2015-10-29, 19:13
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag frågar efter ordet "myste". Jag upplever att han är sarkastisk. Det är ju inte så bra.
Varför skulle det inte vara bra?
Han skall inte döma - han skall avlägga sitt vittnesmål och i det finns givetvis inga krav på att han är vare sig neutral eller överseende med den misstänkte. Han är offrets pappa - rätten lär inte fästa vikt vid att han är sarkastisk i sitt omdöme om vad de gjorde.
2015-10-29, 19:13
Medlem
Tomatos avatar
Undrar om inte IB har något på gång?
Hon frågade NB om han åt sin medicin mot psoriasis.

Är det Neotigason han behandlas med är näsblod en mycket vanlig biverkning 1/10.
http://www.fass.se/m/produkt/19950618000016/uidpublic

Skulle hon påstå att han blött näsblod, kanske vid rishögen, eller rent utav torkat av händerna på ett tygstycke (jackan) som legat på marken, efter att den möjligen blåst omkring vid samma rishög, och sedan kastat den i högen, skulle det leda till visst tvivel angående skuldfrågan.
2015-10-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag förstår att du ser det så.. Men om det är något som inte präglat ditt skrivande i den här tråden så är det objektivitet och vidsynthet.

För att jag ifrågasätter utredningen?
2015-10-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Kontaminering.

NB + IB har sex. NB tvättar sig inte och har kvar IB:s sekret på sitt kön och för därmed över hennes DNA till LH. Detta är bara ett exempel. Kan finnas olika förklaringar hur man kan kontaminera DNA.
Är tyvärr jätte dålig på detta med DNA men vad jag förstår så finns det bara DNA från kvinnan där? Skulle gm ha lämnat DNA från sin fru men inte från sig själv där?
2015-10-29, 19:15
Medlem
Jag tycker att Aivaras åtminstone borde svara i telefon när TR ringer. Det är ju han som försett polisen med uppgifterna som nu används mot hans bror. Fiskaren Aivaras som helt aningslöst följde sin bror till Martorp bara för att han, som inte ens var intresserad av fiske, påstod att det fanns metmaskar där. Vilket polisen köpte med hull och hår. Man kan ju undra vilken av bröderna är psykopat och vilken av dem har den styrande rollen i familjen. Är det Nerijus som är hyfsat utåtriktad, kan svenska och engelska trots bara ett par års vistelse i Sverige. Eller är det Aivaras som jobbat här i sju år men kan varken svenska eller engelska, hälsar inte på folk, hatar alla och porrsurfar dagarna ända. Bilderna på strypsex osv kommer från Aivaras dator.

Hur som helst är kanske anledningen till Aivaras inte längre svarar i sin telefon att han flyttat till ett annat land, ett land som inte kommer lämna ut honom.
2015-10-29, 19:15
Medlem
Det är ju solklart att han är skyldig. Förr eller senare döms han .
2015-10-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle det inte vara bra?
Han skall inte döma - han skall avlägga sitt vittnesmål och i det finns givetvis inga krav på att han är vare sig neutral eller överseende med den misstänkte. Han är offrets pappa - rätten lär inte fästa vikt vid att han är sarkastisk i sitt omdöme om vad de gjorde.

Han vittnar också. Han ska bedömas på samma sätt som andra. Överord kan tyda på mindre trovärdighet.
2015-10-29, 19:16
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, tiden är jäkligt knapp.

I synnerhet som hon inte försvann förrän vid 18.26 -vilket gör tiden ännu mindre.

Däremot tror jag absolut att han är GM, eller varit inblandad på något sätt - men inte ensam.

Idag tror jag man kan konstatera att det är ännu knappare med tid. Enligt hennes kollega som vittnade idag så hade Lisa troligen överdragsbyxorna och hjälmen på armen.
Så hon har troligen först kommit till mopeden, satt nyckeln i, dratt på sig byxor, satt på sig hjälmen och handskarna, därefter blir hon lurad till ladan.

Inte för att det spelar roll, för det spelar ingen roll om han gjort det på 61 minuter eller 45, han har bevisligen gjort det själv ändå.
2015-10-29, 19:17
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Han vittnar också. Han ska bedömas på samma sätt som andra. Överord kan tyda på mindre trovärdighet.

Vem säger att han inte bedöms på samma sätt som andra?
2015-10-29, 19:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej, han skall inte bedömas som alla andra. Han skall bedömas som målsägare (och nära anhörig) - eftersom det är det han är.
2015-10-29, 19:18
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Undrar om inte IB har något på gång?
Hon frågade NB om han åt sin medicin mot psoriasis.

Är det Neotigason han behandlas med är näsblod en mycket vanlig biverkning 1/10.
http://www.fass.se/m/produkt/19950618000016/uidpublic

Skulle hon påstå att han blött näsblod, kanske vid rishögen, eller rent utav torkat av händerna på ett tygstycke (jackan) som legat på marken, efter att den möjligen blåst omkring vid samma rishög, och sedan kastat den i högen, skulle det leda till visst tvivel angående skuldfrågan.

Då ska kläderna på kroppen också förklaras med en liknande anledning.
2015-10-29, 19:18
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Jag har läst och fått ihop vad du tolkar det som. Det jag säger är hur det kan uppfattas för rätten. Du syftar på fotokonfrontationen, jag utgår endast från vad hon säger i rättegången. Om det är som Aftonbladet la fram det identifierar hon både NB men säger samtidigt att hon inte ser skillnad på honom och hans bror, det vill säga att det egentligen kan ha varit lillbrorsan. Kapish? Hon säger emot sig själv.

På NLT:

- Har du sett den andre brodern som också jobbat på gården?
- Jag vet inte vem jag såg den dagen men jag såg en av dem. Jag har inte sett de bredvid varandra.
- Så du kan inte skilja på de, för du vet inte vilken som är vilken?
- Nej, jag vet inte ens om jag sett båda bröderna.

ah, knivigt blev det visst för dig, men jag har inte tolkat ensam utan de flesta utom du menar att hon pekat ut NB som den man som hon mötte på lördagskvällen.

Poängen är att hon identifierat den man av de tolv på bilderna som var mest lik NB, hon visste inte att det var NB hon pekat ut, hon fick inte veta det. Kapice? bara vem som hon såg som mest lik den man hon träffade på lördagkvällen. Och det visade sig stämma, det var NB. Den som hon tyckte var näst mest lik den man hon träffade på lördagskvällen, det var AB, NB.s bror. Det fick hon heller inte veta.

Hon har endast pekat ut en man hos polisen och sen den som idag satt i rätten. Det var samma person, NB.

Vad gäller att NB och AB är bröder har hon inte kopplat mera än att det är NB som är en av bröderna. Hon kan inte se skillnad på vem som är vem av bröderna då hon inte ens sett dem tillsammans. alltså spelar det ingen roll om hon inte kan skilja på dem, för hon har pekat ut den man som är intressant, NB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in