Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Tro mig, man hanterar generellt inte silvertejp med handskar, inte ens tunna mekaniker-handskar eller engångs-latexhandskar.
Det är bara händer som gäller i arbetssituationer med silvertejp för en klar majoritet som är färdiga med att prova sig fram genom yrkesutövningar där silvertejp kan förekomma.
Avvikelser kan förekomma, tex om man är i en mer udda arbetssituation där man omöjligtvis kan ta av sig handskarna - men tejpningen blir då klumpig.
Jag tror nog de flesta använt vanlig sketen silvertejp.
Eftersom han INTE avsatt minsta DNA så verkar han ha använt handskar om man utgår från sakfakta och inte tyckande. Då silvertejp har en kraftig fästyta + slät yta skulle han väl ha avsatt fingeravtryck och/eller DNA med sina lortiga/såriga/psoriasis händer. Därav handskdiskussion - klumpigt eller inte.
Sen verkar tejpen vara i sex bitar/remsor och sen har han lindat resten runt huvudet via att hålla i hela rullen. Sistnämnda moment innebär troligen att en flik tejp är fäst på redan påsatta remsor och sen varv på varv. Det innebär också att LH:s DNA kommit på insidan tejprullen, tex saliv då han hållit den framför munnen.
Jag tror de sex bitarna kan tillhöra ett förberedelsemoment (klara i förväg) och undrar om han haft handskar pga 0 spår från honom.