2015-10-28, 08:26
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Är på gymmet. Kan man få lite direktrapportering? Vad händer?

LIVE - rapporteringen på tv4 är igång

Aro är nyrakad o snackar om hur rättssystemet funkar

Lång kö utanför

Sakframställan av Wennerholm om 30 min

Du kan väl se tv4 på gymmet?

http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3214326
2015-10-28, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Får de "vanliga" åhörarna sitta kvar i rättssalen även när de visar bilder på kroppen?

Ja det tror jag om dom vill men är väl inte tvugna hoppas jag . Är väldigt dåligt insatt när det gäller rättegångar.
2015-10-28, 08:32
Medlem
Ursäkta om detta är en upprepning av vad ngn annan redan skrivit, men kan händelseförloppet har varit följande:

Lisa förbereder sig för hemfärd, hjälmen på armen, nyckeln i mopeden etc. Hon hör Nerijus ropa från ladan att han behöver hjälp med ngt. Hon går ditåt men trycker i fickan ett pocket call till sin pappa just för att hon blir lite osäker/rädd och tänker att detta samtal kan hjälpa henne om det skulle vara ngt. (Hur gör man förresten ett medvetet pocket call?) Väl över gatan till andra sidan attackerar Nerijus Lisa blixtsnabbt. Han släpar henne snabbt till mjölkrummet och i kampen faller handskar, örhängen etc. Eventuellt har han redan påbörjat inlindandet med silvertejp under transportsträckan till mjölkrummet. Han är full av adrenalin och oerhört stark. Väl i mjölkrummet slutförs inlindandet i silvertejp och snaran runt halsen sätts. Lisa står på knä under röret och när hon försöker resa sig upp, göra motstånd bankar han henne hårt med ett föremål eller fötterna mot knävecken (där blåmärken fanns). Eventuellt trycker han också ner hennes ben i knävecken och binder fötter och armar. Det är denna syn som för N är målet: Bunden snygg ung tjej med tejp runt ansiktet och hänger i en snara. Hon hänger förmodligen inte ens utan sitter på knä och när hon av syrebrist tuppar av stryps hon av snaran. Ngt patologisk i N gör att han tänder på denna syn. (Hur utvecklas denna sjuka perversion?) Att hon skulle dö och vad han skulle göra därefter kanske inte ens är ngt N ägnat mycket tankeverksamhet , det var synen av den hjälplösa bundna Lisa som var målet och det var kring detta hela hans liv kretsat kring den senaste tiden. Som ett måste, ngt som måste hända; en besatthet. När det väl är över, han ollat Lisa och fått utlösning i vasken (kan man mäta hur gammal sperma är?) gäller det att städa upp snabbt, vilket han gör mest i panik utan större eftertanke. Han trodde inte att den svenska polisen var så effektiv eller att Missing People skulle dyka upp direkt. Resten tänkte han ta tag i när han fått fundera ut en plan, vilket det aldrig blev tid till.

Edit: Det gnisslande ljudet pappan hörde i telefonen, kan det vara ngn typ av ladugårdsdörr som öppnades (gångjärnen som gnisslade?). Lisas "det är klart" kanske var ett svar på "kan du hjälpa mig?"
Senast redigerad av Amazongirl 2015-10-28 kl. 08:36.
2015-10-28, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Flera fynd görs av pappa Holms militärkompisar.
Ett antal kamrater till pappan kommer dit under natten? Vilka var dessa? Militärer?
Varför är inte dessa hörda? Borde inte dom kunna ha uppgifter som kan vara intressanta för polisen?

Har samtliga militärer gått under polisens radar? Av vilken anledning?

Du har nästan rätt,du lär inte hitta deras namn -vittnesmål i FU eller slasken av den enkla anledningen att deras identitet säkerligen är skyddad med hänvisning till Rikets säkerhet,
Det var när jag på tisdagen -dag 2, fick höra att det var en av dessa personers dotter som var borta ,
som jag med flera anade att det var något ....."ovanligt" och allvarligt som hänt

men jag skulle ochså gärna viljat läsa bakgrunden till hur en av dessa personer ens kan komma på iden att i mörker och med ficklampa börja leta i ladan som hundar och polis genomsökt i flera dagar ,
och hitta ett örhänge !!! Bra gjort !!!!!!!
2015-10-28, 08:34
Bannlyst
Hur tolkar ni det att han vill åka med till mord och fyndplatsen idag? Hade ni velat göra det om ni var oskyldiga?
2015-10-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men om AJ:s fru sett NB utanför huset klockan 18, hur kommer det sig att AJ och IB säger att han inte var hemma klockan 18?

Utanför MGM hus eller utanför Lisas arbetsplats eller vilket hus menar du?
2015-10-28, 08:42
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hur tolkar ni det att han vill åka med till mord och fyndplatsen idag? Hade ni velat göra det om ni var oskyldiga?

Av samma anledningar till att många brottslingar återvänder till "the scene of the crime" - för att återuppleva det kittlande brottet. Han vet att det är sista gången han kommer sätta sin fot på platsen så varför inte åka dit och ta sig en titt. I hans värld var det en trevlig och erotisk händelse som inträffade, glöm inte det.
2015-10-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte

Jadu.. jag vet inte och lägger inte någon energi på det, är övertygad om att det är han som gjort det ändå. Den inavlade äckliga horan
2015-10-28, 08:43
Moderator
farbror_barbros avatar
Fråga till forumet:

Kommer NB att köra en "Saliba" och dra en helt ny historia i TR där han medger att ha hanterat kroppen efter döden, men neka till mord?

Om inte så är det livstid med åtminstone 95% sannolikehet IMHO.
2015-10-28, 08:43
Medlem
Har de vid något tillfälle kört lögndetektorn på NB ?
2015-10-28, 08:44
Bannlyst
Läskigt och äckligt när han intervjuvade Lena Svedung vid cafét och så filmar dom rummet rätt över där NB stått och målat väggarna med sperma. Lena känner sig nog inte bekväm med den vetskapen nu
2015-10-28, 08:48
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Tackar. Jo men då får jag inget gymmande gjort. Endast tid för att läsa några inlägg i vilan.

. bra disciplin. jag gjorde mitt pass igår

Rekommenderar expressen live tvn istället , Alhem i studion och live uppdatering.
Intervju med cafe ägarinnan

http://www.expressen.se/gt/rattegangen-om-mordet-pa-lisa-holm/

NB tilldelas endast 1 timme förhör i morgon vilket är alldeles för litet enl Alhem

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in