student, hennes mamma och pappa ingen av dom nämner att det var på söndagen ej heller datumet för festen nada!
Någon borde kolla när den student fest hölls.