Citat:
Ursprungligen postat av
Danielos
Hade jag hört pappan innan mordet hade jag betraktat honom som överbeskyddande, på gränsen till ett kontrollfreak. Men tyvärr bekräftade ju mordet att hans världsbild var "korrekt".
Ja, det är ju lite det jag menat.
Att pappan tidigt förstod i vilken riktning Lisa var på väg. Och med det vilka risker hon hon höll på att försätta sig i.
Det var alltså förmodligen därför han ville förbjuda henne att göra olika saker, som tex förbjuda henen att vara på fest på nätterna (han åkte dit o hämtade hem henne, mitt i festen och alla i skolan fick reda på det och började reta o håna henne), och att han förbjöd henne att posera med utmanande kläder på internet, och att han stängde ner hennes internetkonton där hon poserade med utmanande kläder
Dvs efter att förhållandet med ex-pojkvännen tagit slut, så såg och förstod pappan att hon började bli "allt för utmanande", att hon började söka efter killar. Och pappan blev rädd för de risker det kunde föra med sig.
När Lisa slutade jobbet. När hon skickade smset att hon var på väg hem.
Då, efter en stund, fick pappan det oavsiktliga telefonsamtalet - där han Hörde att det fanns killar i närheten, som hon pratade med - det var Det som fick honom att hoppa in i bilen så fort.
För han förstod att hon var på väg att träffa Killar, istället för att åka hem.
Det var alltså inte att hon var sen 30 minuter som fick iväg honom - utan att Allt han varit Orolig för höll på att besannas, dvs att hon tänkte träffa Killar.
Därför fick han så bråttom.
Han var alltså på väg att Hämta hem henne, tvinga hem henne - precis som han gjort tidigare när hon varit på party.
Där har vi alltså Orsaken.
Aha - Äntligen förstår jag pappans reaktion.
Nu förstår jag, nu har det blivit begripligt.