2015-10-30, 00:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrscha
Förlåt, har sökt runt i tråden men hittar ingenting med Joggarens röst. Finns det en ljudinspelning från dagens rättegång? Kan någon vänlig tänka sig länka?

http://www.skaraborgslanstidning.se/article/hor-vittnet-peka-ut-35-aringen/
2015-10-30, 00:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
I Aftonbladets live tv så upprepade dom detta två gånger igår, just att det var avföring

Det var märkligt. Att Lisas avföring kan finnas där är inte så konstigt, men avföring från NB:s fru?
2015-10-30, 00:23
Medlem
Tyckte detta var en intressant artikel.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2879962-den-misstanktes-forflutna-ar-ett-svart-hal
2015-10-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Läs FUP, för du har fått slarvig information.
Spermafynden är gjorda i ett intilliggande rum med fönster mot cafét. Sen i en lampskärm/takkupa som låg i ett handfat inne på en liten WC. Ingen av platserna gör så att GM kunnat titta på offret, om hon hängde där man säger. Lampkupan kan dock ha använts direkt vid mordplatsen och sen lagts in i handfatet. Finns inga bevis på att han ens ejakulerade vid mordet, bara spekulationer.

Jo om han tog med sig lampskärmen när han tittade på sitt offer
2015-10-30, 00:26
Avslutad
Jag ställer mig frågan till hur det ligger
till med den andra brodern H.J*nsson
och dennes dom rörande "incest/pedofili"
Om nu HJ är också ett nyckelvittne med
den domen bakom sig, är jag förbryllad.
Jag fick ett sms som skulle bekräfta
detta med HJ och har både hört det
från folk i Lidköping och Götene.
Det blir inte helt lätt att ta HJ vittnesmål
och konstiga alibi på fullt allvar.
Är det någon här i från som kan
ge lite mer information i det
här ärendet med HJ?

Tack på förhand!
2015-10-30, 00:27
Medlem
Citat:
Jo om han tog med sig lampskärmen när han tittade på sitt offer

Tvivlar på det, besudlingen i lampskärmen är rätt så gammal om man ser till att det är dammigt etc och väldigt gult.
http://i.imgur.com/Xr4KA6F.jpg
Tror inte han onanerat i direkt anslutning till mordet.
2015-10-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det var märkligt. Att Lisas avföring kan finnas där är inte så konstigt, men avföring från NB:s fru?

Ja och dom tror att han har haft det sina fingrar och att det satt sig på L trosor i annat fall måste det vara någon annan som pillat på frun och sen pillat på L
2015-10-30, 00:29
Medlem
Citat:
Ja och dom tror att han har haft det sina fingrar och att det satt sig på L trosor i annat fall måste det vara någon annan som pillat på frun och sen pillat på L

Var i FUP står det om avföring ifrån hans fru, det stämmer inte.
2015-10-30, 00:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Följande framgår av FUPen:
Annan datatrafik kl. 18.00 – 20.00 söndagen 7 juni
Kl. 18:27:38 finns en trolig web-aktivitet som visar spår av att programmet "Flash" är i gång. Flash är ett program som används för att kolla på media på nätet. Det går ej att utläsa vad som visas på datorn vid den tidpunkten.
Kl. 19:14:25 finns spår av krypterad web-trafik med okänt innehåll.

Det ovannämnda avser innehållet som Polisen har funnit i Aivaras dator från den aktuella söndagen den 7e juni. Man kan givetvis inte med all säkerhet veta att Aivaras befann sig framför datorn, men mycket talar för det. Han har i förhör angivit att han den aktuella dagen har tittat på film på sin dator, vilket utredningen i enlighet med FUPen verkar bekräfta. Således torde Aivaras tala sanning. Därför anser jag försvarsadvokatens smutskastning tillika eventuella förtal av Aivaras vara tämligen grundlösa och oriktiga.

Kontrasterar man sedan detta gentemot den datortrafik som Nerijus, å sin sida, påstod skulle finnas på hans och Irinas dator från den aktuella dagen, men som vi alla vet inte stämde, är det givetvis ytterligare ett bevis som talar till åklagarens fördel, vilket jag anser att åklagaren mycket skickligt använde sig av under dagens förhandling.

Japp, du pekar på väsentligheter där. Det är uppfriskande för tråden då fokus sällan ligger i den ”riktningen”.
2015-10-30, 00:31
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tixo
Tyckte detta var en intressant artikel.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2879962-den-misstanktes-forflutna-ar-ett-svart-hal

Redan själva brottet i sig visar på en person med ett svårt deformerat psyke. Däremot inte nödvändigtvis sjuk i den meningen som ska ge rättspsykiatrisk vård.

Jag vill inte gå så långt som att säga att Nerijus Bilevecius har förträngt det vidriga brott han begått, men jag tror att det ändå ligger något äkta element i hans förnekanden och tårar. På något vis anser han inte att den Nerijus som talar med polisen eller svarar i rätten bär någon skuld för mordet.

Därmed blir det ännu lättare att tycka synd om säg själv och fälla tårar i allas åsyn över sitt bittra öde.

Någon framgång har han ju också: Ett antal personer här verkar helt eller delvis tro på honom, trots den överväldigande bevisningen. Tyvärr för honom så kommer inte domstolarna att göra det. Det enda jag oroar mig för är att omständigheterna kring brottet inte ska räcka till livstid.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curvaN
Där slog du huvet på spiken ... Mördad för vodka aldrig. frågar mig bara varför Gm sarre finns i en lampkupa i ladan ? Och varför hittas LH med byxorna nerdragna och tröjan uppdragen ? Och varför nekar Gm mot allting ? Han måste ju fatta att han är så bränd.

kanske var de så att han misslyckades med jobbet och som en plan B ville han spela in våldsporr. men, de gick snett. han va inte kvalificierad för det. han kanske innerst inne inte ens ville spela in våldsporr. han kanske i hemlighet hatar våldsporr. så hela projektet gick totalt i konkurs. konkurs/mord, hur man än vill se på det.

att han inte erkänner kanske har o göar med att ingen lyssnar? folk repeterar bara snygga repliker från philadelphia. "hur kunde du.. hon va ju någons barn?". även om han skulle vilja erkänna så är de ju svårt o veta om dom ens kommer snappa upp det? dom verkar va i sin egen bubbla dom där juristerna.
Senast redigerad av avishaman 2015-10-30 kl. 00:36.
Medlem
Grandiosos avatar
Fru Irina säger sig fortfarande älska sin make och tror på hans oskuld men vill inte komma
hit och vittna till hans fördel och än mindre göra det telefoneledes. Det skylls på "hotbild".
Har hon anmält "hoten" till polisen eller?
I förhör har hon tillsammans med brodern till slut inte annat än vågat hålla sig till sanningen
om de kritiska tidpunkterna under söndagskvällen den 7 juni och därmed hade den
åtalade inget alibi längre.
Bastanta Irina är givetvis hur medveten som helst om makens skuld egentligen men måste ju
hålla uppe fasaden. Så mycket skam i den ryska kroppen har hon åtminstone så att hon
drar sig för att torgföra gamla lögner gällande alibifrågan och istället väljer "den tysta men
likväl ytterst talande vägen".
Det är nog inte roligt att vara Irina i dessa dagar.

Förmår lilla gumman inte skärpa till sig ordentligt framöver och frigöra sig en gång för
alla från den bestialiske flickmördaren till make genom att få äktenskapet upplöst för
att försöka gå vidare i livet utan den här pesten att belasta sig med utan istället
gör valet att kvarstå i eländet och hålla fast vid uslingen, blir bedömningen att
det inte är mycket till mänsklig varelse med henne heller; låg kvalitet och då kan hon
ha det som det blir och särskilt bra blir det garanterat icke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in