2015-10-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Nej!
Bevisen har BARA testats mot NB,AB,IB och LH.

Försök och förstå!
Läs FUP.

Nja...
Det står väl att det har testats mot dessa, korrekt.
Men, om det hittats ett dna lite varstans i utredningen som inte alls matchar dessa så hade nog poliserna börjat söka alternativa gärningsmän?

Jag vill vara naiv och tro att under normala fall så utreder poliser ALLA förekommande blodfläckar på brottsplatser för att utesluta fler gärningsmän.
2015-10-29, 11:48
Medlem
BLL-Lords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
11.13 vittnar han om hans händer.
Men finns det inte i förhöret från FUP att han alltid bar handskar pga sjukomen???
Hjälp! Minns inte

Nej, han säger även där att han jobbar alltid utan handskar.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Om dom nu "älskar" honom så borde dom göra det självmant.
Alternativt lyfta på luren i Litauen när åklagaren ringer upp. De har faktiskt möjligheten att genomföra sina vittnesmål på telefon från Litauen, men inte ens det tänker de visst göra. Man kan ju undra varför.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Om han påstår att han var hemma mellan 18-20, och han har sin brors och frus alibi, varför i hela helvetet gör han inte allt för att få dit dom så att dom vittnar åt han?

Brodern har inte sett något. Han var inne på sitt rum.
2015-10-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och varför åker de inte frivilligt och vittnar till förmån för honom? Om min man/fru eller mitt syskon var åtalad för mord och mitt vittnesmål kunde få denne fri, skulle jag suttit på första planet dit...

För att de förstått att han är skyldig, om de nu inte ljuger i förhören om att NB har försökt få de att ljuga osv.
2015-10-29, 11:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag har försökt hitta fakta som ska understryka skit teorin.
Inget resultat på att det är så.
Om någon vet mer om detta vill jag gärna höra på
står i fup, hinner inte leta nu
2015-10-29, 11:50
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Åjo, nog drar han in brorsan när han kan. T ex när NB får frågan om han varit i arbetsboden - "Jag o min bror var där förra året". Han hade ju lätt kunnat utelämna brorsan där, för han omfattades inte av åklagarns fråga.NB drog självmant in sin bror i smeten där.

Att han påstår att han minns exakt vad han sagt till MP tycker jag är märkligt. Det är ovanligt att man minns exakt hur orden faller i ett samtal. Det är om någon säger något ovanligt som man lägger märke till exakt hur orden faller. Det är därför MPs man reagerar på NBs ord - han tycker att det är konstigt att NB försöker få dem att inte leta där. För NB, som tycker samtalet är helt normalt, är det dock extremt märkligt att kunna redogöra exakt för hur orden föll.

Gällande personen från MP tror jag det likväl kan vara en efterhandskonstruktion om hur han upplevde NB. Det är även fullt möjligt att han upplevde NBs ord som mer aggressiva än de i själva verket var; hans ord/fraserna kan upplevas som misstänksamma/ilskna pga den itauiska brytningen i kombination med entt annorlunda kroppsspråk än det mer återhållsamt svenska?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Oavsett vad, så har han inte tillräckligt på fötterna för att undvika att bli dömd för mord. Han verkar inte smart i mina ögon. Bara övertygad om sin egen oskuld. Att han då inte försöker föreslå någon annan eller något annat sätt som hans DNA hamnat på Lisas tillhörigheter och repet är helt otroligt. Killen tittar på 18 år i fängelse. Säg något för fan.

Word. Enda alternativa förklaringen (som jag inte tror på) till att han både är tyst OCH hävdar sin oskuld är att han både skyddar någon och försöker komma undan själv. I en perfekt värld..
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Synd att det är dags att bryta nu när MGM fallit i gråt av pressen från Brandtler.

Han började gråta för han tänkte på sin dotter det är väl inte så konstigt.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
För att de förstått att han är skyldig, om de nu inte ljuger i förhören om att NB har försökt få de att ljuga osv.
Ja precis, deras vittnesmål fäller honom. Det är därför de vägrar vittna.
2015-10-29, 11:51
Medlem
Stort eloge till Tore B! Speciellt i slutet av förhöret. Det var bra att nämna hans dotter. Då kom känslorna och tårarna. Fortsätt pressa på den punkten, då kanske något litet kommer fram.
2015-10-29, 11:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tro mig, man hanterar generellt inte silvertejp med handskar, inte ens tunna mekaniker-handskar eller engångs-latexhandskar.
Det är bara händer som gäller i arbetssituationer med silvertejp för en klar majoritet som är färdiga med att prova sig fram genom yrkesutövningar där silvertejp kan förekomma.
Avvikelser kan förekomma, tex om man är i en mer udda arbetssituation där man omöjligtvis kan ta av sig handskarna - men tejpningen blir då klumpig.
Jag tror nog de flesta använt vanlig sketen silvertejp.

Eftersom han INTE avsatt minsta DNA så verkar han ha använt handskar om man utgår från sakfakta och inte tyckande. Då silvertejp har en kraftig fästyta + slät yta skulle han väl ha avsatt fingeravtryck och/eller DNA med sina lortiga/såriga/psoriasis händer. Därav handskdiskussion - klumpigt eller inte.

Sen verkar tejpen vara i sex bitar/remsor och sen har han lindat resten runt huvudet via att hålla i hela rullen. Sistnämnda moment innebär troligen att en flik tejp är fäst på redan påsatta remsor och sen varv på varv. Det innebär också att LH:s DNA kommit på insidan tejprullen, tex saliv då han hållit den framför munnen.
Jag tror de sex bitarna kan tillhöra ett förberedelsemoment (klara i förväg) och undrar om han haft handskar pga 0 spår från honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in