2015-10-30, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Det bästa är att,du kan skriva dina vidriga inlägg bäst du vill. Det hjälper inte ett skit,detta avgörs inte på flashback utan i domstolen.Bajslitauern är så rökt.

Citat:
Ursprungligen postat av bea67
om det inte är den häktade som är gm, så är det med största sannolikhet frun eller brodern som är gm, för annars hade inte fruns dna funnits på Lisas kläder.vill dom hellre att den häktade sitter i fängelse så är det upp till dom...

Visst måste det vara så att den alternativa mgm måste vara brodern men jag tror helt klart att rätt person sitter på rätt plats. Om det skulle vara en random person som skulle vilja mgm något illa( vilket ej är särskilt troligt) så tror jag aldrig denne skulle dumpat kroppen där den hittades utan snarare i en skog eller liknande, hur många utan lokalkännedom visste om att det stod en barack öde och dessutom övergiven sen en tid tillbaka? En person som inte visste att den var övergiven skulle förmodligen aldrig vågat ta risken och dumpa kroppen där, tänk om det skulle bott någon där när denne klev in? Det hade varit intressant att veta om mgm hade någon aning om vilka mp var, för vi som bor i sverige och läser svensk media vet hur dem jobbar. Mgm hade aldrig föreställt sig att det skulle bli sånt pådrag och tyckte förmodligen att han gömt hennes tillhörigheter väl genom att kasta ut dem i det höga gräset.
En svensk gärningsman hade förmodligen gömt tillhörigheterna på ett annorlunda sätt på grund av vetenskapen om både polis och mps arbete.
2015-10-30, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
MGM:s fasad rämnar - sakta men säkert och det är pga det som han sitter och gråter

Han tycker fruktansvärt synd om sig själv...och han gråter ännu mer när frun trots allt är lojal mot honom och håller sig hemma i Litauern

Dock menar han att lillebror ljuger när han säger att det fanns inget alibi för storebror
Och lillebror har visst alltid ljugit sedan dom var små - det var därför lillebror alltid kom i konflikt med föräldrarna?

Det var nog tvärtom - det var MGM som alltid hamnade i konflikter med föräldrarna och därför flyttade till mormor när han var 14 år

Jävla förbannade svin

Visst är det så, att han tycker förbannat synd om sig själv just nu. Just nu tycker jag att lillebrodern verkar vara den som varit ärligast i förhören. Han ger inte sin bror alibi och berättar om hur MGM försökt påverka honom om tidpunkter och han har öven gett uttryck för att han tycker brodern agerat märkligt efter Lisas försvinnande. Kommit med egna reflektioner om tvätt osv. Dessutom ger han ett mänskligt intryck när han reagerar med att ta avstånd från sin egen bror om han har utfört detta mord. Jag får en känsla av att brodern är lite naiv och varit lätt att dupera. Jag skulle helt enkelt inte bli förvånad om han t ex varit med och hjälpt brodern efter mordet utan att själv förstå att det t ex inte är paketerat bråte som ska slängas osv.
2015-10-30, 07:59
Medlem
Kan man se rättegången på tv4play idag vid 09.00 om en timme alltså? Nån som vet?
2015-10-30, 08:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men detta har ju avhandlats redan. Detta var inte Blombergs husslavar. De var tysktalande byggjobbare. Finns massor med litauer i trakten. Kan vi släppa det nu?

Adriana och någon mer har sett en "hantverkarbil" typ VW Caddy.
Varför skulle inte mördarna tala tyska?
2015-10-30, 08:04
Medlem
Theforeigners avatar
En annan postare skickade en fråga till mig angående en 2 cm i diameter blodfläck, som visade sig vara männskligt blod.

Slaktrummet - mellanrummet (i analyssvaret står det förrummet):

FUP sidan 677

Slanghärvan i förrummet låg delvis in på golvet i mellanrummet. På golvet mellan
slanghärvan och dörren till slaktrummet fanns en blodbesudling, S166, som vid
förprövning reagerade så som för humant blod, vid NFC:s DNA-analys kunde DNA
som kan jämföras mot person inte påvisas.

NFC säger att "DNA som kan jämföras mot person inte påvisas" !?

FUP sidan 516 analyssavar:

5503/26565-15/S166 Tops. Cirka 2 cm i diameter - På golvet i förrummet till
"slaktrum".
Forums materialnr: 201501049304
DNA För topsen erhölls indikation på blodförekomst. Vid utförd
DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas

Men det har tagits "Extra tops" MEN!!! "ej undersökt" WHAT!!!???

FUP sidan 590

5503/26565-15/S237 Extra tops blodbesudling S166. - På golvet i förrummet till
slaktrum.
Uppdragsgivarens beteckning: 5503/26565-15/S237
Forums materialnr: 201501049372
Materialhantering: Materialet återgår separat
Metodik: ej undersökt

Låter ju otroligt märkligt tycker jag !

Dessutom dom kunde vel ha kolla blodtyp och se om det var samma eller kanske annorlunda än MGMs blodtyp.

Finns en till blodbesudlig med samma svar:
FUP 667
I västra väggens södra ände var ingången till slaktrummet, där satt en svängdörr som
gick åt båda hållen, på dörrbladet mot slaktrummet fanns blodliknande besudlingar.
Vid NFC:s DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas.

FUP sidan 589
5503/26565-15/S201 Tops - På dörr mellan slaktrum och förrum, sidan mot
slaktrum, ca 115 cm ovanför golv.
Uppdragsgivarens beteckning: 5503/26565-15/S201
Forums materialnr: 201500923972
Materialhantering: Materialet återgår separat
Metodik: B-SF001*, B-M055*, B-SF003*, B-M056*, B-M071*
2015-10-30, 08:08
Medlem
angladotters avatar
En fundering: Är det möjligt för en person med kraftig psoriasis på underarm, handled och handens ovansida att hantera 2,5 meter silvertejp utan att lämna ett enda DNA-spår i form av hudflagor på tejpens klistersida eller någonstans mellan eller på de fem varven tejp som lindats kring offrets huvud?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
HERREGUD Jag måste nog springa ut och städa min bil för i den ligger massor med godispapper och även papper från kexchoklad
Snart blir jag nog misstänkt också...
Du är tydligen efterbliven. Hade kexchokladpapperet på åkern kunnat sammanfogas till en perfect match med ett kexchokladpapper i t.ex. en bil så hade det varit ett superstarkt indicium. Fattar du inte det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Kan man se rättegången på tv4play idag vid 09.00 om en timme alltså? Nån som vet?

Du kan följa rättegången, sammanfattningar och intervjuer i de flesta media. Aftonbladet, Expressen , TV4play, lokaltidning Skövde mm
2015-10-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
En fundering: Är det möjligt för en person med kraftig psoriasis på underarm, handled och handens ovansida att hantera 2,5 meter silvertejp utan att lämna ett enda DNA-spår i form av hudflagor på tejpens klistersida eller någonstans mellan eller på de fem varven tejp som lindats kring offrets huvud?

Ja uppenbarligen är det möjligt.
2015-10-30, 08:11
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Sluta snacka skit om pappans sätt att uppfostra. Har inget med mordet att göra.
Har det inte?
Det visar att han var orolig för Lisas utveckling, att han anade ugglor i mossen.
Lisa avslöjade att hon hade en hemlig pojkvän.
Pappan hörde i telefonen att hon pratade med okända, oidentifierade killar.

Dvs - detta Har relevans, eftersom det visar att denne hemliga pojkvän, som pappan var orolig för, kan ha legat bakom mordet.

det är bara Du som tror att det handlar om pappan.
Detta handlar om att se sammanhang, att analysera vilka spår det finns.
Och pappans reaktioner får en förklaring i Lisas intresse för nya manliga bekantskaper. Pappan gillade inte den utvecklingen.
Det var Därför han reagerade så häftigt. För han förstod att Lisas engagemang skulle kunna attrahera fel sorts killar.
Och där fick han dessvärre rätt.
Trots att han försökte kontrollera situationen.
Men pga det så blev hon bara än mer hemlighetsfull, och ju hemligare hon blev, ju mer misstänksam och kontrollerande blev pappan.

Men, enligt fupen var Lisas hemlige pojkvän på caféet i stort sett samtidigt som hennes föräldrar.
Jag undrar ... kan de ha sett varandra. Utan att kanske ens veta om det?
Lisa undvek ju sin pappa vid lunchen.
Kan det bero på att hon inte ville råka avslöja sig, genom att tex den hemlige pojkvännen och hon titta på varandra så att pappan såg, och kunde lägga ihop ett plus ett.
2015-10-30, 08:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Han har väl jacka/tröja på sig med långa ärmar och handskar högst troligt iom att han inte avsatt nåt DNA på tejp eller rulle.
2015-10-30, 08:14
Medlem
Citat:

Fullt möjligt skulle jag påstå då psoriasis faktiskt är en sjukdom som går i skov, man kan vara helt symtomfri längre tider...
Nu vet ju inte jag vilken typ av psoriasis N:B har...
Att han skulle snöat hudflagor över hela Blomberg med omnejd håller jag för ganska osannolikt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in