2015-10-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Går att se hela på Aftonbladets hemsida.
Givetvis har dom fått tillåtelse.

Tillåtelse för vad? Vad har jag missat??
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Flera som pratat om en blå pickup, äger någon av MGM eller hans bror en sån eller har tillgång?
Nej, inte de.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Men har de fått hans tillåtelse?

Det behöver dom mig veterligen inte.. Det finns många fall från Tingsrätten som blivit sända utan de åtalades synpunkter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Officer - Mekaniker. (fordon)

Ja. En högt rankad officer inom militären, som det framkommit tidigare, skruvar knappast på skruvar om man säger så.
2015-10-29, 17:06
Medlem
Det sätt som mördaren gömmer kroppen på är konstigt. Han trycker in henne i ett skåp och lägger kläder ovanpå utan någon som helst respekt för kroppen.

Hur har han fått med henne till ladan/mjölkrummet? Det fanns spår av Lisas blod på insidan av hennes hjälm (där man har öppningen för munnen, så han har antagligen dunkat hela henne i något på något sätt och blodvite har uppstått.
2015-10-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af illyria
Läste ni förhören med mördaren? Han påstod att pappan hade kommit till häktet o öppnat hålet i dörren o bara skakat på huvudet. Bara stirrat på honom.

När polisen sen hör pappan om detta så säger han kallt: nej, har aldrig hänt.

Yeah right...

Han har inte varit där. Det är bara NB som yrar.
Medlem
Citat:

Expressens livesändning visade precis ett klipp från videoförhöret med NB från häktet.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Men har de fått hans tillåtelse?
Den behövs inte. Lika lite som den behövs när du får läsa vad han sagt eller höra ljudupptagningar från rätten.
2015-10-29, 17:08
Medlem
Citat:
Läste ni förhören med mördaren? Han påstod att pappan hade kommit till häktet o öppnat hålet i dörren o bara skakat på huvudet. Bara stirrat på honom.

Yeah right...

Jag frågade det innan men fick inget svar, frågar igen: VAD skulle det spela för roll? Varför är det viktigt?
Medlem
Parkours avatar
Citat:

Yeah right...

SOG är ett rätt känt förband även i utlandet.. Vi har inte mycket till militär.. Men SOG är inte och leka med kan jag lova.... Att han skulle vara mekaniker tror jag är en uppgjord täckmantel eller kvalificerat skitsnack... Om han däremot va SOG innan det skrevs ut i media så är han garanterat inte det just nu.. Däremot kanske han blivit omplacerad till Officer på något regemente

Citat:

Att filma och sända förhöret med den åtalade.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Hennes pappa är officer i SOG (Särkilda operatiosngruppen) med andra ord dom mest erfarna och duktiga militärerna som Sverige har.. Men detta visste vi sedan månader tillbaka.
Är det här med SOG bekräftat eller som så mycket annat enbart en trådsanning? Källhänvisning!
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den behövs inte. Lika lite som den behövs när du får läsa vad han sagt eller höra ljudupptagningar från rätten.

Tack, försökte förklara detta tidigare. Förhöret är upptaget hos en myndighet och kan således begäras ut, endast om det föreligger sekretess får det inte lämnas ut och den enda sekretessen såvitt jag kan se som hade kunnat hindra ett utelämnande är förundersökningssekretessen, men det är såklart inte aktuellt längre då åtal nu väckts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in