Citat:
Ursprungligen postat av
endumbonde
Det är så uppenbart hur pk-folket och massmedia agerar nu när svenska folket faktiskt gör hemska saker mot flyktingarna. Tidigare har ingen gjort det. Nu har vi haft ett skolmord och några flyktinganläggningar som man försökt tutta på.
Genast är statsministern där och formligen spottar ut i vredesmod att dessa ska straffas, det är fega jävlar som ska jagas och straffas med alla medel som står till buds. Polishelikoptrar och säkerhetsvakter i mängder ska skydda flyktinganläggningarna. Det är uppenbart att han är mycket rädd för vad som ska komma och att fler ska börja agera.
Tänk om han hade agerat så när alla andra brott sker också...
Men tänk om det är försent? Tänk om det gått så långt att detta är bara början på ett inbördeskrig? Tänk om våldet inte bara är en reaktion mot den extrema invandringen utan även en reaktion som kommer fram för att folk börjat ge upp hoppet om att nå förändring via demokratin?
Tänk om våldet är en reaktion mot att så totalt blivit överkörda och ingen lyssnar utan endast pekar finger och hånar och demoniserar?
Jag tror faktiskt att när SD började minska, DÖ står starkare än någonsin, nyvalet kan man bara drömma om så gav många upp hoppet och då återstår inget annat än våldet.
Vadå gjort hemska saker mot flyktingar? Ja, jag beklagar verkligen knivskärningarna, men Breivik var värre. Den som begick dessa knivdåd var en ensam galning som var sjuk i själen. Sådana har vi haft gott om senaste åren. För att inte tala om alla dessa våldtäkter. Och andra brott begångna av invandrade. Ingen statsminister har beklagat .
Och angående bränderna i flyktingförläggningar. De var ju obebodda, utom det i Lund, vilket tack och lov misslyckades. Jag skulle önska att de slutar att tutta på. Sedan är det inte alldeles ovanligt att flyktingar kan tända eld på boenden som inte har den standard de önskar. Tex i Tyskland, har detta hänt. Och detta i Munkedal. Där man även satt larmen ur spel.
I övrigt är jag på Din sida. Jag är också rädd att det riktigt kan tända till från alla håll, och för att förebygga våld från svensk sida måste regimen här faktiskt visa förståelse, hur svårt det än må vara.
Regering och media borde få en rejäl lektion i psykologi. De är i total avsaknad av kunskap hur man skall hantera folk i kris, och i kris är dessa som tänder eld och planerar andra värre brott i anknytning till flyktingeriet.
Jfr hur man resonerat när det gällt upproren och bränderna begågna avnysvenskar i förorterna. Fritidsgårdar.
I