2015-10-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eftersom NB inte kan förklara DNA - tänker speciellt på insidan byxorna - kan du väl hänga kvar i din hypotes - iaf fram till hur NB:s DNA finns på LH:s kläder.
Berätta gärna om IB:s DNA också.

Får du inte ihop det så kan dina funderingar om pappan omgående gå down the drain.

Varför harvar du på om insidan? Det är utsidan om de är neddragna. Att kläder kan bli kontaminerade har självaste förste tortyrmästare Lars Johansson sagt.
2015-10-29, 15:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Hur har det gått till isf, vilka har varit inblandade?

Detta är en insnöad dåres verk!
Jag vet inte, GM kanske inte är nämnd. Detta är ingen deckare där alla huvudpersoner presenteras i första kapitlet, och mördaren finns bland dem.
2015-10-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så ser det inte riktigt ut. Det sitter på sidan.

Plast, damm fastnar även på sidorna.
Svårare om blodet hittades på undersidan av röret, men det tvivlar jag på då det står:

Citat:
Slangen var dammig och smutsig, det låg inget damm eller smuts ovanpå
blodbesudlingen. Direkt under blodbesudlingen var smutsen på slangen avskavd ca 1
cm brett och 1 cm långt avsmalnande neråt (se sidan 10, bild 12).
sid. 656
2015-10-29, 15:02
Medlem
Gjorde han inte bort sig då han sa de spelat online mellan 18,00 tills de åkte till Källbyvid 20-tiden
Det var ju bara registrerat datakommunikation 19,35 när han skapade mamman
2015-10-29, 15:02
Medlem
BLL-Lords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Hur ska man tolka att frun och brodern inte vill vittna?
Att de känt sig besvikna av mannen och inte vill beblanda sig med honom eller?
Hur tolkar Ni det, Ni som läst FUP?

Tror att dom dels inte vill ge ut sin man/bror. Men tror även att det är taktiskt från MGM. I och med att dom inte vittnar så kan inte åklagaren använda det dom sagt i förhören med polisen.
2015-10-29, 15:03
Medlem
Blir ju bara pajas med denna tolk som översätter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Jag ger upp... men en sista: det måste ju givetvis funnits dna från fler personer på jackan t.ex.

Eller hade den blivit avDNAiserad?

Det har jag redan tagit upp i diskussionen med dig Men som sagt, det gagnar inte utredningen om det visat sig finnas DNA från familjemedlemmar, det är blodet på jackan som är avgörande här.
Men ja, vi slutar nu, det känns lite "döfött" att fortsätta.
Bannlyst
Jag tänkte ju på det att NB har ju fått skriva brev till Irina . Vem vet vad han skrivit där i till henne kanske påverkat henne att inte vittna för att rädda hennes skinn .?
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Nu känner jag mig en smula korkad; men varför vill inte NBs fru vittna för sin man?

Kan detta styrka att hon, faktiskt har med mordet att göra? Exempelvis att hon och den yngre brodern försöker sätta ditt NB? planterat dna etc.?
Det styrker iaf att hon vet att NB är skyldig. Att vittna till sin makes fördel (dvs att ge NB alibi) skulle innebära att blåljuga i rätten om en kritisk aspekt av åtalet. Att vittna mot honom (dvs hålla sig till vad hon sagt i fup som spräcker hans alibi) skulle inte hjälpa åtalet nämnvärt.
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Hur ska man tolka att frun och brodern inte vill vittna?
Att de känt sig besvikna av mannen och inte vill beblanda sig med honom eller?
Hur tolkar Ni det, Ni som läst FUP?

Först påstår båda att NB var hemma, men båda ändrar sig och ger honom inget alibi. Frun tar tillbaka detta IGEN och säger i sista förhöret i Litauen att han var hemma.
Hon älskar honom sa hon i GT och litar på honom. I mina ögon orkar/vågar hon inte ta in den fakta som finns.
Men jag tror brodern förstår att NB gjort detta.

Frun sa nyss live att hon vägrar vittna och då bröt NB ut i gråt.
2015-10-29, 15:04
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLL-Lord
Tror att dom dels inte vill ge ut sin man/bror. Men tror även att det är taktiskt från MGM. I och med att dom inte vittnar så kan inte åklagaren använda det dom sagt i förhören med polisen.

Exakt. Jag tror åklagaren hade tjänat mer på att kunna åberopa att NB gett order om att ge dem alibi än att något alibi inte funnits över huvud taget, i rättens ögon finns nu inte förhören med brodern och hustrun, visst inget alibi men framförallt inget dikterande från NB:s sida att ge dem ett alibi som sedan dras tillbaka.
2015-10-29, 15:04
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vem, var, hur och när har det blodet daterats? Eller gissar du bara?

Blodet hade inget damm över sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in