Citat:
Ursprungligen postat av
cadoro
Efter idag känns det ju mer å mer som bröderna gjort det med flit och de eventuellt hotat frun att ge fejkat alibi.
Det som är illa är om bröderna börjar skylla på varandra då kommer straffet nog knappt bli kännbart..
I första skedet tänker man på sig själv, sin bror och han fru. Efterhand inser man vad som är bäst för en själv.
Frågar t ex förhörsledaren så här till AB " IB har sagt att både du och IB var tvungna att säga att NB kommit hem kl 18 mordkvällen" Stämmer detta?
AB tänker " Vad är det bästa för mig själv?" Om AB då säger att "det stämmer "så har man helt plötsligt fått en situation där brodern och broderns fru går emot NB. De svär sig själva fria från skuld..detta gör att bevisbördan byggs på för NB då han ej inte har något alibi..och bevisbördan sänks för IB och AB.
Fast verkligheten kan ju vara någon annan..AB kan fortfarande varit chaufför då man ej funnit några bevis i något fordon.
Min undran har alltid varit hur man forslat kroppen. Är NB så dum så han ställer fordonet utan för ladan? GJ påstår att det stod en grå pick-up utanför ladan runt 18.45. När HJ kommer förbi ladan runt 18:50 så är bilen borta.
Sedan har någon sett en bil fara i snabb fart mot Martorps gård. Jag bara undrar: Varför ställde han inte bilen bakom ladan om han planerade ett mord? Eller var det bara så att tanken var att han endast skulle få sexuell njutning genom att hänga upp henne i röret..men att tanken inte var mord? Att det helt enkelt gick helt fel av någon anledning? Fast då kan ju försvarsadvokaten hävda att det är ett dråp. Jag fattar inte att försvarsadvokaten inte slutar sitt uppdrag OM det är inte så att hon inte får sin klient att omvända sitt ställningstagande.
Hjullastaren (John Deere) kan också vara fordonet man forslade kroppen. Denna har använts under söndagen. Den är alltid inlåst i spritfabriken men på söndagskvällen fanns den bakom ladan.
NB förnekar att han kört den under söndagen men den iakttogs 14:30 av AJ. NB har reagerat konstigt när han konfronterats av AJ. Troligtvis ljuger han här. Frågan är om skopan var på under söndagskvällen eller inte. Var den inte det så ser jag det som otroligt att lastaren har använts.
Har IB givit AB alibi för tidsperioden mellan 18.30-19.30? Han säger väl själv att han suttit framför datorn hela dagen.