2015-10-29, 17:49
Medlem
En sak jag funderar på är varför polisen inte har visat exempel på bilar till den där joggaren? Bilen hon beskriver låter inget som bilen NB kör, det hon beskriver är vad jag själv också anser är en "typisk" hantverkarbil...NB kör mer eller mindre en familjebil. Stor skillnad. Det skulle i så fall innebära att han hade tillgång till en helt annan bil. Fattar inte att man inte gått närmare in på detta från polisens sida.

Bilen som det ena vittnet beskriver som möjligen "arrendatorns bil" låter inte heller som samma bil NB kör med. Som sagt, är båda ute och cyklar eller helt okunniga om bilar...eller har polisen helt tappat bollen och inte kollat mer på detta?
2015-10-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hörde också. märk väl - `tungt`drogmissbruk. Och detta var alltså närmare 17-18 år sedan och pågick under två års tid. Syftet var väl att peka på att de var tajta, men hon lyckas ju inte få in några poänger genom att flagga igår för hur speciellt deras förhållande är så blir det ett perifert subject utan relevans.

Kommer ihåg vilken respekt man hade för Breiviks försvarare till exempel.

Kritiken mot henne är kompakt må jag säga.

Jag tycker vi skall avvakta fredagen innan vi sågar henne. Fredagen är hennes dag.
2015-10-29, 17:51
Medlem
p0tatiss avatar
Nåt mer om förhöret med picknickbilisterna efter att nlt avslutade sin rapportering? Den om en blå bil med en blond, ledsen (död) kvinna i baksätet.
2015-10-29, 17:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Kan det på något sätt kommit från kökskniven?
Allt som tagits från köket bör ju ha Irinas DNA - ja, eftersom hon är den som diskar och plockar undan.
2015-10-29, 17:52
Medlem
Denna rättegång är väldigt långt ifrån det man sett på tv (från USA). Både åklagaren och advokaten är så nedtonade och lugna. "Det överlåter jag till rätten att avgöra", svarar båda två I intervju idag... Nästan inga såna här protester heller, som det hela tiden är I amerikanska tv-rättegångar .
Men jag har ju aldrig sett någon riktig amerikansk rättegång heller.
2015-10-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, en bilmekaniker i det militära.
Han var ju även bilmek när någon annan officer körde Paris-Dakar.

Jag tror det är någon mer än en bilmekaniker. SOG most def..

Det är ju inte så att bilmekaniker tar fram skiftnycklar och säger "nu jävlar agerar vi".
2015-10-29, 17:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Nåt mer om förhöret med picknickbilisterna efter att nlt avslutade sin rapportering? Den om en blå bil med en blond, ledsen (död) kvinna i baksätet.
Inte mer än att IB fick dom att hålla sig till tiderna de uppgett i FUP
2015-10-29, 17:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hörde också. märk väl - `tungt`drogmissbruk. Och detta var alltså närmare 17-18 år sedan och pågick under två års tid. Syftet var väl att peka på att de var tajta, men hon lyckas ju inte få in några poänger genom att flagga igår för hur speciellt deras förhållande är så blir det ett perifert subject utan relevans.

Kommer ihåg vilken respekt man hade för Breiviks försvarare till exempel.

Kritiken mot henne är kompakt må jag säga.
Fast problemet blir ju tvärtom. OM nu NB ställt upp så mycket för sin lillebror så är det lillebrodern som står tacksamhetsskuld till NB.
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Först pekar hon nu i rättegången ut NB som den man hon mötte, sedan i Aftonbladets liverapport klockan 15.36 skrivs detta "Nu frågar advokaten om hon någon gång sett den andre brodern?
- Jag vet inte vem som är vem, jag har ingen aning."

Hon säger inte "Jag VISSTE INTE vem som var vem" utan hon säger "jag VET INTE". Mannen som sitter framför henne är NB och den äldre brodern, och efter att hon har pekat ut honom säger hon samtidigt att hon inte kan skilja på dom. Eftersom hon nu vet hur NB -som är den äldre brodern och även samme man som stoppade henne- ser ut borde hon snarare kunna skilja på dom och veta att den framför henne är just den äldre brodern och därmed inte den yngre. Antingen är hon klantig, dum i huvudet, eller så är Aftonbladets rapportering felaktig.

Har inte följt AB men kan vara felaktigt. Jag har NLT och Expressen. Är bekräftat som utpekande av åk och TB.
Men läs mina fetade o fundera en stund till ska du se du får ihop det!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hur fasen ska MGM kunna förklara DNA, blod etc etc etc om han verkligen är oskyldig ???

Alltså ta bara ett ögonblik och föreställ er att han verkligen är oskyldig, hur skulle han då svara?

Just det, precis som han svarar i förhöret.
Om han verkligen inte haft med mordet och göra så är det ju helt omöjligt för honom att svara på hur dessa DNA/blod hamnat där det hittats.

Och eftersom han inte kan svara på det så är han skyldig. Enkelt inte sant?
2015-10-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Nog för att det påstås att han gillade grov sex men nu kan vi väl lugna oss lite?
Kommer inte ihåg om det var sekret eller inte, om inte så kan väl IB:s DNA ha funnits på knivskaftet? Och vem vet vad IB använde knivskaftet till när NB var ute och jobbade hela dagarna.
2015-10-29, 17:55
Medlem
Visst är det så att alla som förhörs i FUP inte vittnar i rättegången? Men kan man fortfarande använda deras vittnesmål om det bara kommer från FUP?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in