2015-10-29, 13:29
Medlem
TheFortresss avatar
Brodern har konsumerat droger. Om man skall tro på det som den åtalade berättar om i förhöret. Advokaten försöker få brodern att framstå som en icke-trovärdig källa.
Medlem
pelotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Nåt känns skumt med lisas pappa. Kan inte sätta fingret på det ?

Jag kan sätta fingret på det. Hon (LH) "gör alltid som vi säger". De har provåkt sträckan hemmet - caféet ett par veckor innan. De har ritat kartor med tanke på säkerheten. Det här är en man med ett extremt kontrollbehov, som redan i förväg bestämt sig för att det är vansinnigt farligt för LH att köra hem själv på moped.

Han har varit med under hela sökandet. Han har varit i närheten när flera viktiga fynd gjorts. Och allt vi vet om telefonsamtalen från LH är vad han berättat.

Han har haft både motiv och möjlighet, och dessutom både motiv och möjlighet att sätta dit någon annan. Och rent statistiskt är en mördare oftast någon som står offret nära. Hade detta varit en film hade det varit han. I verkligheten är det naturligtvis nästan alltid betydligt enklare än så, och den som verkar skyldig är också det. Men jag kan inte låta bli att undra - och för mig personligen räcker det här faktiskt som "rimligt tvivel" på att NB är skyldig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Brodern har konsumerat droger. Om man skall tro på det som den åtalade berättar om i förhöret. Advokaten försöker få brodern att framstå som en icke-trovärdig källa.

IR försöker sätta dit brodern. Det låter som det iallafall. AB borde verkligen komma till rättegången. För hans egen skull.
2015-10-29, 13:30
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress

Om jag fick ha en önskan beträffande denna rättegång just nu är det att brodern svarar när tingsrätten ringer och vill höra honom som vittne.
2015-10-29, 13:31
Medlem
Han svartmålar sin broder.. Jag ser inte hur det ska hålla i rätten? Eller måste man motbevisa det nu som åklagare? Eller ja kolla upp det, t.e.x att han tog droger i ca 2 år.
2015-10-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Om jag fick ha en önskan beträffande denna rättegång just nu är det att brodern svarar när tingsrätten ringer och vill höra honom som vittne.

Håller verkligen med dig och hoppas att det blir så.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
IR försöker sätta dit brodern. Det låter som det iallafall. AB borde verkligen komma till rättegången. För hans egen skull.

Finns inget som talar för att AB är skyldig till detta.
Skulle vara vad som sägs nu, men det är lite sent att komma med kan jag tycka.
Borde man inte tagit upp detta direkt när man får höra att man är absolut misstänkt för mordet.
Och när man hör vad brodern sagt.
Medlem
"Jag kan inte komma ihåg exakt men det hände ganska ofta. Han talade ofta osanning. Det är på grund av det som han inte riktigt kom överens med föräldrarna heller."

"AB ljuger ofta" kommer inte få dig friad.
2015-10-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelotard
Jag kan sätta fingret på det. Hon (LH) "gör alltid som vi säger". De har provåkt sträckan hemmet - caféet ett par veckor innan. De har ritat kartor med tanke på säkerheten. Det här är en man med ett extremt kontrollbehov, som redan i förväg bestämt sig för att det är vansinnigt farligt för LH att köra hem själv på moped.

Han har varit med under hela sökandet. Han har varit i närheten när flera viktiga fynd gjorts. Och allt vi vet om telefonsamtalen från LH är vad han berättat.

Han har haft både motiv och möjlighet, och dessutom både motiv och möjlighet att sätta dit någon annan. Och rent statistiskt är en mördare oftast någon som står offret nära. Hade detta varit en film hade det varit han. I verkligheten är det naturligtvis nästan alltid betydligt enklare än så, och den som verkar skyldig är också det. Men jag kan inte låta bli att undra - och för mig personligen räcker det här faktiskt som "rimligt tvivel" på att NB är skyldig.

Hur fan kan du ens anklaga hennes pappa för detta? Det är säkert han som placerat NBs dna INNANFÖR hennes kläder också va? Din vidriga jävla idiot.
2015-10-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Finns inget som talar för att AB är skyldig till detta.
Skulle vara vad som sägs nu, men det är lite sent att komma med kan jag tycka.
Borde man inte tagit upp detta direkt när man får höra att man är absolut misstänkt för mordet.
Och när man hör vad brodern sagt.

Jag tror heller inte att AB har något med detta att göra, finns inget som tyder på det av vad som framgått. Han borde dock höras och få försvara sig gentemot anklagelserna. För hans egen skull.
Medlem
Socialkonservativs avatar
Verkar som att advokaten ställer frågor för att få rätten att tveka på broderns hederlighet.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien

Uteblivna protokoll från brodern förvisso.
Men genom NB´s egna förhör är det väldigt mycket som är sammankopplat mot uppgifter från den yngre broderns förhör.

Spökprotokollen gör sig tillkänna i hög grad.
Om den yngre brodern är en någorlunda rekorderlig person, kommer vi få se/höra honom i rättegången, är min gissning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in