2015-10-29, 16:58
Medlem
Parkours avatar
Läste precis att en trolig anledning till att dom hittat avföring i ladan är att han har fått en så stark adrenalinkick och tillfredställelse att tarmarna har skjutit ut det som finns i dom...... (Under mordet alltså) normal snubbe
2015-10-29, 16:58
Medlem
NJA. Inte skulle hon berättat det för polisen då. Meningslöst.
Men till bossen AJ...patronen på Blomberg. För AJ ville väl ha koll på sitt revir....inga mord eller så?
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Nej, förutse ett försvinnande på dessa uppgifter vore helt omöjligt (enligt mig).
Hade hon direkt efter berättat om "incidenten" för Polisen, hade de typ svarat "Jaha ?"
2015-10-29, 16:59
Medlem
Vad är det jag missat? De släppte videoförhör på NB på expressen? Är det ens lagligt, hur kom det ut?
2015-10-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Ja, så kan det vara. Om vi även beaktar händelseförloppet i sin helhet och utgår ifrån att han skall ha genomfört allt detta inom en och en halv timme, finns det nog inte så mycket tid över för penetrering. Min bedömning är att det i slutändan handlar om makt och kontroll i första hand samt att han på något vis kan lida av en personlighetsklyvning. Men, detta är enkom mina egna funderingar efter att ha följt fallet så långt.

Det har ju berättats att döden inträffade på några sekunder. Hon blev säkert medvetslös innan. Jag tänker att när det inte längre fanns något motstånd kvar blev det inte lika intressant för förövaren att fortsätta plåga sitt offer. Nekrofili kanske inte ingick i hans perversa fantasier.

På något sätt kan man bara föreställa sig hans ilska när han blir snuvad på sina sexuella sjuka fantasier. Här går offret och dör snabbare än vad han tänkt. Hans ilska går ut över Lisa och visar på den respektlösa hanteringen av kroppen efter hennes död.

Den här killen har verkligen målat in sig i ett hörn när han påstår att han aldrig träffat Lisa. Den tekniska bevisningen håller. Han är så skyldig man bara kan bli.
2015-10-29, 17:00
Medlem
Aurora16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
What! Vad är det jag missat? De släppte videoförhör på NB på expressen? Är det ens lagligt, hur kom det ut?

Såg precis det också, hann bara se de sista sekunderna dock, finns hela någonstans?
2015-10-29, 17:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast han lät henne springa vidare. Vad säger det då?

Inte ett smack.
Mer än att denna kontakt skedde intill en trafikerad väg, och att A inte vilje följa med avsides där bil stod.
Samt besvikelsen för Nerijus då.
2015-10-29, 17:01
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men hon kan inte skilja på bröderna och hon var mer osäker i början vem det var. Det brukar vara tvärtom....inte trovärdigt alls.

När hon ser honom i rättegången i verklighet så är hon säker!!

Semir Hasanbegovic: – Bara en av de jobbade där. Men jag vet inte vem.
15:28, 29 October 2015
Semir Hasanbegovic: På dagen innan hade du träffat litauerna som jobbar på gården.
15:28, 29 October 2015
Martina Rask: 35-åringen skakar på huvudet
15:27, 29 October 2015
Semir Hasanbegovic: – Men det är han.
Semir Hasanbegovic: – Ja, det är han. Jag trodde inte att jag skulle känna igen honom. Det var svårt på bilderna.
2015-10-29, 17:01
Medlem
Nu visade dom video från ett förhör med NB i Expressens sändning. Han stirrar ner i bordet och har ingen ögonkontakt när han svarar på förhörsledarens frågor om dna-bevisningen.
2015-10-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora16
Såg precis det också, hann bara se de sista sekunderna dock, finns hela någonstans?

Såg också bara sista sekunderna. Ska titta efter om den går att hitta. Är chockad över att det kom ut, det är väl inte okej någonstans?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Men det är exakt så man inte får göra i en polisutredning. Lika viktigt som att binda gärningsman till brott är det att eliminera andra potentiella personer. Då kan man inte bara säga att vi struntar i att utreda det eller det.
Man måste göra det för att utesluta att det inte blir en fällande dom som är deras jobb.

Precis, dom hade ju dessutom kunnat hitta bilen som offret transporterats i. Nu har dom ingenting där ist. Hur många såna pickuper kan det liksom finnas i närområdet som dessutom mgm har tillgång till
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora16

Stillbild från förhöret finns i chatten nu opixlad.

http://www.expressen.se/gt/rattegangen-om-mordet-pa-lisa-holm/

I morse fanns långt videoklipp att se o höra, vet inte om det är kvar längre. Aftonbladet?
Medlem
Har försökt hitta i tråden vad Lisas pappa jobba inom. Vet att det är inom militären men vilken beteckning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in