2015-10-28, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Fy fan och sitta där och se GM.

Ja, obeskrivligt hemskt, man kan inte tänka sig in i detta - så otroligt känsloladdat.
Måtte aset bryta ihop och erkänna, det är det enda lilla han kan bidra med - att åtminstone ta ansvar för sina extremvidriga handlingar.
2015-10-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
För att han har tagit i den kanske?

Hur skadade han sig? Försvar från Lisa som gjorde att han blev skadad?
2015-10-28, 11:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Vet man varför NB prompt vill vara med på dagens syn på plats?
För att neka in absurdum som han gjort, inget har med Lisa-fallet att göra osv...bara det inte innerst inne är för att återuppleva händelsen...
Rest in peace, Lisa....måtte du få upprättelse....
Att de ska se platsen för att kolla avstånd etc det begriper jag och det är mycket bra, men vad ska han med och göra? Vad innebär syn så sett?
Tingsnotarien & Co - Hitåt!
2015-10-28, 11:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
För att neka in absurdum som han gjort, inget har med Lisa-fallet att göra osv...bara det inte innerst inne är för att återuppleva händelsen...

Ser tre alternativ till att han uttryckt denna förfråga.

1/
Han ser det som en chans att försöka förklara, peka, visa osv.

2/
Han vill minnas för eget bruk.

3/
Han planerar dumheter.

I den ordningen.
2015-10-28, 11:07
Medlem
DNA på insidan jeansen vid knapp/gylt.. Förklara det den som kan...
2015-10-28, 11:07
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:

Min fetning.

Så som jag förstått det så är det rätten i sig som tagit beslut att hela rättegången skall förflyttas ut på syn. Vilket betyder att NB inte har något annat val än att följa med.
2015-10-28, 11:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ser tre alternativ till att han uttryckt denna förfråga.
1/
Han ser det som en chans att försöka förklara, peka, visa osv.
2/
Han vill minnas för eget bruk.
3/
Han planerar dumheter.
I den ordningen.

Ja, han ja - han är psykopat för min del.. men varför har misstänkta gärningsmän den rätten? Är det bara för att hela skiten flyttar utomhus likt en romersk arena?
2015-10-28, 11:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har inte föreslagit att han skulle skylla på Mållgan.

Hokan Goran klarade sig från att dömas för mordet på Susann Sallinnen utan något substantiellt.

Trovärdigheten ökar betydligt om han namnger någon. Han bör rimligen kunna namnge uppdragsgivaren, och troligen även mördaren om de är olika personer. En undersökning av personen/rna med fordon kan ge mycket substans.

Fast det förutsätter ju nästan att det är någon annan som är skyldig. Om NB är skyldig till mord så tror jag inte att han stärker sina aktier genom att skylla på någon annan, namngiven, person. Risken är ju uppenbar att denne namngivna person snabbt kan avfärdas, och då har NB dels bevisats ljuga, dels är han tillbaka på ruta ett.
2015-10-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
Min fetning.

Så som jag förstått det så är det rätten i sig som tagit beslut att hela rättegången skall förflyttas ut på syn. Vilket betyder att NB inte har något annat val än att följa med.

Stämmer inte. NB har via sin advokat framfört önskan att vara med på plats.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
Min fetning.

Jo men varför diskuteras det då att han ville följa med? Har han inget val så kommer väl den diskussionen inte ens upp? Eller är det media som svamlar till det?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att de ska se platsen för att kolla avstånd etc det begriper jag och det är mycket bra, men vad ska han med och göra? Vad innebär syn så sett?
Tingsnotarien & Co - Hitåt!

Jag skulle förklara det så som att en syn är en del av rättegången men att rättsalen förflyttas till den plats där syn ska hållas eftersom vissa föremål går inte att flytta till rättsalen. Att den tilltalade vill vara närvarande är väl som att säga att han vill vara närvarande vid sin egen rättegång för åklagaren som åberopat synen kommer givetvis fortsätta sin sakframställan på platsen och då är det fullt förståeligt att en tilltalad vill närvara. Jag tycker inte det är något märkligt med det alls, han kan ha frågor som han vill ställa eller synpunkter i övrigt att förmedla till sin försvarare, via tolk, på plats.
2015-10-28, 11:10
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, han ja - han är psykopat för min del.. men varför har misstänkta gärningsmän den rätten? Är det bara för att hela skiten flyttar utomhus likt en romersk arena?

Givetvis har den åtalade all rätt att delta i synen på brottsplatsen. Hur skulle det se ut, om den åtalade inte får lyssna på allt som sägs i rättegången?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in