2015-10-28, 12:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Kommer inte ihåg vad det står om blodet men pilar och inringning om blod är där det finns fläckar. Det går naturligtvis inte att se på en bild om en fläck är blod eller annat.
Jag hittar ingen text om fläckarnas omfattning, och jag ser inga fläckar öht på utpekade platser på kläderna.

Men även om fläckar syns, och det inte går att avgöra om det är blod, vill jag ha svar på vad #allegrageller baserar sitt antagande på.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Någon som rapporterat om familjen stannat kvar i rättssalen under den sekretessbelagda delen? De får ju göra det men rekommenderas att gå ut.

Måste MGM stanna kvar?

NLT rapporterar att dom är kvar i salen.

MGM har inget val.
Medlem
Har någon funnit någon anledning till varför LH efterlystes via Interpol?
Interpols efterlysningar från Sverige ser rätt lika ut i stil med utlandsfödda barn som man misstänker har tvingats med en utav föräldrarna till ursprungslandet.
2015-10-28, 12:07
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87
http://www.expressen.se/gt/advokaten-utesluter-inte-fler-garningsman/

Så jävla trött på försvarsadvokaten. Desperata uttalanden.

Jag bara längtar efter ett erkännande. Men det är nog inte tänkbart.
Han hade lika väl kunnat vara utan advokat.
Hon känns patetisk och forserad. Det gör att man vill klubba livstid direkt
Håller med 100%
2015-10-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
NLT rapporterar att dom är kvar i salen.

MGM har inget val.

Tack för svaret! Måste vara oerhört svårt för dem att se sin dotter på bilderna. Kan inte ens tänka mig vad de går igenom nu. Samtidigt förstår jag att de känner för att vara kvar i rättssalen.

Mina tankar går till familjen, tycker så fruktansvärt synd om dem.
2015-10-28, 12:08
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Nej absolut inte?
De enda två sekretessbelagda bilderna i FUPen är på klädskåpet med kläderna över LH. Man ser inget lik, endast en klädhög i skåpet. Allt annat är helt borta ur FUPen. Inga sekretessbelagda bilder eller obdukionsdokument öht.

Det har du fullständigt rätt i, syftade däremot på hur man valt att censurera bilderna. En infogad svart ruta över bilden med sekretess har i tidigare fall visat sig otillräcklig..
2015-10-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87
http://www.expressen.se/gt/advokaten-utesluter-inte-fler-garningsman/

Så jävla trött på försvarsadvokaten. Desperata uttalanden.
Hon har väl inte så mycket att gå på. Men det ska bli intressant vad för alternativa gärningsmän hon grävt fram i slasken.
2015-10-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hittills har jag tyckt om dina skrivelser.

Men att du tycker Le Grand Maitre reflekterar bra sänker dig i mina ögon. Han insinuerar i sin vidriga betraktelse att Lisa velat ha samlag, ligger på rygg med benen i vädret. FÖRFÄRLIGT!

Så har han inte skrivit. Frågan är varför du gottar dig i detta? Snacka om dubbelmoral.
Tycker du att flickor "ska hålla på sig"?

LH kan mycket väl velat träffa en pojkvän - fullt normalt. Hon gjorde sig fin denna eftermiddag. Vem ogillar att LH träffar pojkvänner? det är ju också en adekvat i så fall. Vem har tex haft åsikter om hennes klädsel?
2015-10-28, 12:11
Medlem
Det var ju några som tidigare i tråden påstått att man kunde se Lisas sko på en av de sekretessbelagda bilderna (i samband med att FUP:en kom ut), är det någon som kan bekräfta detta påstående?
2015-10-28, 12:12
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kan stänga av, men det finns drag av psykopati.
Att han inte erkänner kan vara ett sådant tecken (egenvinning, känner ej skuld), att han letar offer på lördag (planerar attack),att han åker hem direkt och skypar, köper pizza kan vara ett sånt tecken (ingen ånger, oberörd för händelsen)

Så vitt jag kan se gråter han i ett enda förhör den 15/9 (om jag inte missat nåt) och då gråter han genom hela förhöret. Sen finns beskedet:
Skådespeleri?

Förutom detta så finns det drag i hans personlighet och bakgrund som är skumma. Bristande impulskontroll, aggressioner, nedvärderar/hånar sin fru och anser sig huvudet i familjen(makt). Lismande och inställsam, vill ta åt sig äran trots att han inte ens utfört jobbet (grandios).

Finns det andra tecken under de försvunna åren? Finns det annat han gjort?
Ljugit har han gjort (tagit annan persons id), exet var han inte schysst mot, och han provocerade ofta fram slagsmål på fyllan.

Nu behöver man inte vara psykopat för att stänga av sig själv.
Just det beteendet ses hos persorner som levt i icke stabila föhållanden.
Mycket vanligt betingat hos barn som haft det med från tidig ålder.
Ett inlärt sätt att överleva och att orka.
Och det är då ett naturligt sätt att bete sig på.
Ibland är vi lite för över logiska runt den typen av personer, så det bästa är att skaka loss den egna logiken och se det som det verkligen ser ut.
Helt utan att låta tanken vilseleda oss.
Många som har sexuellt våld i sig är ofta fuked up från barnsben. Mottagare av våld kan i vissa fall ha det som ett undermedvetet sätt för självbestraffning.
Idag har vi ju en våg av självskadebeteenden så som rakblad eller ätstörningar
Senast redigerad av Willow1 2015-10-28 kl. 12:17.
2015-10-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag bara längtar efter ett erkännande. Men det är nog inte tänkbart.
Han hade lika väl kunnat vara utan advokat.
Hon känns patetisk och forserad. Det gör att man vill klubba livstid direkt
Håller med 100%

I ett rättssamhälle ska alla ha rätt till ett försvar. Det skulle gälla dig också om du tex blev oskyldigt anklagad och hade en nätets lynchmobb efter dig.
2015-10-28, 12:14
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Det var ju några som tidigare i tråden påstått att man kunde se Lisas sko på en av de sekretessbelagda bilderna (i samband med att FUP:en kom ut), är det någon som kan bekräfta detta påstående?

Såg ingen sko. Bara en röd dunk och ett lass med kläder

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in