2015-10-30, 01:00
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Fru Irina säger sig fortfarande älska sin make och tror på hans oskuld men vill inte komma
hit och vittna till hans fördel och än mindre göra det telefoneledes. Det skylls på "hotbild".
Har hon anmält "hoten" till polisen eller?
I förhör har hon tillsammans med brodern till slut inte annat än vågat hålla sig till sanningen
om de kritiska tidpunkterna under söndagskvällen den 7 juni och därmed hade den
åtalade inget alibi längre.
Bastanta Irina är givetvis hur medveten som helst om makens skuld egentligen men måste ju
hålla uppe fasaden. Så mycket skam i den ryska kroppen har hon åtminstone så att hon
drar sig för att torgföra gamla lögner gällande alibifrågan och istället väljer "den tysta men
likväl ytterst talande vägen".
Det är nog inte roligt att vara Irina i dessa dagar.

Förmår lilla gumman inte skärpa till sig ordentligt framöver och frigöra sig en gång för
alla från den bestialiske flickmördaren till make genom att få äktenskapet upplöst för
att försöka gå vidare i livet utan den här pesten att belasta sig med utan istället
gör valet att kvarstå i eländet och hålla fast vid uslingen, blir bedömningen att
det inte är mycket till mänsklig varelse med henne heller; låg kvalitet och då kan hon
ha det som det blir och särskilt bra blir det garanterat icke.

dessvärre är detta beteende hur vanligt som helst. Massor av perverta mördare får tusentals brev av tjejer/kvinnor som vill ha deras uppmärksamhet. Hur jävla sjukt är inte det? En sjuk mördare och en sjuk wannabee!!!!!
Det är så jävla skumt att en normal mänska inte kan ta in hur sjukt detta beteende är?

Har sett inlägg här som dissat Adriana för hon är jurist och ni vet fan bättre än henne, eftersom ni tror hon ljuger att hon inte velat läsa om utredningen....

Alltså hedra denna tjej som dels med en hårsmån kom undan med livet i behåll, men det var så jävla bra när hon totaldissade NB genom att säga....... det var något konstigt, han stank inpyrd rök..... FY fan för mänskor som är kedjerökare.....att dessutom vara kedjerökare, duschvägrare och porrfanatiker? Hur fan kan någon attraheras av denna typ av äckel?
Senast redigerad av Kellywoman 2015-10-30 kl. 01:02.
2015-10-30, 01:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Har precis läst i expressen att GW Persson har ändrat sig i fallet Lisa Holm, det är en salig blandning av lite allt möjligt som fått honom att ändra sig

1) Det är avsaknaden av ett alibi hos misstänkte NB, som om det nu skulle bevisa inblandning i Lisa holms död.
NB kan teoretiskt sett ha suttit och runkat till en porrfilm under tiden Holm försvann eller rökt på och slocknat en stund eller tagit sig fyra starköl och sedan porrsurfat, GW nämner också att mycket tyder på att NB försökt åstadkomma ett falskt alibi, kan det egentligen inte vara så att NB på nåt sätt känt en stark oro för att bli inblandad och därigenom försökt bättra på sitt alibi?

2) Den "omfattande" tekniska bevisningen som GW lutar sig åt ger jag inte mycket för eftersom NB tydligen har arbetat i området både där Holm försvann och där hon återfanns?
Han arbetade enligt egen utsago ofta utan handskar och hans DNA och blod kan därför finnas lite överallt,

3) Vittnesbevisningen vet jag inte vad det är men ingen har väl ens sett den misstänkte NB i närheten eller i sällskap med Holm?
Kvinnan som hävdar att NB stoppade henne och frågade efter vägen kan ha blivit påverkad av den enorma uppmärksamheten i media, hennes utpekande är inte lika med 100% säkert, hon har helt uppenbart aldrig träffat NB tidigare och kan ha misstagit sig, detta går nämligen inte att utesluta.

4) Det finns en massa bevärande omständigheter kring hans person, vad för omständigheter frågar jag då?
Lite hårdporr i en dator är väl ingenting som indikerar inblandning, många människor gillar helt uppenbart bundna kvinnor och S/M och även mer udda varianter som exempelvis strypsex, GW:s besvärande omständigheter ger jag inte mycket för i fallet Lisa Holm, har jag missat något, fyll gärna i luckorna.

Det finns en besvärande femte punkt också, GW har tidigare trampat i klaveret så att det skriker när det gäller helt andra kriminalfall, ingen är fullkomlig, det går alltså inte att utesluta att GW har grundligt fel nåt så in i hel...... vad gäller fallet Lisa Holm likt vissa andra fall som han har beblandat sig i.

Om NB verkligen är skyldig vet bara han och gud, jag hoppas för hans egen skull att han talar sanning när han bedyrar sin oskuld.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-10-30 kl. 01:04.
2015-10-30, 01:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Jag ställer mig frågan till hur det ligger
till med den andra brodern H.J*nsson
och dennes dom rörande "incest/pedofili"
Om nu HJ är också ett nyckelvittne med
den domen bakom sig, är jag förbryllad.
Jag fick ett sms som skulle bekräfta
detta med HJ och har både hört det
från folk i Lidköping och Götene.
Det blir inte helt lätt att ta HJ vittnesmål
och konstiga alibi på fullt allvar.
Är det någon här i från som kan
ge lite mer information i det
här ärendet med HJ?

Tack på förhand!

Om en eventuell tidigare (pedofil?)dom mot HJ finns, känner jag inte till.
Men intervjuerna med honom i FUP är klart intressanta. Bevisligen rörde han sig själv i området ifråga...
2015-10-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
de e den förklaringen jag kan tänka mig till varför han kollar på porr. ja gillar o kolla på porr av den anledningen. gillar o drömma lite. "tänk om jag en dag liksom, kom bort från flashback. va skönt o bara.. spela in porr hela dagarna....vilken skön plan B de vore för mitt liv. vilken reservplan!".

projicerar ju de på den misstänkta. skjuter från höften. meeeeeeen de kanske kan bidra. if you throw enough mud in the water something will eventually stick.

Att titta på porr och drömma lite är ju en sak, men att titta på porr och vilja skada nån är inte direkt normalt. Och har du såna problem med flashback så föreslår jag att du loggar ut och gör nåt annat med ditt liv istället. Det här verkar inte riktigt funka så bra för dig.
2015-10-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
En annan sak jag reflekterade över var Nerjius försvarsadvokats olika yttranden, som den när expressens journalist frågade henne om Nerijus korta svar i rätten, -han gjorde utomordentligt bra ifrån sig i rätten idag, svarade sakligt på alla frågor.......ridå ner !!! Inger Rönnbäcks invändning om dna-bevisningen, Forensiskt center tillhör polismyndigheten så trovärdigheten i bevismaterial kan ifrågasättas, super-ridå ner !!!
Rönnbäckskan är visserligen försvarsadvokat men en huggorm. Hon har en infernalisk förmåga att pysa ut giftiga gliringar i varenda mening, åt alla håll utom åt Lisa själv. Hon har t o m mage att insinuera att de anklagade blivit psykiskt misshandlade av svensk polis (hon nämner inte att Irinas svimning blev följden av att man visade henne en bild på liket, elakt nog). Hon ger en gliring åt Sverige t o m - hon lyckas med konststycket att göra ett pervomord till en fråga om främlingshat, alltså att den åtalade är det egentliga offret.
2015-10-30, 01:04
Medlem
Grandiosos avatar
Lisa Holms misstänkta mördare förnekar allt trots starka bevis. Den sortens förnekande trots överväldigande bevis kan vara personlighetsstörning, konstaterar Ulf Åsgård.

Citat:
Ulf Åsgård, psykiatriker och tidigare expert i rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp, har läst den misstänktes personutredning och konstaterar att ingen egentligen vet något om den misstänktes förflutna innan han kom till Sverige.
- I den är det sida upp och sida ner vad dem misstänkte själv säger. Och jag har påpekat att det är väl själva fan att man inte skaffat referenser i hemlandet och Sverige, utöver hans arbetsgivare. I Litauen finns det säkert register hit och dit, och personer som inte är hans närstående, som man kunnat tala med, säger Ulf Åsgård.
Citat:
- Den som gjort detta är en person som har kontemplerat över ett sådant här förlopp sedan länge och har haft en längtan att genomföra detta på ett ohyggligt sadistiskt sätt. Det är möjligt att vederbörande har gjort det tidigare. Det som händer då, är att när han får chansen så kan det inträffa vid flera tillfällen, säger Ulf Åsgård.
- Om det finns en person som beter sig på det sättet på detta lilla område på Kinnekulle, så har det nästan ett 100-procentigt samband med mordet på Lisa Holm. Det finns inte två personer på Kinnekulle som försökt få tag på kvinnor för sadistiska övergrepp.
Citat:
Vad är det för fantasier som ligger bakom den här typen av mord?

- Det är de mest bisarra tankar du kan föreställa dig. Det handlar om makt, förnedring och att utöva makt genom att hota att döda eller sexuella övergrepp. Det handlar om att se rädslan i ögonen på offret och att njuta av det.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2879962-den-misstanktes-forflutna-ar-ett-svart-hal
2015-10-30, 01:06
Medlem
Citat:
Du får backa bandet och följa med lite bättre!
Gå bakåt i tråden och följ länken och sluta dregla.

Vet inte riktigt vad det är meningen att jag ska dregla över här riktigt?
2015-10-30, 01:06
Bannlyst
Är det egentligen rättssäkert att de sekretessbelägger så mycket av FUP som de gör? Om jag var anhörig skulle jag velat att allt gick rätt till och då borde väl så många som möjligt kunna bedöma FUP?
2015-10-30, 01:09
Medlem
Kellywomans avatar
har en liten känslig punkt att ta upp.
Pappan ger ett starkt intryck i rättegången och jag förstår precis hur det är ramla 25 våningar ner. Han vill ha svar på varför, dvs motivet för att någon gjort detta mot hans dotter?

För mig, åklagare och media känns motivet klarlagt.

Så tyvärr tror jag inte att pappan behöver veta varför. Han vet redan varför. Så oavsett om NB upprepar att han ville uppleva det han sett på nätet, så kommer det inte hjälpa familjen vidare.
För då är nästa fråga, hur skall man som normal funtad person förstå att någon vill ta någons liv för det?
Detta är djupt starka psykiska orsaker så oavsett om NB sagt han mördat Lisa så skulle det inte ge ro för någon.

Motivet är sexuellt. I princip vilken kvinna som helst skulle kunna vara offer. Lisa bara råkade befinna sig i hans åsyn vid en viss tid
Senast redigerad av Kellywoman 2015-10-30 kl. 01:16.
2015-10-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Redan själva brottet i sig visar på en person med ett svårt deformerat psyke. Däremot inte nödvändigtvis sjuk i den meningen som ska ge rättspsykiatrisk vård.

Jag vill inte gå så långt som att säga att Nerijus Bilevecius har förträngt det vidriga brott han begått, men jag tror att det ändå ligger något äkta element i hans förnekanden och tårar. På något vis anser han inte att den Nerijus som talar med polisen eller svarar i rätten bär någon skuld för mordet.

Därmed blir det ännu lättare att tycka synd om säg själv och fälla tårar i allas åsyn över sitt bittra öde.

Någon framgång har han ju också: Ett antal personer här verkar helt eller delvis tro på honom, trots den överväldigande bevisningen. Tyvärr för honom så kommer inte domstolarna att göra det. Det enda jag oroar mig för är att omständigheterna kring brottet inte ska räcka till livstid.
Det finns ju fall av en form av schizofreni vid bruk av alkohol som kan vara så allvarlig att dom drabbade inte längre vågar dricka. Han sa också att han drack måttligt och ingen hade sett honom full. Han kanske gjorde ett undantag denna ödesdigra söndag (och även lördag). Lätt att testa för psykiatriker och psykologer vid en sinnesundersökning om dom misstänker det, ta en fylla med honom.

Jag oroar mig också att det inte räcker för livstid för MGM eller framtida annan GM om det skulle bli så. Det baserar jag på att jag tycker utredningen är dålig.

I mina tankar så ska en bra mordutreding var så att man tar tillvara det som styrker ett tänkt scenario (har man gjort) men samtidig utesluter andra tänkbara som en advokat kan plocka fram (inte gjort). Man kan undra om dom skulle ha vågat slänga fram en sån här utredning i USA med alla deras advokater med miljonarvoden och resurser (för den som har råd). Det kanske duger i vårt land, ingen som bryr sig, vad vet jag.
2015-10-30, 01:10
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Är inte beredd att skämta om sådant i nu läget.
Det har redan varit folk i Sverige som betalat
via "Skype liknande" för att föräldrar i Asien ska
utföra övergrepp på sinna egna barn för pengar.
Det är bara väldigt väldigt sjukt redan.
Troligen bäst att tillkalla veterinär för avlivning
när detta fall har nystats upp i si helhet.
Det flickebarnet kämpade in i det sista, fan vet helt
vad hon gick igenom, så ska inte få hända.

Sant men hade varit intressant at veta exakt när han var inne på skype. Men om han streamade upphängningen av henne så hade det ju varit enklast med skype via mobilen. Iallafall mycket konstigt att bara hänga henne och dra en runk, sen inge mer.
2015-10-30, 01:10
Medlem
En fundering...
Nu vet vi ju att det inte förekommit någon datatrafik på deras dator från kl. 18.00 fram till tidpunkten då samtalet på Skype påbörjas kl. 19:35.

Frugan säger i ett förhör att hon spelat på sin dator under den tiden. (Jag antar att dom vid förhöret inte kollat upp deras datatrafik?)

I ett annat förhör säger hon att hon rörde sig mellan pannkakslagning och spelet som hon menar "aldrig brukar stängas av". Detta ska ha varit fram till att MGM påbörjade sitt Skype samtal.
Hur kan hon ha gjort det om ingen datatrafik finns ? Frågan är... vad gjorde hon egentligen ?
Jag tycker bara att det låter lite konstigt.. eller har jag missförstått det hela ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in