2015-10-28, 19:43
Medlem
Gissar att bloggen Mysterium 24 anpassar sig till detta faktum inom ett dygn. De skulle alltså ha kört mot enkelriktat men det förklaras förstås av att de hade ätit upp likets ögon. Ögonen förblindade på ett mystiskt sätt de bägge läkarna. Man kan säga att CdC hämnades och försökte sätta dit dem direkt efter sin död. Magi...

Lawn, hur ser du på att gärningen du torgför inbegriper att Teet Härm och Thomas Allgén åt upp Catrine da Costas ögon?
Citera
2015-10-29, 00:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det är bara Ett stort fel med dina alternativa små bakvägar ned till Eugenivägen; Enkelriktning.
Även om du visar dig oslagbary enkelriktad, så får vi hålla det för osannolikt, att nyligen bög.sex.mördande läkare tar sig för att köra mot enkelriktning - Med svarta plastsäckar i skuffen..

Anser snarare att det är du som är enkelspårig i ditt sätt att tänka, vilken väg eller gata var enkelriktad?

Du kan inte kasta ur dig ett påstående utan någon form av bevis, Eugeniavägen tex var ju helt uppenbart inte enkelriktad, minns mannen som upptäckte säckarna på FP2, han var tvungen att kliva åt sidan när två lastbilar mötte varandra på den smala Eugeniavägen, jag har också pratat med folk som arbetade på Karolinska sjukhuset under 80 och 90-talet, ingen minns någon enkelriktning inom detta område så nu är det upp till dig att leverera information som styrker ditt påstående.

Hur skannar man en stor väggkarta över Solna förresten, en A1 skanner?
Citera
2015-10-29, 01:34
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Det är bara Ett stort fel med dina alternativa små bakvägar ned till Eugenivägen; Enkelriktning.
Även om du visar dig oslagbary enkelriktad, så får vi hålla det för osannolikt, att nyligen bög.sex.mördande läkare tar sig för att köra mot enkelriktning - Med svarta plastsäckar i skuffen..

De kanske backade hela vägen för att inte väcka misstanke..
Citera
2015-10-29, 09:36
Medlem
Svar: det är självfallet Du som har bevisbördan här, betr. dina förvirrade anklagelser om att läkare kört styckmordsavfall.
Liksom du har ett antal tid. Frågor som du bekvämt har ignorerat. Varför inte börja gräva - och svara på riktigt?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Anser snarare att det är du som är enkelspårig i ditt sätt att tänka, vilken väg eller gata var enkelriktad?

Du kan inte kasta ur dig ett påstående utan någon form av bevis, Eugeniavägen tex var ju helt uppenbart inte enkelriktad, minns mannen som upptäckte säckarna på FP2, han var tvungen att kliva åt sidan när två lastbilar mötte varandra på den smala Eugeniavägen, jag har också pratat med folk som arbetade på Karolinska sjukhuset under 80 och 90-talet, ingen minns någon enkelriktning inom detta område så nu är det upp till dig att leverera information som styrker ditt påstående.

Hur skannar man en stor väggkarta över Solna förresten, en A1 skanner?
Citera
2015-10-29, 11:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Svar: det är självfallet Du som har bevisbördan här, betr. dina förvirrade anklagelser om att läkare kört styckmordsavfall.
Liksom du har ett antal tid. Frågor som du bekvämt har ignorerat. Varför inte börja gräva - och svara på riktigt?

Nej, du har tyvärr missuppfattat allt som vanligt, den möjliga färdvägen utgick ifrån ett scenario där styckningen ägde rum på rättsläkarstationen och då finns det olika teorier om vilken färdväg som möjligen kan använts vid dumpningarna av offret kvarlevor, som bloggen mysterium24 mycket riktigt påpekar så utgår dessa teorier från domen gällande "obducenten och allmänläkaren", något annat har det aldrig varit tal om, du vet förstås vad ett scenario är för någonting?

Eftersom jag har tillgång till en stor fin karta så slog det mig att det går inte att utesluta att GM kan ha valt denna väg till fyndplats två, om du däremot kommer med ett snabbt förslag på att nån gata eller väg möjligtvis kan ha varit enkelriktad 1984 så är faktiskt bevisbördan upp till dig, jag är dock hyfsat säker redan nu på att så var inte fallet.

Vart någonstans har du hämtat information om påstådda enkelriktningar inom detta sjukhusområde?

Mvh
Citera
2015-10-29, 12:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2015/07/taxikartan1984_s95_nc3a4rbild1-e1436874274335.jpg?w=780

Det fanns helt uppenbart en stor parkeringplats på Karolinska sjukhuset område 1984 och då precis nedanför Thorax och i väldigt nära anslutning till Norrbackainstitutet och det gick att köra in/ut på två ställen, Eugeniavägen 15 är dessutom utmärkt på kartan så det går alldeles utmärkt att se att fyndplats två (nummer 17) låg inte alls långt ifrån parkeringsplatsen, kan GM ha använt parkeringsplatsen tidigare och visste om hur bilvägarna såg ut i området?
Citera
2015-10-29, 12:52
Medlem
Citat:
https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2015/07/taxikartan1984_s95_nc3a4rbild1-e1436874274335.jpg?w=780

Det fanns helt uppenbart en stor parkeringplats på Karolinska sjukhuset område 1984 och då precis nedanför Thorax och i väldigt nära anslutning till Norrbackainstitutet och det gick att köra in/ut på två ställen, Eugeniavägen 15 är dessutom utmärkt på kartan så det går alldeles utmärkt att se att fyndplats två (nummer 17) låg inte alls långt ifrån parkeringsplatsen, kan GM ha använt parkeringsplatsen tidigare och visste om hur bilvägarna såg ut i området?

Misstänker du Jovan Rajs nu? Åt han ögon och bibbade med tantens skalle? Vem bögade med vem?
Citera
2015-10-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Misstänker du Jovan Rajs nu? Åt han ögon och bibbade med tantens skalle? Vem bögade med vem?
Jovan Rajs har varit uppe som misstänkt i tråden för några månader sedan. Jag kommer inte ihåg vad det grundade sig på.
Citera
2015-10-29, 23:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Misstänker du Jovan Rajs nu?

Jag har aldrig någonsin misstänkt honom för inblandning men du verkar göra det eftersom du envisas med att dra in honom i debatten och det är inte första gången heller som bekant, förklara nu för oss här i tråden på vilka grunder du misstänker denna extremt duktiga rättsläkare och professor?

Inga undanflykter nu utan berätta nu varför JR ens kommer på tal?

Nog för att Vincent är en osannolik GM men JR måste nog vara den mest osannolika gärningsmannen någonsin som överhuvudtaget har blivit nämnd här i tråden, smit inte undan nu i vanlig ordning utan svara på frågan!
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-10-29 kl. 23:58.
Citera
2015-10-30, 09:49
Medlem
JR ägnade sig ju med emfas åt att försöka få sin i själva verket oskyldige kollega nitad för styckningen. Vilket är klart misstänkt beteende.
Men det är klart, JR hade ju ingen dokumenterad kontakt med annan läkare som hade litet barn i vagn, så därför kan han ju inte misstänkas!?
Nu är det 2,5 år sedan som vinof inkl. anhang uppmärksammades här på FB.
Har du fortfarande inte lyckats utreda hans kompisars göranden i juni-juli 1984?
Citat:
Jag har aldrig någonsin misstänkt honom för inblandning men du verkar göra det eftersom du envisas med att dra in honom i debatten och det är inte första gången heller som bekant, förklara nu för oss här i tråden på vilka grunder du misstänker denna extremt duktiga rättsläkare och professor?

Inga undanflykter nu utan berätta nu varför JR ens kommer på tal?

Nog för att Vincent är en osannolik GM men JR måste nog vara den mest osannolika gärningsmannen någonsin som överhuvudtaget har blivit nämnd här i tråden, smit inte undan nu i vanlig ordning utan svara på frågan!
Citera
2015-10-30, 16:13
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jovan Rajs har varit uppe som misstänkt i tråden för några månader sedan. Jag kommer inte ihåg vad det grundade sig på.

Det grundar sig på att en foliehatt/troll här i tråden helt ogrundat vill förlägga brottet till rättsläkarstationen i Solna och att det måste vara en läkare som gjort det. Då blir det slagsida åt Rajs eller Ormstad.
Citera
2015-10-30, 17:49
Medlem
Citat:
Upptäckte en intressant sak igår när jag tittade lite närmare på en stor detaljerad väggkarta från slutet av 70-talet, enligt den så var det bara att köra ut från den södra grinden på KI-området vid Solnavägen för att fortsätta över denna och sedan rakt in på Karolinska sjukhusets område för att sedan svänga höger efter ca 200 meter, fortsatte man rakt fram sen så kom man fram till Eugeniavägen och FP2 som låg strax nedanför Norrbackainstitutet.

Enligt kartan som jag tittade på så verkar denna körväg ha varit den absolut närmaste vägen med bil från KI till FP2, frågan är bara om det gick att köra hela vägen för enligt kartan jag tittade på så syntes inga hinder?

Kartan nedanför är dock inte lika detaljerad som den jag tittade på men det syns ändå ganska bra, precis vid S:et på Solnavägen finns en bilväg in till KS-området och det är precis efter Thorax-kliniken som det gick att svänga höger.

http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-bilvag-dumpningsplatser_karta-1979_600.png

Men hur ställer du dig till det faktum att fingeravtrycken på, eller snarare inne i sopsäckarna inte tillhörde utredarna som handskades med dem eller läkarna? Det finns ju helt okända avtryck på säckarna från andra personer, är du inte inne på fel spår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in