Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, det är inget tydligt tecken på en psykopat -- det kan lika gärna handla om att han stänger av inför en situation som han inte kan hantera.
Jag har sällan sett några direkta känsloyttringar från åtalade - alldeles oavsett om de ansett sig skyldiga eller oskyldiga. De som erkänt brott har jag sett "uppvisa ånger" och ta till känslor -- i mina ögon mest för att vädja till rätten och försöka vinna sympati faktiskt.
Man skall inte övertolka allt helt enkelt.
Han kan stänga av, men det finns drag av psykopati.
Att han inte erkänner kan vara ett sådant tecken (egenvinning, känner ej skuld), att han letar offer på lördag (planerar attack),att han åker hem direkt och skypar, köper pizza kan vara ett sånt tecken (ingen ånger, oberörd för händelsen)
Så vitt jag kan se gråter han i ett enda förhör den 15/9 (om jag inte missat nåt) och då gråter han genom hela förhöret. Sen finns beskedet:
Citat:
Inger återkom på förmiddagen den 2 oktober 2015 och uppgav att Nerijus inte hade något
som han ville tillägga eller ändra på.
Skådespeleri?
Förutom detta så finns det drag i hans personlighet och bakgrund som är skumma. Bristande impulskontroll, aggressioner, nedvärderar/hånar sin fru och anser sig huvudet i familjen(makt). Lismande och inställsam, vill ta åt sig äran trots att han inte ens utfört jobbet (grandios).
Finns det andra tecken under de försvunna åren? Finns det annat han gjort?
Ljugit har han gjort (tagit annan persons id), exet var han inte schysst mot, och han provocerade ofta fram slagsmål på fyllan.