Citat:
Ursprungligen postat av
delikatess1
Jag har läst och fått ihop vad du tolkar det som. Det jag säger är hur det kan uppfattas för rätten. Du syftar på fotokonfrontationen, jag utgår endast från vad hon säger i rättegången. Om det är som Aftonbladet la fram det identifierar hon både NB men säger samtidigt att hon inte ser skillnad på honom och hans bror, det vill säga att det egentligen kan ha varit lillbrorsan. Kapish? Hon säger emot sig själv.
På NLT:
- Har du sett den andre brodern som också jobbat på gården?
- Jag vet inte vem jag såg den dagen men jag såg en av dem. Jag har inte sett de bredvid varandra.
- Så du kan inte skilja på de, för du vet inte vilken som är vilken?
- Nej, jag vet inte ens om jag sett båda bröderna.
ah, knivigt blev det visst för dig, men jag har inte tolkat ensam utan de flesta utom du menar att hon pekat ut NB som den man som hon mötte på lördagskvällen.
Poängen är att hon identifierat den man av de tolv på bilderna som var mest lik NB, hon visste inte att det var NB hon pekat ut, hon fick inte veta det. Kapice?

bara vem som hon såg som mest lik den man hon träffade på lördagkvällen. Och det visade sig stämma, det var NB. Den som hon tyckte var näst mest lik den man hon träffade på lördagskvällen, det var AB, NB.s bror. Det fick hon heller inte veta.
Hon har endast pekat ut en man hos polisen och sen den som idag satt i rätten. Det var samma person, NB.
Vad gäller att NB och AB är bröder har hon inte kopplat mera än att det är NB som är en av bröderna. Hon kan inte se skillnad på vem som är vem av bröderna då hon inte ens sett dem tillsammans. alltså spelar det ingen roll om hon inte kan skilja på dem, för hon har pekat ut den man som är intressant, NB.