2015-10-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har någon hittat något i FUP:et i stil med....sök efter skoavtryck i....gav inget resultat. Jag minns fallet Bangsuan i Boden, där letade man och fann skoavtryck i det gula huset som kunde jämföras med olika personers skor, varför har det inte gjorts i det här fallet?

Och till alla som bara vräker ur sig sin egen förträfflighet och klarsynthet, ni kan ha rätt, jag betvivlar det inte, jag sätter också hela slanten på NB, men var snälla och förklara varför inga spår av NB har hittats i slaktrummet, mellanrummet och byssjan i form av hårstrån, skoavtryck eller hudfragment.

Ni måste ju ha en hypotes som förklarar er slutsats, allt annat dravlande om att ni är säkra på det ena och det andra är ju utvecklingsstört och totalt ointressant om ni inte förklarar.

Jag kan i stort sett endast se en enda förklaring till att NB inte har avsatt ett fingeravtryck på ett intressant ställe, han bar handskar. Den slutsatsen gör att jag kan dra en annan slutsats, att vem som helst kan ha använt NB:s handskar.

Det finns en förklaring till, man sökte inte efter fingeravtryck, vet vi hur det ligger till med den saken?

Men blodiga handskar avsätter inte blod på det sätt som bevisats i fallet.

Blod koagulerar.

Det enda sättet blod skulle kunna avsättas av någon annan än N.B är om någon gått runt och duttat med ett provrör...
2015-10-28, 21:28
Medlem
Att frun nu (och kanske brodern också, det missade jag) tar tillbaka sitt tidigare uttalande och ger GM alibi igen, är det överhuvudtaget intressant för utredningen? Borde ju sänka trovärdigheten på henne rätt rejält att hon ändrar. Kommer hennes och broderns vittnesmål kunna användas i rättegången även om de inte vittnar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Tanken har slagit mig också.
Hade det varit en roman så hade lillbrorsan och frun suttit och firat att de nu äntligen hade varandra efter att ha lurat hela rättsväsendet och samtidigt gjort sig av med hennes man.
Men så kom jag på att det är ju bara sketna polacker så hjärnkapaciteten hade inte räckt för en sådan slug plan.

En tid efter rättegången kommer rubrikerna "vi fann varandra i sorgen" 😞
Närå, men det skulle inte förvåna om de är inblandade. ..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det här nekandet är ju faktiskt paradoxalt nog en av den starkaste bevisbördan. Att ända in i döden enbart påpeka att han aldrig sett, träffat eller varit i närheten av Lisa Holm blir ju löjeväckande efter den tekniska bevisning som finns.

Vi snackar blod på 4+ i DNA nu. Alltså inga kontamineringar eller annan skit.

Hade han haft en annan teori hade det kanske gått att förklara. Men inte nu.
Nu blir det istället som ett erkännande.

Han nekar sig medvetet till ett livstidsstraff alltså och jag tror han är medveten om detta. skammen gör att han kör den linjen.

Exakt vad jag också tänker.
2015-10-28, 21:29
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag vet inte och jag känner att jag tvivlar mer och mer....
Efter att MGM:s försvarsadvokat nu kallat in nya vittnen med kort varsel som talar till MGM:s fördel så blir jag så orolig och uppriktigt rädd för att man är fel ute i VEM som tagit Lisa av daga .
Jo - jag förstår att advokaten kanske "griper efter halmstrån" för att få sin klient frikänd, men det känns verkligen inte alls bra att få känslan utav att "fel MGM" är misstänkt 😢.
Vad händer OM dessa vittnen tillför utredningen sannolika skäl för att MGM inte är den skyldiga?
Vad händer då???
http://www.expressen.se/gt/rattegangen-forlangs-i-fallet-lisa-holm/
Det betyder att vi har ett fungerande rättsväsende..
2015-10-28, 21:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Plasten igen. Varför tog han inte med sig snörena S169 och S170 med plasten? Varför inte dumpa den med kroppen, jackan, hjälmen, körkortet, mobildelar etc på Martorp? Plasten har inte existerat.

Ännu en trådsanning, du vet inte ett skit om plast eller presenning har använts vid bortforslandet av LH,s kropp, LGWP,s teori kan mycket väl stämma,
2015-10-28, 21:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
NB plockade handsken först.
Nej, AB.
2015-10-28, 21:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du kanske skulle ha läst liiiiite längre i fup...

Fup sid 489-490 Undersökning av Lisas jacka
I ytterligare en undersökt besudling på bakstycket upptill (e) påvisade blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

Bild på fläcken i område E och jag tror knappast har åkt till Blomberg i en fläckig jacka.
https://minfil.org/d3j0k3b7bc/Lisa_blod_p__jacka.JPG
e är inget område, det är en punkt, utmärkt med en pil. Du såg att blodfläcken är mycket liten och nästan osynlig? Den kan vara gammal.
2015-10-28, 21:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, AB.
Det finns minst fyra versioner av vem som gjorde det först.
2015-10-28, 21:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Vad är vitsen att hänga upp en död person?
Maskera ett strypmord som ett självmord, det har jag skrivit upprepade gånger.
2015-10-28, 21:32
Medlem
Citat:
Plasten igen. Varför tog han inte med sig snörena S169 och S170 med plasten? Varför inte dumpa den med kroppen, jackan, hjälmen, körkortet, mobildelar etc på Martorp? Plasten har inte existerat.

Plasten har existerat om ett fordon är transportören till Martorp. Vilket det är.

Plast existerar ju redan som överdrag i sätet på bilen.

Och det finns mer, det kan du vara säker på.
2015-10-28, 21:33
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Om GM döms till livstid och utvisning, hur fungerar det i praktiken? Utvisas han och spenderar sitt straff i Litauen?

Han skall väl dömas först.

Men sedan kan det bli så, i alla fall delvis. Efter en period i Sverige (svenskt fängelse) kan fången be att få fullgöra sitt straff i hemlandet. Det var så Annika Östberg kunde komma tillbaka till Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in