2015-10-29, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsKitty
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21666052.ab

Man får en helt annan bild när man ser videoförhören, än att bara läsa FUP. Nu innehar jag ingen erfarenhet av förhör, men man får en hemsk känsla av att se hur förkrossad NB är, svårt att inte känna sympati. Är han förkrossad av att han blivit påkommen och tårarna framkallas av hans ångest? Eller är han oskyldig och vet verkligen inte hur det kunnat bli såhär?
Visst talar extremt mycket emot honom, men man önskar att man kunde läsa hans tankar..

Jag känner också en viss sympati för honom, det är lite det där omhuldande, moderliga som poppar upp, i alla fall hos mig. Dock jag har lärt mig att stå emot bröstmjölksskriken ifrån höger och vänster genom åren. Hoppas det var begripligt vad jag sade.
2015-10-29, 07:33
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Ska förhöret i Aftonbladets klipp. föreställa att polisen går hårt åt N? Tycker det mer verkar som N ger allt han har för att verka oskyldig. Polisen är ju mer som en oförstående bästa kompis.

Han förstår väl att hans bästa chans är att blåneka och det visar ju sig också vara så också. Det är väl inte så svårt att fatta.

VARFÖR skulle han erkänna?
Han kan helt enkelt inte bortförklara allt kladd han hållt på med.

Problemet är att många tycks tolka tårar från en MGM som ett kvitto på att personen är oskyldig.
2015-10-29, 07:34
Medlem
sonofnatures avatar
Visas förhöret live idag ? Å var ?
2015-10-29, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Det kan ju dels tala för hans mentala nivå, dels för hur pass desperat han faktiskt är.

Jo det är nog på det viset. Det stämmer ju som förhörsledaren säger, att det här är en person som inte mår bra, som behöver hjälp. Jag tar ju för givet att han blir dömd, men om han kan få psykologhjälp i fängelset, är det på frivillig basis?
2015-10-29, 07:38
Medlem
John-Daltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsKitty
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21666052.ab

Man får en helt annan bild när man ser videoförhören, än att bara läsa FUP. Nu innehar jag ingen erfarenhet av förhör, men man får en hemsk känsla av att se hur förkrossad NB är, svårt att inte känna sympati. Är han förkrossad av att han blivit påkommen och tårarna framkallas av hans ångest? Eller är han oskyldig och vet verkligen inte hur det kunnat bli såhär?
Visst talar extremt mycket emot honom, men man önskar att man kunde läsa hans tankar..

Hur kan man "känna sympati" med en misstänkt mördare där allt talar för att han tagit livet av en ung flicka?
2015-10-29, 07:39
Medlem
Nu har hustrun svängt igen och börjar tala om den misstänkte mördaren i kärleksfulla ord. Gjorde åklagaren en stor miss att släppa hustrun och brodern så snabbt? Det är ju klart att man lättare bygger upp ett motstånd mot sanningen på distans i sitt hemland än i en arrest. Särskilt som det gäller nära anhöriga.
2015-10-29, 07:39
Medlem
gm ha r förstört så mångas liv, sitt eget .han levde ett bra liv där,gm s mamma som han skickade pengar till varje månad , brodern som inte får jobba där längre, Men förstås vackra Lisa och hennes familj ,,,,kanske är därför han gråter ,..Det är dags att erkänna nu, tycker jag.
2015-10-29, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Problemet är att många tycks tolka tårar från en MGM som ett kvitto på att personen är oskyldig.

Förmodligen skäms han så mycket över det han gjort att han inte kan tänka sig att han gjort det. Han vet att det är vidrigt och fel någonstans. Att erkänna det för andra är att också erkänna för sig själv att det är han.
2015-10-29, 07:43
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nu har hustrun svängt igen och börjar tala om den misstänkte mördaren i kärleksfulla ord. Gjorde åklagaren en stor miss att släppa hustrun och brodern så snabbt? Det är ju klart att man lättare bygger upp ett motstånd mot sanningen på distans i sitt hemland än i en arrest. Särskilt som det gäller nära anhöriga.
Jag har också tänkt på detta. Enligt FUP så fanns dessutom hustruns DNA på Lisas kläder. Extremt märkligt att hon släpptes. Tittar just nu på ett klipp från Aftonbladet, med förhör av misstänkt GM. Nu är det visserligen blurrat och man ska inte dra några slutsatser, men han låter ju helt förstörd. Men visst, den tekniska bevisningen verkar tala ganska tungt mot honom.

Kan det röra sig om enorm svartsjuka? Typ, att MGM tittat på Lisa och frugan tappat det? Långsökt, helt klart, men ja. Hennes DNA fanns ju också vid offret.
Citat:
Ursprungligen postat av John-Dalton
Mycket märkligt. Tänker ni inte på brottsoffret och hennes familj?
Det ena utesluter ju inte det andra. Givetvis tänker alla på brottsoffren. Dessutom tror jag inte folk känner sympati med MGM för att han sannolikt har mördat en flicka, utan för att han möjligen kan bli oskyldigt dömd. Man är faktiskt oskyldig tills motsatsen bevisas bortom allt rimligt tvivel.
Senast redigerad av HC47 2015-10-29 kl. 07:45.
2015-10-29, 07:44
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Tycker nog inte alls det är nämnvärt konstigt i att han sitter och blånekar till allt, det kommer han nog även göra under dagens förhör, möjligt med några tårar rinnande...
Hur ska han kunna förklara all denna bevisning från honom?
klart, han kan ju skylla på brodern, intressant ska det iaf bli och höra om detta sk.speciella förhållandettill sin broder I:B nämnde...
Det är heller knappast någon höjdare för denne gästarbetare att få hans ynkliga och perversa och skitiga personlighet uppläst för åhörare och allmänhet.
Han lär sitta med blossande kinder i all sin ömklighet, ett avfall till människa värd allt förakt.

En pervers och sadistisk lortgris förklädd till gästarbetare har smygit omkring på den lilla orten i åratal.
Han smygtittar i fönster och runkar det förstår alla, han sköter inte sin egen personliga hygien.
Han överfaller en tonårsflcka, hänger henne och blottar henne samtidigt som han med största sannolikhet onanerar. Ett mänskligt avfall.
Kanske blir taktiken, den enda som för övrigt är tänkbar att nu lägga skulden på den yngre brodern.
Den yngre brodern har som bekant inte gett honom alibi för tiden och även sagt om det är han som har gjort detta är han inte längre min bror.
Finns inget längre att förlora då att skylla på den yngre brodern.
Gissar att den undermåliga försvarsadvokaten Inger Rönnbäck lägger krutet på att skylla på den yngre brodern, det är väl det enda halmstrået som finns, det kommer dock inte att fungera.
Det är ställt utom tvivel att den äldre brodern, avfallet begått gärningen.
2015-10-29, 07:45
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tejpbiten är i stort sett det enda som går att ifrågasätta. AB har avsatt ganska färskt DNA på denna bit (+4) och står utan godkänd förklaring.

Egentligen så faller även det på plats då AB i förhör förklarar att han brukar använda handskar på jobbet, men att detta inte görs av NB.

Om NB är GM och behövde handskar vid tejpningen och hängning så används troligen broderns arbetshandskar till detta. De kan ha legat på arbetsplatsen eller i bilen.
2015-10-29, 07:46
Medlem
Funderar på detta med just tejprullen...
I:B nämnde väl att det funnits spår av även brodern på den?...pekade hon inte typ finger åt det igår?
Men det är väl bara på enbart tejprullen, inte på just tejpen som man fann på Lisa?
Eller jag kanske är ute och åker 3 hjuling här....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in