2015-10-28, 16:55
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Därmed inte sagt att SD inte kommer att växa. Det gör säkert partiet. Men om/när det kommer ingå i en regering så är det för sent att rädda det gamla Sverige. De kommer få administrera ett land i ruiner.
Personligen är jag flexibel och kommer att anpassa mig. Det är till att skaffa ett hus på landet och börja odla upp de gamla tegarna, vilka legat för fäfot eller på sin höjd använts som betesmark de senaste 50-75 åren. Och denna aspekten av det svenska folklynnet tror jag fortfarande finns kvar, någonstans långt därinne; att hugga i och komma igen."

Inspirerades genast av dina ord!
En idé: skapa små parallellsamhällen dit en skara sverigevänliga människor flyttat och skaffat hus. Där man odlar en jordbit för husbehov, öppnar butik, startar bilverkstad, iordningställer en samlingslokal med kafé. Listan kan göras lång på vettiga verksamheter.
2015-10-28, 16:57
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Eller är ni så puckade att ni tror att KD kommer lämna Alliansen?
Nej, troligare är att KD lämnar riksdagen och att SD ökar.
2015-10-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tråkigt att höra att du lämnar Sverige, även om jag till viss del förstår det. Du kan ju fortsätta skriva här ändå, även om du flyttar! Det har varit angenämt att läsa dina inlägg.

Jag har stundom också övervägt att lämna landet för barnens skull och deras framtid. Jag kom fram till att det som sker i Sverige inte är någon slump. Det finns en agenda att förstöra landet, precis som man förstör alla andra europeiska länderna. Så även om du flyttar så kommer det sannolikt komma i fatt dig även i Finland, förr eller senare. Med den insikten fattade jag ett beslut som jag hoppas kunna stå vid, nämligen att stanna och kämpa. Den rörelse vi sett i opinionen och mentalt hos svensken senaste 4 åren är enorm. Det offentliga samtalet är helt annorlunda idag jämfört med 2010. Sverige vaknar medan vi pratar. Oavsett vad PK-7K/MSM kommer slänga på oss eller försöka krossa oss så kommer vi enas och resa oss mot detta.

40-50.000 människor har bara sedan i somras kommit in i Sverige och genast gått under jorden samtidigt som det smugglas in vapen och droger förbi våra tullare.

Regeringen vill ta hjälp av NATO för att tysta alternativ media. För att lyckas med detta försöker de använda rysspöket. Visar inte det hur jävla desperat de är?

Tiotusentals i tältläger vintertid på vindpinade skånska slätter?!! Ekonomin i fritt fall. Regering gör upp med alliansen på morgonen och på eftermiddagen säger statsministern att det vi bestämde i morse gäller inte längre, vi måste göra mer. Planer att plundra AP-fonderna. Dom beter sig som en jagad hare i strålkastaren. Plötsligt pratas det om att stänga gränser, vilket sedan dementeras av politiskt tillsatte rikspolischefen "kräket" Eliasson; "det är ännu inte sådant kaos att vi behöver kontroller gränserna." Obegripligt! Statsministern börjar plötsligt prata om att vissa invandrare ska placeras i andra länder. Tvångsförflyttas?!

Enligt vissa källor kommer full konfrontation ske från islamisterna mot Europa under 2016. Ska du komma undan, om än tillfälligt, bör du nog komma iväg innan jul. Stannar du också och kämpar så är det en klok skalle och två händer extra till den sverigevänliga rörelsen.

En smutsig bomb i Stockholm, en självmordsbombare i Göteborg eller att man spränger Öresundsbron. Sker detta så lär SD få 60% över en natt. Kommer det fler "IKEA-mord" så tar det längre tid, men PK är slut. Nu är det bara en tidsfråga.

Intressant med uppgiften om full islamistisk konfrontation under nästa år. Danska tidningen Ekstrabladet har skrivit om det, men jag har inte sett något om det i svensk media. http://ekstrabladet.dk/folkets-roest/sag/al-qaedas-plan-for-europa-total-konfrontation-i-2016/5795078
2015-10-28, 19:08
Medlem
Svithjods avatar
Herregud vad folk här är lättlurade! Försök tänk själv era lättledda och fantasilösa spån.

SD ligger stabilt och då menar jag stabilt runt 23 % före det senaste vansinnet och det har inte gett SD mindre stöd jag lovar.
Jag har kamrater som tidigare sjöng med änglarna men som de senaste månaderna vaknat upp och totalt fördömer både svensk media som lögnaktig och våra politiker som totalt inkompetenta.

Det vi ser är en förskjutning i opinionen som vi aldrig tidigare skådat i modern tid.

Vore det val idag så landade SD garanterat på 30 % och om inte 35 %, SD kommer snabbt växa under nästa år och 40-45 % är inte omöjligt vid ett nyval om 10-12 mån.

Vad SD behöver göra är att sparka ut idioten Ekeroth och sluta jävlas med ungdomsförbundet.

Vi kan se det här som en nyttig kur för alla liberala idioter och nyliberala svin ihop med kommunistpacket.

Vi går mot nya tider i politiken och det vet media och 7 klövern, de försöker desperat få oss att tro att slaget är förlorat, så är det icke, slaget kommer snart vara vunnet.
2015-10-28, 19:15
Medlem
Det är så uppenbart hur pk-folket och massmedia agerar nu när svenska folket faktiskt gör hemska saker mot flyktingarna. Tidigare har ingen gjort det. Nu har vi haft ett skolmord och några flyktinganläggningar som man försökt tutta på.

Genast är statsministern där och formligen spottar ut i vredesmod att dessa ska straffas, det är fega jävlar som ska jagas och straffas med alla medel som står till buds. Polishelikoptrar och säkerhetsvakter i mängder ska skydda flyktinganläggningarna. Det är uppenbart att han är mycket rädd för vad som ska komma och att fler ska börja agera.

Tänk om han hade agerat så när alla andra brott sker också...

Men tänk om det är försent? Tänk om det gått så långt att detta är bara början på ett inbördeskrig? Tänk om våldet inte bara är en reaktion mot den extrema invandringen utan även en reaktion som kommer fram för att folk börjat ge upp hoppet om att nå förändring via demokratin?

Tänk om våldet är en reaktion mot att så totalt blivit överkörda och ingen lyssnar utan endast pekar finger och hånar och demoniserar?

Jag tror faktiskt att när SD började minska, DÖ står starkare än någonsin, nyvalet kan man bara drömma om så gav många upp hoppet och då återstår inget annat än våldet.
Senast redigerad av endumbonde 2015-10-28 kl. 19:19.
2015-10-28, 19:20
Medlem
Nu är det allt lite down i tråden. SD ligger inte i nedflyttningsläge. De är fortfarande 3e största i landslaget. De fick påökt med nästan 1%. Stämningen inom klubben verkar lugn. Bra sammanhållning. Styrelsen har förhoppningsvis bråkat färdigt. Man har blivit kvitt trilskande juniorer. Någon har lämnat och spritt skit till pressen, men vadå? Sånt bleknar med tiden om ingen näring ges.

Man tränar och har tekniksnack. Man har förlorat några matcher, vunnit flest. Ibland gör någon spelare bort sig och får sitta utvisad ett tag. Men han kommer igen.

Lagledaren verkar nästan helt återställd efter sin rejäla skada. Men då ersättarna är suveräna går det framåt ändå. Det gäller att supportrarna inte sviker. De vet att de har inget bättre lag att heja på.

Laget har två år på sig att komma till topp. Tills dess har de andra lagen gjort bort sig och fallit djupt.

Låter nästan som när vi snackar HV 71, men jag snackar SD. Snart fler OU och % uppåt hela tiden!

Känner jag.
2015-10-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Man talar om storleksordningen 500 000 om året i flyktingar, läget är så alarmerande det kan bli. Det kan bli inbördeskrig av det här.

Den sortens framtida konflikter i norden ser nog våldsmässigt snarare ut som det idag gör i Sydafrika och i andra delar av Afrika. Eviga våldsutbrott med ideologiska förtecken där etnicitet är gnistan och utgör extrema motsättningar och pistol under huvudkudden där svarta marknaden för vapen snabbt går upp. En buildup för ett nytt jugoslavien blir det nog inte även om det sker många mord.

Däremot om det har kommit 500.000 ekonomiska migranter efter ett par år med upplopp bränder och kaos, rättsväsendet är satt ur spel på sina håll och gränsen fortfarande är öppen både över öresundsbron och färjetrafiken så känns det som att risken för våldsamma motreaktioner ökar kraftigt förstås.

För övrigt helt sjukt att vi sitter och diskuterar såna här saker som tänkbar händelseutveckling i ett av världens hittills mest framgångsrika och fredliga länder.
2015-10-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det är så uppenbart hur pk-folket och massmedia agerar nu när svenska folket faktiskt gör hemska saker mot flyktingarna. Tidigare har ingen gjort det. Nu har vi haft ett skolmord och några flyktinganläggningar som man försökt tutta på.

Genast är statsministern där och formligen spottar ut i vredesmod att dessa ska straffas, det är fega jävlar som ska jagas och straffas med alla medel som står till buds. Polishelikoptrar och säkerhetsvakter i mängder ska skydda flyktinganläggningarna. Det är uppenbart att han är mycket rädd för vad som ska komma och att fler ska börja agera.

Tänk om han hade agerat så när alla andra brott sker också...

Men tänk om det är försent? Tänk om det gått så långt att detta är bara början på ett inbördeskrig? Tänk om våldet inte bara är en reaktion mot den extrema invandringen utan även en reaktion som kommer fram för att folk börjat ge upp hoppet om att nå förändring via demokratin?

Tänk om våldet är en reaktion mot att så totalt blivit överkörda och ingen lyssnar utan endast pekar finger och hånar och demoniserar?

Jag tror faktiskt att när SD började minska, DÖ står starkare än någonsin, nyvalet kan man bara drömma om så gav många upp hoppet och då återstår inget annat än våldet.

Vadå gjort hemska saker mot flyktingar? Ja, jag beklagar verkligen knivskärningarna, men Breivik var värre. Den som begick dessa knivdåd var en ensam galning som var sjuk i själen. Sådana har vi haft gott om senaste åren. För att inte tala om alla dessa våldtäkter. Och andra brott begångna av invandrade. Ingen statsminister har beklagat .

Och angående bränderna i flyktingförläggningar. De var ju obebodda, utom det i Lund, vilket tack och lov misslyckades. Jag skulle önska att de slutar att tutta på. Sedan är det inte alldeles ovanligt att flyktingar kan tända eld på boenden som inte har den standard de önskar. Tex i Tyskland, har detta hänt. Och detta i Munkedal. Där man även satt larmen ur spel.

I övrigt är jag på Din sida. Jag är också rädd att det riktigt kan tända till från alla håll, och för att förebygga våld från svensk sida måste regimen här faktiskt visa förståelse, hur svårt det än må vara.
Regering och media borde få en rejäl lektion i psykologi. De är i total avsaknad av kunskap hur man skall hantera folk i kris, och i kris är dessa som tänder eld och planerar andra värre brott i anknytning till flyktingeriet.

Jfr hur man resonerat när det gällt upproren och bränderna begågna avnysvenskar i förorterna. Fritidsgårdar.
I
2015-10-28, 20:21
Medlem
SD ner i Novus !

http://novus.se/

Länken funkar dock inte än

Novus/TV4 väljarbarometer oktober, trendbrott för SD

I TV4/Novus väljarbarometer för oktober vänder stödet för Sverigedemokraterna nedåt för första gången sedan februari samtidigt som blockskillnaden minskar M 22,4
2015-10-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Laget har två år på sig att komma till topp. Tills dess har de andra lagen gjort bort sig och fallit djupt.
Känner jag.

Då är det redan försent. Det är nog redan försent idag. Om SD just nu hade rusat i opinionen och tagit sig en bit över 30% så kanske de övriga partierna hade agerat mer kraftfullt. Istället står SD i princip still, minskar lite i de flesta undersökningar, ökar marginellt i senaste Ipsos. Det är helt obegripligt att de senaste månadernas katastrofala situation inte ger större utslag i opinionen. Varför rasar inte Sossarnas siffror!? De ökar t.om. i Ipsos!

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Herregud vad folk här är lättlurade! Försök tänk själv era lättledda och fantasilösa spån.

Det vi ser är en förskjutning i opinionen som vi aldrig tidigare skådat i modern tid.

Varför märks inte det hos t.ex. Sentio eller YouGov då? SD minskade i Sentios senaste. Tidigare har ju de flesta i den här tråden varit överens om att Sentio ligger nära SDs verkliga siffror.
2015-10-28, 20:24
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piume
SD ner i Novus !

I TV4/Novus väljarbarometer för oktober vänder stödet för Sverigedemokraterna nedåt för första gången sedan februari samtidigt som blockskillnaden minskar M 22,4

Länken fungerar väl inte för att de inte hunnit förpacka lögnerna rätt ännu.
2015-10-28, 20:31
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piume
SD ner i Novus !

Troll? Novus presenterar alltid sina mätningar tidigt på morgonen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in