2015-10-29, 14:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Jag kan inte hjälpa det, men jag börjar misstänka att NB faktiskt vill bli dömd, att det har varit hans plan från första början. Hur otroligt det än kan låta.

Det var min tanke också när han fick en fråga om repen med hans DNA på, då svarar han något i stil med "jag har använt alla rep i ladan, jag kan inte minnas till vad"

Är han oskyldig så tänker jag att han skulle komma på åtminstone någon grej som han har gjort med repen, ett enda exempel för att få lite bärighet till sin utsaga.
2015-10-29, 14:33
Medlem
Hm, sökte på något annat precis, men hittade detta.

NB säger att fönsterblecket låg under brädor m.m och därför var skitigt...
GJ säger att han ställt bläcket vid dörren...

Citat:
Vid kontroll av Gustav Jönssons sommarbostad på Gums Gård syns det att de plåtarbeten
som Jönsson velat ha utförda är det.
Det fönsterbläck som Jönsson ville ha monterat hade han enligt sig själv lämnat vid
ytterdörren så hantverkaren kunde montera det.
Vid kontroll fanns det inget fönsterbläck vid ytterdörren.
Fönsterbläcket på det fönster som Jönsson anvisat ser nymonterat ut. Det skiljer sig i färg från
de andra fönsterbläcken på fastigheten samt att skruvarna ser helt nya ut.
Foto på fastigheten bifogas.

Lögnerna verkar hopas från NB...
2015-10-29, 14:34
Medlem
Socialkonservativs avatar
En fru som inte vill vittna mot sin man som hävdar att han är oskyldig. Helt sjukt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Det kan vara så att det ust på repet inte fanns mer DNA. Det vet VI inte för det finns ingenstans att läsa.
Vad jag vill påvisa är att bevismaterialet har BARA testats mot NB,AB,IB ochLH.
Vad är det inte DU förstår.

Och om man får träff på +3 till +4 behöver man inte gå vidare och testa mot andra profiler...
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
De fick tag på frun via telefon som säger: "Jag vägrar att berätta, att vittna."

Nu har NB inget alibi längre, väl?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
IB: Jag vill inte vittna mot min man. Jag vägrar att berätta.

Där var samtalet slut. Misstankarna mot henne växer för mig.

Men hon kan ju vittna till fördel för NB istället då? Verkar ju onekligen som hon tror han är skyldig eller att allt hon har att säga talar mot honom..
2015-10-29, 14:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Finns på sid.335-337

En svart Range Rover på södra parkeringen vid kl 19.20 - 19.25

Var det den som var i färgen "kaffe med mjölk"?
Ägaren är hörd isåfall.
2015-10-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Men hon kan ju vittna till fördel för NB istället då? Verkar ju onekligen som hon tror han är skyldig eller att allt hon har att säga talar mot honom..

Då blir hon konfronterad med att hon ljuger gång på gång i förhör. Tror inte hon orkar det trycket.

Edit: Hon vill skydda honom och mina misstankar är då skyddande av brottsling från hela början.
2015-10-29, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
De fick tag på frun via telefon som säger: "Jag vägrar att berätta, att vittna."

Nu har NB inget alibi längre, väl?

Nope, vilket är bra i och för sig. Kanske inget hon tänkt på
2015-10-29, 14:36
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det står att man endast hittat 2 DNA på repet ja.
Om man hittat annat så hade det stått om det, onekligen.
Man har endast sökt efter DNA från NB/LH/AB/IB, genomgående.
2015-10-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Då blir hon konfronterad med att hon ljuger gång på gång i förhör. Tror inte hon orkar det trycket.

Hon kan inte åtalas för mened, tyvärr.
Hade man inte kunnat "fulåtala" bror och fru för att få dom att vittna? Eller det är emot reglerna?
2015-10-29, 14:37
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Nu har jag inte grottat ner mig något särskilt i just denna tråd; men är det bara jag som tycker att indicierna är väldigt luddiga? Det känns för otydligt för att kunna vara så att den åtalade begått detta brott själv (eller överhuvudtaget)!

Det känns som att:
  • 35-åringen begått brottet, t.ex. tillsammans med sin fru.
  • 35-åringen har inte begått brottet alls. Kanske frun, kanske brodern, kanske någon annan.

De egentligen enda solklara bevisen är att hans DNA finns på lite rep, lite tejp och på hennes kläder - men det är endast fruns DNA som finns på flickans trosor, vilket är märkligt. Det är mycket teorier och väldigt lite konkret som säger att "så här har det gått till".

Hur kommer det sig att fruns dna finns på hennes trosor? Har någon uttalat sig angående detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in