2015-10-29, 18:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag ställer frågan igen.

Om man kör på inkognito - syns spår verkligen i datorn då ..

Jag har i min dator möjlighet att välja inkognito fönster att surfa på -- det betyder enligt informationen inte att jag blir osynlig för andra, men att spår inte lämnas i min dator.
Ett läge som bland annat rekommenderas om man har samtal med kvinnojourer/stödperson och inte vill att någon annan i hushållet skall kunna få upp spår av det av misstag..

Inkognitoläget kan ju dock användas för vilken surf som helst..

Så ljuger infon - eller kan han ha använt sig av det?
Hur man gör kommer upp om man raderar sin historik ett par gånger på varandra.
Jag fattade det ändå som att han sa att han spelade offline, fast det blev lite knepigt på t.ex nlt.se-chatten. Om någon sa fel när de återgav vad han sagt eller någon skrev fel vet jag inte?
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Jag ställer frågan igen.

Jag har i min dator möjlighet att välja inkognito fönster att surfa på -- det betyder enligt informationen inte att jag blir osynlig för andra, men att spår inte lämnas i min dator.
Ett läge som bland annat rekommenderas om man har samtal med kvinnojourer/stödperson och inte vill att någon annan i hushållet skall kunna få upp spår av det av misstag..

"Going incognito doesn’t hide your browsing from your employer, your internet service provider, or the websites you visit."

Edit: Ja ja, tvåa på bollen.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Ja det är riktigt, inkognito sätter inga spår på datorn, men man lämnar fortfarande spår precis som vanlig surf.
Tack för svaret.

I så fall kan ju det vara förklaringen till att de inte hittar aktiviteter i datorn från spelandet.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Det är lite det jag undrar över. I dagens rättegång har ju åklagaren använt sig av just IB och AB:s vittnesmål trots att de redan innan sagt att de inte vill vittna.
Klädtvätt, tidsangivelser, att han skulle ha bett dem ljuga om tid osv är ju direkt ur deras utsagor.

Har han uttryckligen åberopat dem som bevisning? Det är först då domstolen kan avvisa den. Om han inte gjort det ska domstolen rätteligen inte heller lägga dessa till grund för domen, sen om det påverkar nämndemännen undermedvetet är en annan sak. Om det är så att åklagaren hänvisat till dem utan att åberopa de som bevisning bör försvaret ställa frågan till åklagaren om han avser att åberopa handlingarna som bevisning för att således om möjligt framkalla ett avvisningsbeslut (vilket kanske påverkar nämndemännen att inte lägga alltför stor vikt vid förhöret, vem vet).

Men antagligen har åklagaren endast använt sig av uppgifterna sakframställningsvis utan att för den skull åberopa dessa som bevisning.
2015-10-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Helt plötsligt är Irina hjärtsjuk

Hur vet du att hon inte varit det innan?
För övrigt tar hjärtat stryk av stark stress som en häktning och misstänkliggörande liksom de svenska hoten efteråt innebär.
Så en lynchmobb kan ha hindrat henne också från att vittna. Hur bra känns det?
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Då har du inte sökt. Det vågar jag sätta min vänstra tenstikel på.
Svaret är att ingen vet.. Men troligtvis så har GM överfört hennes DNA på Lisa ifrån ett tidigare samlag som GM och Frun hade..

Förövrigt är det fruns DNA på lisas trosor och inte tvärtom-
Men hur har fruns DnA hamnat där ?
Är hon lesbisk/bisexuell eller, jag fattar inte hur det har gått till.
Medlem
Citat:
Jag ställer frågan igen.

Tror det bara gäller webbläsaren, var den varit, inget cachas, inga cookies sparas. Men Windows loggen noterar nog i övrigt vad den är inställd att ha koll på.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Tack för svaret.

I så fall kan ju det vara förklaringen till att de inte hittar aktiviteter i datorn från spelandet.

Stämmer väl inte? Tror man lämnar Shellbags även vid inkognito.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
I enlighet med omedelbarhetsprincipen är så nog fallet, åklagaren kan givetvis försöka åberopa vad de sagt i polisförhören men frågan är om domstolen kommer tillåta det. I vissa fall får man göra det t.ex. om den tilltalade i mindre mål uteblir men här har inte vittnena uteblivit utan utnyttjat sin rätt att inte vittna och då tror jag faktiskt (efter att ha fundera lite kring detta) att förhören inte får åberopas. Vi får dock se vad åklagaren gör men såvitt jag vet har han i vart fall per dagens datum inte åberopat dem vilket talar för den slutsats som jag nu varit inne på.

Så då spelar det ingen roll att frun har ändrat sig och plötsligt ger honom alibi igen?
Medlem
Skaraborg2s avatar
Litet engelska i samband med hans arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Bara den äldre brodern kan någon engelska, knagglig som beskrivits.
Det bör då utesluta den yngre brodern.
Ta dina dumgubbar och stoppa upp dem.

Enligt FUP så har Aivaris själv berättat att han kan förstå något litet engelska som hade med hans arbete att göra.

Märkligt nog kunde han ingen, eller i a f mycket litet, svenska efter nästan nio år i landet.
Medlem
ziracorns avatar
Är det fortfarande ingen som reagerat på Adrianas vittnesmål i rätten idag!?

Från NLT:s liverapport framkommer följande: Adriana svarar att det var först IDAG det slog mig att han luktade rök.
4 månader efteråt, asså...
Röklukt känner man väl direkt, och lägger på minnet om man själv ej är rökare...
Har inget av värde för fällande dom såklart, men verkligen besynnerligt vittnesmål.
2015-10-29, 18:11
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Så då spelar det ingen roll att frun har ändrat sig och plötsligt ger honom alibi igen?

Endast om hon gör det i rätten, men bevisvärdet av en sådan utsaga (utan ed) är nog inte särskilt högt i detta skede.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in