2015-10-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantona1891
Tror dom flesta håller med om att scenen e rätt död för tillfälligt ? Nån som tror att nån ny liga kan komma och ta plats typ nästa säs tex Peking , J-södra eller varför inte Östersund ?

Peking ligger väl fortfarande i karantän
Citera
2015-10-29, 23:32
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantona1891
Tror dom flesta håller med om att scenen e rätt död för tillfälligt ? Nån som tror att nån ny liga kan komma och ta plats typ nästa säs tex Peking , J-södra eller varför inte Östersund ?

https://www.youtube.com/watch?v=5rAOyh7YmEc&feature=youtu.be
J-Koalitionen (Justitiekanslern)
Senast redigerad av InteLagom 2015-10-29 kl. 23:45.
Citera
2015-10-30, 08:54
Medlem
McLaughlins avatar
Från (underbara) text-tv:

Grov misshandel på AIK-Göteborg

Högriskmatchen AIK-IFK Göteborg i
måndags har beskrivits som "lugn" men
nu framkommer det att en supporter var
nära att mista livet.

En 20-årig supporter angreps på Norra
läktaren, där enbart AIK:are fanns, av
ett gäng som slog och sparkade honom
tills han låg ner, grov misshandel.

-Det måste till någonting, det är snart
ingen som kommer våga gå på matcherna
överhuvudtaget. Som mamma blir jag helt
förtvivlad när jag ser min son, säger
mamman till SVT Stockholm. AIK säger
att det är en "hemsk händelse" och
deltar i polisutredningen.
Citera
2015-10-30, 09:27
Medlem
Ifrån bloggen, Intefanvetjag

Intefanvetjag.com

Det har kommit till vår kännedom att det säljs matchbiljetter till lördagens guldmatch på svarta marknaden.

Med andra ord kraftiga överpriser till ÄKTA supportrar som inte lyckats få tag på biljetter tidigare. Man kan tycka att det ligger i ens eget ansvar att lösa biljett till en sån här match i tid. Men, faktum kvarstår, Så länge*Wisemen Göteborg*finns så ska ingen, då menar vi INGEN random mupp ta sig friheten att tjäna pengar i samband med ett blåvitt-evenemang. Speciellt inte när det finns ett stort antal kamrater som missat att köpa biljett i tid till just denna match och mer än allt annat vill gå och heja fram vårt lag till guldet.

Då ska inte någon tomte som knappt besökt en fotbollsmatch komma och diktera villkor!

Det kan dessa snåla jävlar göra i samband med tex Håkan Hellström och Lotta på Liseberg . Men INTE när det kommer till IFK Göteborg, inte så länge Wisemen styr på läktaren.

Vi har jobbat intensivt de senaste dygnen med att försöka komma åt dessa annonsörer vilket har varit lättare sagt än gjort då de flesta någonstans inser sitt
felsteg och lägger endast ut sin mail i annonsen som kontaktuppgift.

Vi fick idag torsdag trots allt bingo!

Ett uppstyrt möte i innerstan med annonsören var bokat och det var dags att ge denna man "an offer he can´t refuse".

Vi vill poängtera att vi INTE bryter mot några lagar vid mötet. Vi brukar alltså inget våld fastän vi mer än allt annat hade velat. Det vi i detta fall gjort är att vi förklarar vår syn på saken. Med andra ord att det finns äkta supportrar som mer än allt vill gå på denna guldmatch, och då ska inte folk som denna man diktera villkoren och trissa upp grundpriset till 1500-3000:-. Annonsören fick här en chans att göra rätt för sig och man enades om grundpriset som MR X från början hade lagt ut för biljetterna.

Personen ifråga fick också gå i god för att detta aldrig skall upprepas i samband med IFK Göteborgs evenemang, vilket accepterades.
Då allt gick som planerat så väljer vi att censurera annonsören i respekt då han visade sig vara medgörlig.

Denna man kom lindrigt undan och detta gjorde vi främst för att sända ut ett budskap till alla er andra som kommit i dessa tankebanor. Är det så att ni svenssons trots denna varning säljer IFK biljetter på svarta marknaden till orimligt pris så kommer vi nästa gång inte att vara lika nådiga.

Detta är alltså en VARNING! Nästa person vi konfronterar kommer inte få samma milda behandling.
Skicka gärna in tips i pm på andra personer som lagt ut liknande annonser.

MOT SM GULD, 2SILL15!

WISEMEN GÖTEBORG
Citera
2015-10-30, 09:42
Medlem
Jermuks avatar

Jag har verkligen inget till övers för Svartabörsluder och applåderar WMs agerande. Frågan är dock varför dessa "äkta" supportrar inte fixar säsongskort. Då slipper denne "äkta" supporter grina över avsaknaden av biljett till en avgörande guldmatch.
Citera
2015-10-30, 09:52
Medlem
flingborrs avatar
helt rätt av WM. Har länge tänkt på att plocka biljetterna av idioterna som står utanför arenorna med sina lappar "biljetter köpes"
Citera
2015-10-30, 10:17
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingborr
helt rätt av WM. Har länge tänkt på att plocka biljetterna av idioterna som står utanför arenorna med sina lappar "biljetter köpes"

Det rycks biljetter av Biljetter Köpes på i princip varje match, ändå kommer dom tillbaka. Spelar ingen roll hur långt dom får springa eller hur många lavetter dom får, tyvärr.
Citera
2015-10-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Det rycks biljetter av Biljetter Köpes på i princip varje match, ändå kommer dom tillbaka. Spelar ingen roll hur långt dom får springa eller hur många lavetter dom får, tyvärr.

Att WM agerar mot den svarta marknaden gör tyvärr inte speciellt mycket. Det krävs att man organiserat angriper problemet från flera håll. Dels att man upplyser och skapar en intern marknad där biljetter säljs bland supportrar till försäljningspris, dels att man gör sin research och tar reda på namn och bostad där hajarna bor och dels att man med större effekt slår till vid samma gång för att skapa ordentliga ringar på vattnet och göra budskapet tydligt.

WM besitter ett stort våldskapital, med lite planering och effektivisering så kan man få slut på försäljningen.
Citera
2015-10-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niso
Peking ligger väl fortfarande i karantän

Stämmer. Många av dem var väl inblandade i grövre grejor med och det verkar ju vara kaos där nere när man läser nyheter och här på FB (Gängkrig/familjekrig)

Vet att några föredetta firmakillar hänger runt lite löst och när de var i Borås såg jag att några slogs med varandra kanske 8 mot 8 på läktaren?

Men i kort är Peking i karantän sedan 11 ja.
Senast redigerad av Adjektivet 2015-10-30 kl. 15:01.
Citera
2015-10-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guyfawks
Springer? Man är väl ganska hjärndöd om man stannar när ni bönder ifrån Malmö endast kan kasta glasflaskor... Sen att vi hade snuten bakom gör inte saker bättre. Jävla pajas, ni hade kunnat komma ut och slåss men ni valde att stå och kasta flaskor istället...

Samma visa varje gång malmö är med i bilden.. Antar att man inte har några val när man inte kan slåss med händerna.
Citera
2015-10-31, 00:07
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Jag kan inte se varje match, men har säsongskort för att jag vill stödja Bajen.
Helt rätt av Wisemen att man agerar på nåt sätt mot parasiter.

Jag är förvisso gammal och vresig nu för tiden, och inte fan håller man med någon - så ofta. Jag håller däremot med dig i det här fallet. AIK och Bajen sade ifrån för längesedan, och jag hoppas då fan att alla andra lag börjar agera nu.
Citera
2015-10-31, 12:30
Medlem
Bajen torsk mot lyngby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här