2015-10-29, 12:34
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det har jag redan svarat på. Jag hänvisar återigen till Lars Johansson: kontaminering.
Så fråga honom om det.

Du inser inte fakta. Sluta tramsa om dina detaljer som inte betyder ett skit!
NB hävdar att han jobbat med rören för längesen och att det då hamnat där. Åklagaren köper inte det eftersom blodfläcken sitter ovanpå dammet.
2015-10-29, 12:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Har var ditskickad av Arne. Det står i fupen. Mgm är så lojal mot godsherren att han skyddar honom till varje pris. Har du inte fattat det?

Återge källa, tack!
Dvs sidhänvisning i FUP:en
2015-10-29, 12:36
Medlem
Låt säga att han döms skyldig och får livstid.. Jag tänker ändå att han lär ju inte erkänna då heller.
Det ju just det, att man aldrig kommer veta varför och hur det hela egentligen hände.

Tänker mest på Lisas familj som kanske aldrig får veta.. Men hoppas ändå att han erkänner.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Just det där med tårarna och hur han pratar är verkligen.. irriterande. Det var väl ungefär sådär vi ansåg att Kristoffer Johansson skulle agera när han satt misstänkt (och nu dömd) för mordet på Vatchareeya. Han var istället defensiv och nästan irriterad när han svarade, vilket får en att känna att han faktiskt är skyldig. Så som NB agerar på ljudupptagningen från förhören är väl ungefär så man själv skulle göra om man satt misstänkt för ett brott man inte gjort, dock skulle man kanske varit lite mer arg-ledsen. Det är nog bättre att följa det i text, så att man inte färgas av hans reaktioner som säkert baseras på skuld och skam.
Han kan gråta på grund av skuld och skam samt hur detta drabbat Honom främst. Varför berättar han inte att han slog sitt ex?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tunnelseende som innefattar stark teknisk bevisning.
Det är inte du som är skelögd?

Nej. Det finns fullt med motsägelsefull bevisning och en fup fylld med hål och frågetecken. Det trodde framgått vid det här laget eftersom det har avhandlats av ett olika kommentatorer i denna tråden.
Var alltid kritisk mot de som har tolkningsföreträde och har den juridiska makten. Vem ska annars vara det och förhindra orättvisor?
2015-10-29, 12:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du tolkar allt du ser och hör fel!

Advokaten Brandtler visar att han kan yrket, och att han har omdöme. De som anlitat honom har också omdöme. Som målsägaradvokat har han större frihet än åklagaren som måste framstå som objektiv.

Det är inget fel alls i att ta en mordmisstänkt hårt i förhör och klura ut vad som ska få en hård typ som Litauern att mjukna. Kul att mördarlitauerns egna dotter är en öm punkt. Frun och brodern är uppenbarligen inga ömma punkter. Jag undrar om lilla mamma är det.

Det är skillnad på ett äckel som är åtalad för flickmord och ett brottsoffer.

Det handlar om hur man agerar efter att ha gjort en objektiv bedömning av bevisningen. Litauern och Rönnbecks idiotier om planterade bevis är i realiteten ett erkännande om att de vidkänner att det finns DNA från Litauern på Lisa.

Som jag sagt långt mycket tidigare i tråden - En advokat som tänker/fungerar utanför ramarna.

Förövrigt finns det i hög grad utseendedrag i NB´s egna dotter, som överensstämmer med Lisa´s utseende.
Utanför ramarna, som sagt.
Senast redigerad av rotesau 2015-10-29 kl. 12:39.
Medlem
Theforeigners avatar
Hur fasen ska MGM kunna förklara DNA, blod etc etc etc om han verkligen är oskyldig ???

Alltså ta bara ett ögonblik och föreställ er att han verkligen är oskyldig, hur skulle han då svara?

Just det, precis som han svarar i förhöret.
Om han verkligen inte haft med mordet och göra så är det ju helt omöjligt för honom att svara på hur dessa DNA/blod hamnat där det hittats.
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Verkligen inte, jag tänkte samma sak. I FUP:en nämner dom väl att dom har fått mycket resurser och kunnat skicka iväg väldigt mycket på analys, men fläckarna kanske blev nedprioriterade. Jag försöker tänka bort allt som inte direkt kan kopplas till mordet på Lisa. Det här med spermarummet som det börjat kallas, det är hur snuskigt som helst att tänka att han stått där och onanerat och kollat ut på tjejerna. Men det enda som är bevisat är ju att han onanerat. Man kan ju inte koppla det till henne annat än att hon troligen mördats i närheten.

Med det sagt, jag tror att han är skyldig, men de där sakerna tas upp frekvent bara för att få honom att se perverterad ut. Vilket han kanske är, men du kanske förstår vad jag menar..?

Jo exakt men (som jag uppfattat) ingår just att han onanerat där i hans kedja av bevis på att han känner Lisa och att brottet har samband med att han begått mordet, genom att han blivit attraherad av henne genom att onanera invid fönstret och sett henne där.

Då borde man rimligtvis kolla vilka andra (?) som också kunnat bli attraherade av henne, och på så sätt kunnat tänka sig begå mordet.
2015-10-29, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
"Hon säger"

Är det obekant för dig att JO har kritiserat häkten för nedlåtande och omänsklig behandling?
2015-10-29, 12:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han kan gråta på grund av skuld och skam samt hur detta drabbat Honom främst. Varför berättar han inte att han slog sitt ex?
Varför skulle han berätta det? Vad har det med Lisa Holm att göra?

Jag konstaterar dock att jag i mitt inlägg igår hade helt rätt ..

Oavsett vad han gör - inte visar känslor/visar känslor så kommer det att tolkas som "skuld" ..

Helt absurt med denna övertolkning av känsloläget hos en person som befinner sig i en mycket pressad situation..
2015-10-29, 12:39
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Förstår du inte motsägelsen och bristen på logik? Kan det kontamineras avseende ett (minimalt) dna kan det kontamineras på ett annat (minimalt) dna. Det är bara att välja.
Men logik och objektivt har försvunnit ut med att känslorna går in. Gäller både polisen och den här tråden. Väldigt tråkigt.

Det var väl en klockren freudiansk projektion från din sida!
2015-10-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87
Jag undrar om han har glömt? Alltså att han är så psykiskt sjuk att han fått en stor minnelucka? Om det ens är möjligt..

För mig som en vanlig människa är det ofattbart hur man kan neka och neka som han gör.. Det känns otroligt att han kan göra det..

Förstår inte riktigt, om han är oskyldig varför skulle han erkänna? om han är skyldig vem har bevisbördan?

Jag tror att de flesta "vanliga Människor" skulle neka om de anklagades för något de inte gjort även om tekniska bevis tyder på att de deltagit. om du är skyldig kan du ju välja att inte erkänna och hoppas på att åklagare inte lyckas bevisa din skuld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in