2015-10-28, 11:55
Medlem
Lyssnar på TV4, Hasse Aro har inte ens skummat i FUP.
Han förstår inte varför joggingincidenten har ett visst värde även om utpekandet kunde ha varit starkare. Om det är NB handlar hans fråga om vägen en vilseledande lögn då han mycket väl vet var det är. Dessutom är det precis intill där han har tillgång till en tom fastighet.

Aro har inte ens skummat igenom den korta delen med DNA rapporten. Han chansar om att det även finns DNA från NB på trosorna.
2015-10-28, 11:56
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
bilder på kroppen verkar inte förekomma alls i fupen, inte heler bilder på kroppen när den hittades i skåpet. fast då verkade det som att det var sekretess på bilderna, vilket är förståeligt.

en sak jag inte fattar är att man hittar massa strypporr och "våldtäktsporr" i hans mobil, är det inte så att alla omständigheter är FÖR lika för att han faktiskt skulle vara oskydig?

Klart han är skyldig det är inte vad diskussionen handlar om. Diskussionen handlar om åklagaren har tillräckligt med bevis för att döma honom för mord i en rättegång.

Jag tror själv på livstid då man inte kan göra en "Mats Alm"...Inte med det här fallet.
2015-10-28, 11:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
I FUP pratas det om spår av DNA och spår av blod. Blod kan inte kontaminera på samma sätt som hudflagor och kroppsvätskor m.m.. Intorkat blod kan inte avsätta droppar av blod, det går ju att se på ett par jeans om blodet har sugits upp av tyget eller inte. Eftersom blodet är i vätskeform är det omöjligt att NB aldrig träffat Lisa. Eller tror du som någon annan härinne att NB bara är en städare i fallet?

Om NB är anlitad att städa upp efter ett mord, varför berättar han inte det isåfall? Varför riskerar han livstid för att skydda någon annan?
Även torkat blod kan avge fläckar, företrädesvis mikroskopiska. Ser du blod på något foto av Lisas kläder, eller vad baserar du antagandet att det handlar om droppar av blod och blod i vätskeform på?
2015-10-28, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Han var som sagt en frivillig gästarbetare.

Han användes av hela Klanen Jönsson (den manliga delen) till allt och alla. GJ behövde få fönsterblecket fixat en söndag. Marcus behövde få jakttorn snickrade och, eftersom Marcus är som han är, (och ohörd) blev det en schism där. Marcus är också den som är omvittnad otäck av caféets anställda och han smutskastar litauerna värst. Ändå finns inget om honom.
Nåväl att litauerna ryckte in i princip överallt, när som helst, med vad som helst, så var de en sorts allra lägst i rangskalan anställda. Det var det jag menade med benämningen "husslav". Frågan är hur mycket polisen har tillägnat sig det här synsättet.
Senast redigerad av nopomil 2015-10-28 kl. 12:05.
2015-10-28, 11:59
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ja det är väl bilderna på klädhögen, som ju Lisa hittades under. Samt obduktionsbilder + obduktionsprotokoll och andra bilder på kroppen när den hittades.

Tyvärr är sekretessen på bilderna i FUP:en i nivå med fallet Elin Krantz, vilket är beklagligt.
2015-10-28, 12:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
bilder på kroppen verkar inte förekomma alls i fupen, inte heler bilder på kroppen när den hittades i skåpet. fast då verkade det som att det var sekretess på bilderna, vilket är förståeligt.

en sak jag inte fattar är att man hittar massa strypporr och "våldtäktsporr" i hans mobil, är det inte så att alla omständigheter är FÖR lika för att han faktiskt skulle vara oskydig?

Man hittade enbart 12 "våldtäktsporr" bilder i MGMs mobil (och dator , som jag kommer ihåg det), och dom var alla dubbletter dvs igentligen fanns bara 6 stk olika "våldtäktsporr" bilder .

Inte mycket det för en som skulle vara en psykopatisk lustmördare.
2015-10-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Även torkat blod kan avge fläckar, företrädesvis mikroskopiska. Ser du blod på något foto av Lisas kläder, eller vad baserar du antagandet att det handlar om droppar av blod och blod i vätskeform på?
Kommer inte ihåg vad det står om blodet men pilar och inringning om blod är där det finns fläckar. Det går naturligtvis inte att se på en bild om en fläck är blod eller annat.
2015-10-28, 12:02
Medlem
http://www.expressen.se/gt/advokaten-utesluter-inte-fler-garningsman/

Så jävla trött på försvarsadvokaten. Desperata uttalanden.
2015-10-28, 12:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inget tydligt tecken på en psykopat -- det kan lika gärna handla om att han stänger av inför en situation som han inte kan hantera.
Jag har sällan sett några direkta känsloyttringar från åtalade - alldeles oavsett om de ansett sig skyldiga eller oskyldiga. De som erkänt brott har jag sett "uppvisa ånger" och ta till känslor -- i mina ögon mest för att vädja till rätten och försöka vinna sympati faktiskt.
Man skall inte övertolka allt helt enkelt.

Han kan stänga av, men det finns drag av psykopati.
Att han inte erkänner kan vara ett sådant tecken (egenvinning, känner ej skuld), att han letar offer på lördag (planerar attack),att han åker hem direkt och skypar, köper pizza kan vara ett sånt tecken (ingen ånger, oberörd för händelsen)

Så vitt jag kan se gråter han i ett enda förhör den 15/9 (om jag inte missat nåt) och då gråter han genom hela förhöret. Sen finns beskedet:
Citat:
Inger återkom på förmiddagen den 2 oktober 2015 och uppgav att Nerijus inte hade något
som han ville tillägga eller ändra på.
Skådespeleri?

Förutom detta så finns det drag i hans personlighet och bakgrund som är skumma. Bristande impulskontroll, aggressioner, nedvärderar/hånar sin fru och anser sig huvudet i familjen(makt). Lismande och inställsam, vill ta åt sig äran trots att han inte ens utfört jobbet (grandios).

Finns det andra tecken under de försvunna åren? Finns det annat han gjort?
Ljugit har han gjort (tagit annan persons id), exet var han inte schysst mot, och han provocerade ofta fram slagsmål på fyllan.
2015-10-28, 12:03
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det här visar på förmåga att se, bra reflekterat.
Dock kan fläckarna mer ha att göra på att hon
försökt kämpa emot.
Det är svårt att veta när det är sekretessbelagt i
själva obduktionsrapporten.
Det kan också som du beskriver finnas en av anledningarna
till just hemlighetsmakeriet.
Det skulle så fall ge bilden av Lisa för de bibeltrogna
som en ung lättfotad sköka.
Det var hon inte.
Möjligtvis fanns det en lockfågel och några andra
däremellan och till sist en fixare.
Även det är långsökt.
Jag hoppas att vi får svar.
Att Lisas föräldrar får någon form av upprättelse
och att deras sorgearbete får lämnas i fred från
journalist gamarna och dess anhang.
Att klona henne genetiskt är i dag inte möjligt
och hennes liv innan var nog på många sätt
lyckligt.
R.I.P Lisa Holm

Hittills har jag tyckt om dina skrivelser.

Men att du tycker Le Grand Maitre reflekterar bra sänker dig i mina ögon. Han insinuerar i sin vidriga betraktelse att Lisa velat ha samlag, ligger på rygg med benen i vädret. FÖRFÄRLIGT!
2015-10-28, 12:04
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bild 12 i fup sidan 661

Bild 12: Närbild på blodbesudlingen, S256, härrörande från Nerijus Bilevicius.
Smutsen på slangen var avskavd i området direkt under blodbesudlingen. Avskavt område markerat med triangel.

DET ÄR INGET DAMM PÅ BLODET!

Jag tror vi har ett tolknings fel här och att du läser det du läser på ett märkligt sätt. Som om man gick emot det du säger.
Om du tar det lngt och läser text som texten är skriven slipper du bli upprörd.
Jag understrykte det du skrev.
Sp skuta var sp aggressiv det gör inget för dig eller tråden
2015-10-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
Tyvärr är sekretessen på bilderna i FUP:en i nivå med fallet Elin Krantz, vilket är beklagligt.

Nej absolut inte?
De enda två sekretessbelagda bilderna i FUPen är på klädskåpet med kläderna över LH. Man ser inget lik, endast en klädhög i skåpet. Allt annat är helt borta ur FUPen. Inga sekretessbelagda bilder eller obdukionsdokument öht.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in