2015-10-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Fastnade också för den meningen. Vad menar hon med det?
För övrigt håller inte något av det hon säger. Patetiskt är vad det är. "Han skypade med sin mamma" - okej? och?

Nej hon har ingenting att komma med och vet nog om det. Men givetvis är det hennes plikt att med alla medel tillgodose sin klients önskemål. Hon jobbar dock i en uppförsbacke som är omöjlig att ta sig upp från
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skriver inte att han är psykopat - jag ser drag av det. Det är inte vanligt att gå rätt ut och mörda - men vad vet vi vad han gjort mer?
Delvis i åsikterna är jag i gott sällskap. Åsgård, rättspsykiater och expert på gärningsmannaprofiler:

Att ha misshandlat sin förra hustru är en varningssignal att denne man bevisa sin makt över kvinnor.
Att misshandla en kvinna är ett tecken på att han inte kan hantera olika situationer med kvinnor.

Kvinnomisshandel är ofta första steget för en person som sedan mördar en kvinna.
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
För övrigt håller inte något av det hon säger. Patetiskt är vad det är. "Han skypade med sin mamma" - okej? och?

Hon är provocerande också: "Vi vet inte var hon har varit, vad hon har råkat ut för och vet inte heller när Lisa har avlidigt, säger advokaten.
12:46, 28 October 2015"

Förutom att det är svårt att bestämma tidpunkt för döden så vet vi exakt var hon har varit och vad hon har råkat ut för, som bekant så har döda kroppar en historia att berätta.
2015-10-28, 12:49
Medlem
Theforeigners avatar
Advokat IB:

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-09-00-folj-rattegangen-i-lisa-holm-fallet

Vi vet inte var hon har varit, vad hon har råkat ut för och vet inte heller när Lisa har avlidigt, säger advokaten.
12:46, 28 October 2015

Rättsläkaren har ett oklart dödsdatum, menar Inger Rönnbäck.
12:46, 28 October 2015

Det finns ingen helt säker beskrivning i obduktionsprotkollet som bekräftar att hon har hängts. Hon kan ha strypits eller så kan det ha gått till på något annat sätt.
12:47, 28 October 2015
Medlem
Intressant att hon tar upp AB!

- Det är ett speciellt förhållande mellan bröderna. Det har inte kommit fram så mycket i förhör. Eller överhuvudtaget.

- Det är komplicerat att det sitter en person åtalad här men inte hans bror vars dna också finns på några dejpdelar.
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

har aldrig förut hört ett sånt infantil framförande
"Vi vet inte var hon har varit, vad hon råkat ut för, eller när hon har avlidit", säger advokaten.
Rättsläkaren satte sedan dödsbevisets datum till 7 juni, samma dag Lisa försvann. Men Inger Rönnbäck tycker att det är oklart.

Skyller nu på Nerijus bror i o m hans DNa träff på silvertejpsrullen
2015-10-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Nej hon har ingenting att komma med och vet nog om det. Men givetvis är det hennes plikt att med alla medel tillgodose sin klients önskemål. Hon jobbar dock i en uppförsbacke som är omöjlig att ta sig upp från

Absolut, det håller jag med dig om. Men jag menar rent generellt, deras "försvar" är skrattretande och håller inte.
2015-10-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Det man undrar är ju om lillebrorsan förstod att maskletningen bara var en skenmanöver för att ha koll på söken vid Martorp. Enl. honom var det ju bådas beslut att leta mask vid Martorp men det lär ju varit MGM som initierade den idén.
De kan knappast ha koll på när och var MP för tillfället ska leta. Då skulle NB behöva befinna sig på Martorp hela dagarna. Ganska troligt att maskletandet för fiske är just det.
2015-10-28, 12:51
Medlem
"advokaten pekar också på att det är komplicerat att 35-åringens bror inte är med i målet men att hans dna återfunnits på den i målet viktiga silvertejpen."

wtf.
2015-10-28, 12:51
Medlem
Vem kan detta vara?

Inger Rönnbäck nämner en person som kommer att höras. Han har hämtats till förhör och han hade ett svagt alibi, säger Inger Rönnbäck. Det blev inget mer med det.
2015-10-28, 12:52
Bannlyst
Haha vilken vändning nu försöker Rönnbäck få det till att lillbrorsan är Gm

Men Dna på en tejpbit kan det verkligen vara avgörande?
2015-10-28, 12:52
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
I FUP finns massor om släpet, men jag hittade aldrig den tekniska undersökningen då jag letade lite snabbt. Bröderna sa att de använde släpet varje dag, och stod parkerat i spritfabrikens lada om jag inte minns fel.

Ja.

Men har släpet undersökts? Finns det möjlighet att Lisa transporterats på släpet iom att inga spår hittats i Sharanen?

Verkar ju som att de förvarar släpvagnen i den stora ladan (brottsplatsen)?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in